2022-11-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Håller med, otroligt tråkigt med VM nu just när det börjar bli spännande.
Haaland är nog bästa värvningen men det är inga kaffepengar vi pratar om, visst transfersumman var inte hög men hans lön och alla avgifter runt omkring är astronomiska.
City utreds ju just nu igen för sina skumma affärer gällande sponsorskap.

Newcastle har ju inte ens värvat så aggressivt, det är förvånande att dom ligger så högt, vi får se hur dom agerar i fönstret, tveksamt om dom orkar hålla den nivån.

Richarlison istället för Firminho i VM, visst jag är färgad men ändå...

Kul att ingen pratat om Nunez i Liverpool längre, skakig start men gör nu riktigt bra ifrån sig! Rolig spelare att titta på, man vet aldrig vad han ska göra.
Det har du helt rätt i, jag tänkte inte längre än just övergångssumman. Det är dock fortfarande en bra värvning.

Newcastle kan absolut börja dala. Truppen är inte så bred än men de har gjort bra värvningar och kan säkert bli fler i januari. Såg precis att de släppt in 11 mål, lika många som Arsenal trots en match mer spelad. Pope har även hållit 7 nollor - riktigt bra.

Håller helt med dig om Firmino. Jag blev förvånad över Richarlisons uttagning.

Nuñez tror jag kommer räknas som en bra värvning när säsongen ska summeras. Trist start med det röda kortet och avstängningen men han har spelat upp sig och gjort det riktigt bra hittills. Tror stenhårt på honom och lär göra ett bra VM.
Citera
2022-11-14, 13:14
Medlem
Chelsea överväger Arenabyte till Earls Court i Västra London. Eller att bygga om eller riva Stamford Bridge. Nya arenan ska ta in 60 000 åskådare 😊
Citera
2022-11-14, 15:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Newcastle har ju inte ens värvat så aggressivt

Newcastle har ju typ köpt en ny startelva och spenderat många, många miljoner sedan Saudiarabien tog över.
Citera
2022-11-14, 16:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Newcastle har ju typ köpt en ny startelva och spenderat många, många miljoner sedan Saudiarabien tog över.

Men de spelare de har köpt, vilka kan anses vara från högsta hyllan?

Isak och Guimares, och även dem får ses som att de var potential, inte färdiga top4-spelare (även om Newcastle betalade som ett topplag).

Pope, Targett, Wood, Willock och Burn betalade man rätt dyrt för, men var knappast superstars topplagen kollade närmare på. Wood och Burn skulle man nästan kunna lägga i kategorin "köper för att förstärka oss något och samtidigt försämra en konkurrent".

Botman och Trippier var även dem "kan bli bra"-värvningar, men inte direkt Raphael Varane och Casemiro-status på dem när de kom.

Förstå mig rätt, jag är den förste att kasta dynga på Newcastle och vad de sysslar med. Men outputen de fått av denna squad så här långt denna säsong är imponerande.

Spelare som Callum Wilson, Fabian Schär, Joelinton och Almiron var för inte länge sen nere och slogs i nedflyttningsträsket. Nu är de viktiga pusselbitar i ett lag som ligger trea efter 15 omgångar.

Sportsligt har det hänt saker med Newcastle, svårt att inte se att Eddie Howe har med det att göra. Sen avskyr jag det som händer där lika mycket som vem som helst. Bara kolla på City, samma där. Ägarskapet och affärsmodellen är rutten, men tveklöst har de fått ihop den fotbollsmässiga biten. Även om det underlättar att ha obegränsat med pengar är det inga garantier, du måste få in folk som vet vad de gör också.
Citera
2022-11-14, 18:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Ashton United som spelar i division 7 vill låna in Haaland över VM

https://metro.co.uk/2022/11/14/non-league-side-make-bold-loan-move-for-erling-haalnd-during-his-world-cup-break-17756147/amp/
Citera
2022-11-14, 19:45
Medlem
Halloween2s avatar
Inte sett någon hypats upp så mycket som Garnacho har sedan Elanga, Daniel James eller Januzaj.
Citera
2022-11-14, 19:53
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Inte sett någon hypats upp så mycket som Garnacho har sedan Elanga, Daniel James eller Januzaj.

Ingen av dem 3 (med undantag för kanske Januzaj) var speciellt hypad. Garnacho-hypen är väl mer att jämföra med Greenwood och med tanke på hur det gick med honom så är det väl extra 'press' på att man vill att Garnacho ska lyckas. Kul att han gör det bra hittills dock.
Citera
2022-11-14, 19:59
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ingen av dem 3 (med undantag för kanske Januzaj) var speciellt hypad. Garnacho-hypen är väl mer att jämföra med Greenwood och med tanke på hur det gick med honom så är det väl extra 'press' på att man vill att Garnacho ska lyckas. Kul att han gör det bra hittills dock.

Elanga fick en del hype här på forumet vill jag minnas. Man skulle inte ens köpa in någon på hans plats var det någon som sa

Men visst är det kul nu efter de matcherna Garnacho gjort. Får se vart han är om 2-3 säsonger
Citera
2022-11-14, 20:07
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Elanga fick en del hype här på forumet vill jag minnas. Man skulle inte ens köpa in någon på hans plats var det någon som sa

Men visst är det kul nu efter de matcherna Garnacho gjort. Får se vart han är om 2-3 säsonger

Elanga-hypen bland svenskar bör nog ändå tas med en nypa salt. Vi svenskar har ju 2 olika lägen när vi pratar om våra spelare - fas 1 är "En av de största talangerna i världen, kan bli nästa (Ronaldo/Messi etc) sen kommer verkligheten ifatt och vi hamnar i fas 2 där spelaren är sämre än sämst "t.o.m phil jones på kryckor är bättre" och varje negativ sak runt klubben eller matchen går att spåra tillbaka till spelaren man vill klaga på.

Så ja, Elanga fick nog en överdriven hype bland många svenskar kan jag tänka mig. Generellt tycker jag uppfattningen kring Elanga har varit att han gjort det bra men spelat över sin förmåga. Tror många är osäkra på hur långt han kan gå - om han är bra nog att vara en ny Lingard (dvs en truppspelare under några år) eller om det är lägre än så - en bottenklubb i PL eller Championship t.ex. Av de unga yttrar vi har i klubben som är 'längst fram' så tycker jag personligen att Garnacho, Pellistri och även Amad Diallo känns mer spännande och som att de har ett högre tak med potential. Elanga är dock svensk så det är ju kul att han är med i mixen, men tycker sällan han imponerar. Känns som en ganska 'enkel' spelare som gjort det bra i förhållande till sin skicklighet men känns som det behövs mer.
Citera
2022-11-14, 20:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Exakt. Skadar sig 2-3 startspelare som generalen skyllde på förra året så kommer dom återigen sjunka som en sten.
Så du erkänner, till slut, att skälet till att varför Tottenham tog 4:e platsen förra säsongen var pga våra skador på Partey & Tierney?
Citera
2022-11-14, 20:26
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:

Va! Någon som eventuellt hypade Elanga i den här kvalitetstråden - vad du vill minnas… kvalitet 👏

Elanga är medioker.

Kul att se vad United kan göra med Ronaldo. Känns som det kan vara guldläge för ten Hag att sätta ner foten inför resten av truppen och vinna ytterligare förtroende, bara genom att ta ett beslut som är oundvikligt och som de flesta skulle tagit. Något mer lär han inte spela iaf.
Citera
2022-11-14, 20:32
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Exakt. Skadar sig 2-3 startspelare som generalen skyllde på förra året så kommer dom återigen sjunka som en sten.

Snälla få inte igång han igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in