2023-01-14, 18:24
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Du är ju värre än arsenal supportern som skriker liga titel varje år.

arsenal slutar 7a

Tack för hjälpen. Du kan få hänga med mig på paraden till våren.

Men vi börjar med att damma till er ordentligt nästa helg och tar det därifrån.

Puss gubben.
Citera
2023-01-14, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Vem är Programledaren för Liverpool-sändningen?

Rickard Henriksson
Citera
2023-01-14, 18:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Om vi vinner NLD i morgon så kan inte jag se vad som kan stoppa oss från att ta hem titeln.
Citera
2023-01-14, 18:44
Medlem
Chockerande uselt av Liverpool. Betänk dock att Klopp slutade 7:a med Dortmund innan han lämnade klubben. Tror att det blir rejäl tränarkarusell i sommar och att detta även inkluderar Klopp.
Ten Hag i United är intressant, fick Ajax att överprestera rejält i CL och tycks av allt att döma, i alla fall om man lyssnar på intervjuer med spelarna, nu ha byggt en trupp med lagkänsla. Att våga bänka Maguire och samtidigt skeppa iväg Ronaldo är jävligt starkt. Han tycks även ha ett gott öga till både Lindelöf och Elanga vilket är kul, även om bägge inte är skickliga nog att starta på regelbunden basis. Elanga lär nog bli utlånad tids nog även om jag tror han har den karaktär ETH eftersöker hos yngre spelare.
Citera
2023-01-14, 18:52
Medlem
Beaver14s avatar
Nu måste väl ändå Lampard få sparken?
Citera
2023-01-14, 18:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om vi vinner NLD i morgon så kan inte jag se vad som kan stoppa oss från att ta hem titeln.

Inte jag heller. Men det är ju alltid lättare att vinna titlar de år alla andra underpresterar.
Känns inte som en riktig titel egentligen.
Citera
2023-01-14, 19:01
Moderator
zanteras avatar
Skulle Arsenal vinna imorgon så kopplar de ju greppet rejält om titeln, och jag är faktiskt glad för deras skull om det blir de som tar den i slutändan. Har ändå en viss respekt för Arsenal efter typ 10-15 år av rivalitet där båda lagen vann PL men senaste 10 åren har ju båda lagen tyvärr underpresterat och inte varit så relevanta. Ser hellre att Arsenal vinner än Olje-City som känns helt själlösa, och nu är ju förvisso inte Liverpool inblandade men det känns ju kul med lite rotation på vilka som slåss i top3/4.

Samtidigt är det mer än halva säsongen kvar och uttalanden som "Jag ser inte vad som ska stoppa Arsenal" känns nästan som en zigenarförbannelse. Skulle t.ex. Partey åka på en skada - vilket inte är omöjligt med tanke på hans tidigare historik, så är det en kraftig försämring. Elneny går att jämföra med typ Milner i Liverpool och min farsa som är Arsenal-supporter och därmed har en mer optimistisk syn på deras trupp än vad jag har beskriver Lokonga som "Värdelös på en bra dag".

Sen kan ju formen för alla lag svänga också. Det som ligger i Arsenal's favör just nu är ju att City ser ut att vara 80% av laget vi sett senaste åren. Jag tänker inte sticka ut hakan och säga att Man U hakar på om titeln denna säsongen, skulle vi sluta 3a är jag glad.
Citera
2023-01-14, 19:10
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inte jag heller. Men det är ju alltid lättare att vinna titlar de år alla andra underpresterar.
Känns inte som en riktig titel egentligen.

Varför skulle det inte kännas som en titel? Tror du Leicesterspelarna tänkte så? Den som vinner är bäst, de andra har per definition presterat dåligt (sämre).
Citera
2023-01-14, 19:11
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Förklara vem han påverkar.

"Om Rashford hade stannat så hade Akanji inte sprungit jämte Rashford i flera meter utan istället tagit bollen. Det är väl ändå logiskt? En spelares aktioner påverkas av vad motståndarna gör. I det här fallet springer Rashford aktivt mot bollen i väldigt många meter för att kunna avsluta, vilket påverkar framför allt Akanji. Om Rashford hade stannat hade Akanji gått på bollen och Bruno hade aldrig haft en chans att vara etta på den."

Taget ifrån ett forum, Tottenhams av alla. Men en bra förklaring varför det inte borde ha godkänts, men nu skiter vi i det, dömt är dömt även om det är felaktigt.

Ha en bra kväll.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2023-01-14 kl. 19:16.
Citera
2023-01-14, 19:15
Medlem
Beaver14s avatar
Bottenstriden blir ju superintressant denna säsong. 7 lag inom 2p just nu (+ Nottingham som ryckt iväg med 3p på det).
Citera
2023-01-14, 19:58
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
"Om Rashford hade stannat så hade Akanji inte sprungit jämte Rashford i flera meter utan istället tagit bollen. Det är väl ändå logiskt? En spelares aktioner påverkas av vad motståndarna gör. I det här fallet springer Rashford aktivt mot bollen i väldigt många meter för att kunna avsluta, vilket påverkar framför allt Akanji. Om Rashford hade stannat hade Akanji gått på bollen och Bruno hade aldrig haft en chans att vara etta på den."

Taget ifrån ett forum, Tottenhams av alla. Men en bra förklaring varför det inte borde ha godkänts, men nu skiter vi i det, dömt är dömt även om det är felaktigt.

Ha en bra kväll.
Akanji var aldrig nära bollen. Klipp bort Rashford så ser du att målet hade sett likadant ut.

Detsamma
Citera
2023-01-14, 19:59
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu måste väl ändå Lampard få sparken?
Ja det blir nog så.

Vem kan man tänkas tar över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera