2022-10-11, 01:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Någon som har statistik på hur ofta mittbackar brukar bli förbidribblade egentligen? Tänker typ Van Dijk dom säsongerna som han var så sjukt bra? Saliba har fortfarande inte blivit dribblad 9 omgångar in i PL. Får vi behålla han har vi en av dom bästa backarna i världen på den positionen 😊 Tycker som flera andra dock att Gabriel sett skakig ut inledningsvis denna säsongen. Bättre och ha Tomiyasu där kanske? Han spelar mittback i landslaget eller om man sätter White där och Tomi på högerbacken men där har White vart riktigt bra🤔

Och snälla övriga gooners jinxa inte detta nu ni borde också veta att det kan bara smälla till så hamnar vi 6a i vår hehe🤣 var lite ödmjuka 😊👍

”Virgil van Dijk: Having not been dribbled past in 50 league and Champions League appearances last season, Van Dijk has already been dribbled past 3 times in 9 Premier League and Champions League outings this term”

2018 kontra 2019
Citera
2022-10-11, 08:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Förstår er Liverpool supportrar som är förbannade på domaren idag! Måste dock säga att vi har haft jävla oflyt i många toppmatcher i många års tid så nu verkar vi ha lite medvind sista 2 mot er och Spurs med domsluten. Ser man över 90 min tycker jag vi förtjänar segern även om det inte ser perfekt ut hela tiden! Vågar snart sticka ut hakan om topp 4 positionen men njaa bättre och vara ödmjuk men det ser onekligen bra ut! Och otroligt viktigt att vinna mot Liverpool som har varit ett riktigt mardrömsmotstånd för oss 😊✌

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Spontana tankar direkt efter AFC-LFC

* Liverpool borde haft straff på Gabriels hands. Jag blir inte klok på handsregeln, när jag såg reprisen var jag säker på att VAR skulle döma straff.
* Liverpool var bättre än de varit i början av säsongen. Gjorde mål på sina två enda chanser. Tack vare Arsenals försvarsspel blev det inte fler chanser.
* Arsenals straff är soft. Det är en situation där VAR inte kommer gå in om domaren släpper, samtidigt kan var inte säga att det inte är straff när domaren blåser. Jag välkomnar att domaren på planen vågar ta beslut för en gångs skull.
* Martinelli är på god väg att bli en världsstjärna. Hade lekstuga med både TAA och sen Gomez.

Två nyanserade Arsenalsupportrar i mängden dynga era "kollegor" producerar. Tack.

Jag blir inte heller klok på handsregeln. Dan Burn fick straff emot sig för mindre dagen före, men när Gabriel stoppar inlägg med handen är det spela på. Och ärligt talat vet jag inte längre vad som gäller, det känns helt godtyckligt.

Stoppar Gabriel bollen med handen? Ja.
Stoppar han ett inlägg? Ja.
Är handen långt utanför kroppen? Ja.
Går det att argumentera att den är i naturlig position? Ja.
Går det att argumentera att han inte hinner flytta den, bollen är för nära? Ja.

Straff? Jag skulle säga det. Men vad fan vet jag.

Tycker Arsenal var bättre laget och segern är inte oförtjänt - men upplevde hela matchen att man hade flyt i domsluten, som gick Arsenals väg.

Trent och Diaz utgår med skada efter tuffa närkamper, ingenting. Partey leker brottningsmatch, knappt frispark. Liverpool har anfall, blir avblåsta för en hands ingen såg och ingen repris heller, frispark Arsenal. Jesus får en soft penalty, minutrarna efter går Elliott ner i Arsenals box och med samma bedömningsnivå kunde det varit straff.

Och jag säger inte att Arsenals straff är feldömd, Thiago är tvåa på bollen och träffar Jesus. Tillräckligt för straff? Väldigt tveksamt.

Håller också med om att Liverpool, trots allt, såg lite bättre ut än de gjort på sistone. Det fanns i perioder tendenser till ett spel, det fanns anfallshot. Tyvärr sabbas ju allt det av att man gör samma synder som förr. Släpper första målet och får jobba i uppförsbacke, som så många gånger förr denna säsong. 6/8 ligamatcher där man släppt första.

Jag hade i Klopps skor predikat Janne Anderssons mantra nu: "Säkra hemåt första 15 grabbar!". Inga mål i röven i början. Kom in i det, rulla runt, sen kan vi börja gå för det. Det måste vara jävligt psykologiskt tufft att IGEN hamna i underläge och behöva kriga sig in i det.

2 av Arsenals mål på Trents kant, såklart. Första tycker jag inte han kan göra något. Kontring och total överbelastning. 4 mot 3 på den ytan, Trent har två man att hålla rätt på och kan inte stoppa passningen. Salah borde jobbat hem, men vet inte om man kan lasta honom heller.

Andra målet tar Trent ett värdelöst beslut som flyttar ut och ska "hjälpa" Henderson mot Martinelli. Han lämnar Tsimikas ensam med tre man, och Martinelli lyckas ändå får den förbi 2 Liverpool-spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
För mig handlar mitt nuvarande ogillande av Arsenal enbart om dig, ditt uppträdande och hjärndöda sätt att argumentera gör att jag vill att det går dåligt för ditt lag/dig.

Hybris betyder alltså storhetsvansinne, varför skulle andra lags fans få storhetsvansinne av ditt lags framgångar? Det är helt obegripligt.
Hybris är att vara 130% säker.

Så är det. Om Arsenalfansen upplever ett Arsenalhat i tråden beror det på 1-2 användares beteende. Om någon tyckte de var outhärdliga när Arsenal låg sist för ett år sen med 3 raka förluster och 0-9 i målskillnad, är det ingenting mot hur de beter sig nu. Assholes när de ligger sist, 10x assholes när det går bra. Complete assholes.

Sen försöker de rättfärdiga det med att "folk var dumma med oss när det gick dåligt, haha". Så därför är det OK att de beter sig som barnrumpor. Dagisnivå på argumentationen. Hittar också på att t.ex. jag ska ha sagt saker som aldrig sagts för att rättfärdiga beteendet.

Jag har inget emot Arsenal per se, trevligt lag med som regel offensiv spelidé. Så länge de är bakom Liverpool lägger jag inte så mycket energi på dem.

Och nej, den användaren som nämns vet definitivt inte vad hybris betyder. Han tror han vet det, men har för mycket hybris för att faktiskt kolla upp det och inse sina brister. Ironiskt nog. Väldigt underhållande dock.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-10-11 kl. 08:31.
Citera
2022-10-11, 09:09
Medlem
Drickbacks avatar
Om man vill ha vatten på sin kvarn gällande VAR finns det en sammanställning från helgen här.
https://www.espn.co.uk/football/english-premier-league/story/4766004/handball-by-gabriel-scamacca-antonio-rashford-and-saka-offside-decision
Senast redigerad av Drickback 2022-10-11 kl. 09:12.
Citera
2022-10-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Vi har ju inte mött nåt bra lag ännu så förmodligen blir det stryk när det händer.

Med den logiken är ju Manchester United bättre än er just nu då
Citera
2022-10-11, 09:57
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Med den logiken är ju Manchester United bättre än er just nu då

Enskilda förluster mot sämre lag sker ibland också City förlorade ju mot United säsongen dom tog 100 poäng
Citera
2022-10-11, 10:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Daily Mirror rapporterar att VAR inte kunde kolla om Saka var offside i uppbyggnaden till Arsenals 1-0.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/bukayo-saka-var-arsenal-liverpool-28203454

Citat:
Saka was running back towards the ball in an effort to stay onside when White played the ball, but Hawk-Eye, who provide the technology for the VAR system, was unable to determine definitively whether he was onside or offside. According to ESPN, Saka was out of view of all five of Hawk-Eye’s cameras which are calibrated to work out offside decisions.

Så... linjedomarna får besked att aldrig ta offside om de inte är 1000% säkra, släpp det och låt VAR sköta det... men sen sköter inte VAR det. Ridå.
Citera
2022-10-11, 12:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Daily Mirror rapporterar att VAR inte kunde kolla om Saka var offside i uppbyggnaden till Arsenals 1-0.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/bukayo-saka-var-arsenal-liverpool-28203454

Så... linjedomarna får besked att aldrig ta offside om de inte är 1000% säkra, släpp det och låt VAR sköta det... men sen sköter inte VAR det. Ridå.
Läste det på annat håll men förklarar varför ingen linje dök upp under matchen (jag efterfrågade den)
Citera
2022-10-11, 13:35
Medlem
Såg nåt klipp på twitter som var ganska otydligt måste jag säga men det var med Gabriels hands. Enligt klippet tar bollen först i bröstet på han och sen vidare på handen. Någon mer som sett det??

Som sagt lider med Liverpoolfansen ni är i större behov av 3 poäng än vad vi var och när då domarbeslut går in och väger över till oss så blir det såklart jävligt frustrerande! Dock rätt säker på att ni kommer komma igång snart, nån ligatitel blir det inte för varken er eller oss men topp 4 tror jag vi tar ihop med City och Spurs/United !

Tar ni City i helgen så är det en sån match som vänder på hela säsongen för eran del ✌
Citera
2022-10-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
”Virgil van Dijk: Having not been dribbled past in 50 league and Champions League appearances last season, Van Dijk has already been dribbled past 3 times in 9 Premier League and Champions League outings this term”

2018 kontra 2019

Fan helt sjukt det egentligen!! Han var värd Ballon d'Or 2019 i min värld!
Citera
2022-10-11, 13:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Såg nåt klipp på twitter som var ganska otydligt måste jag säga men det var med Gabriels hands. Enligt klippet tar bollen först i bröstet på han och sen vidare på handen. Någon mer som sett det??

Som sagt lider med Liverpoolfansen ni är i större behov av 3 poäng än vad vi var och när då domarbeslut går in och väger över till oss så blir det såklart jävligt frustrerande! Dock rätt säker på att ni kommer komma igång snart, nån ligatitel blir det inte för varken er eller oss men topp 4 tror jag vi tar ihop med City och Spurs/United !

Tar ni City i helgen så är det en sån match som vänder på hela säsongen för eran del ✌

Ta City? I nuvarande form? Med Trent och Diaz ute? Ja, det lär ju hända. Ett kryss är som en seger. Klarar vi hålla nollan 15 minuter, är det ett steg framåt. LFC är nere i källaren just nu.
Citera
2022-10-11, 13:54
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ta City? I nuvarande form? Med Trent och Diaz ute? Ja, det lär ju hända. Ett kryss är som en seger. Klarar vi hålla nollan 15 minuter, är det ett steg framåt. LFC är nere i källaren just nu.
Diaz är väl ett avbräck men TAA i nuvarande form är väl en blessing in disguise för Liverpool? Nu har jag inte stenkoll på Gomez men TAA bjuder ju på 1-2 mål per match.
Citera
2022-10-11, 14:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Diaz är väl ett avbräck men TAA i nuvarande form är väl en blessing in disguise för Liverpool? Nu har jag inte stenkoll på Gomez men TAA bjuder ju på 1-2 mål per match.

TAAs defensiva brister aside är han en av Liverpools absolut viktigaste anfallshot. Utan honom på högerback kommer City med glädje styra spelet mot att Gomez har bollen, så mycket och så ofta som möjligt. Gomez utgör inget som helst hot offensivt. Han har speed, men ingen passningsfot eller inläggsfot.

Att motståndet fokuserar på TAAs kant beror både på att han brister defensivt, men också att Liverpools hela press fallerar och kommer man förbi den är det enklast att runda TAA sen.

Sen är Gomez allt annat än solid defensivt. Bättre än TAA, men det säger rätt lite. Svag i positionsspelet på ytterback, oväntat dålig på huvudet.

Om Liverpool siktar på att spela defensivt och avvaktande kan Gomez funka. Men det kommer man ju inte. Man kommer köra sitt spel, och det kommer City utnyttja på alla möjliga vis.

Nya ytterbacken Calvin Ramsay har inte fått göra debut än. 19 år. Bara glida in och dominera, Calvin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in