Citat:
Ursprungligen postat av
Santicazorla92
Förstår er Liverpool supportrar som är förbannade på domaren idag! Måste dock säga att vi har haft jävla oflyt i många toppmatcher i många års tid så nu verkar vi ha lite medvind sista 2 mot er och Spurs med domsluten. Ser man över 90 min tycker jag vi förtjänar segern även om det inte ser perfekt ut hela tiden! Vågar snart sticka ut hakan om topp 4 positionen men njaa bättre och vara ödmjuk men det ser onekligen bra ut! Och otroligt viktigt att vinna mot Liverpool som har varit ett riktigt mardrömsmotstånd för oss 😊✌
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Spontana tankar direkt efter AFC-LFC
* Liverpool borde haft straff på Gabriels hands. Jag blir inte klok på handsregeln, när jag såg reprisen var jag säker på att VAR skulle döma straff.
* Liverpool var bättre än de varit i början av säsongen. Gjorde mål på sina två enda chanser. Tack vare Arsenals försvarsspel blev det inte fler chanser.
* Arsenals straff är soft. Det är en situation där VAR inte kommer gå in om domaren släpper, samtidigt kan var inte säga att det inte är straff när domaren blåser. Jag välkomnar att domaren på planen vågar ta beslut för en gångs skull.
* Martinelli är på god väg att bli en världsstjärna. Hade lekstuga med både TAA och sen Gomez.
Två nyanserade Arsenalsupportrar i mängden dynga era "kollegor" producerar. Tack.
Jag blir inte heller klok på handsregeln. Dan Burn fick straff emot sig för mindre dagen före, men när Gabriel stoppar inlägg med handen är det spela på. Och ärligt talat vet jag inte längre vad som gäller, det känns helt godtyckligt.
Stoppar Gabriel bollen med handen? Ja.
Stoppar han ett inlägg? Ja.
Är handen långt utanför kroppen? Ja.
Går det att argumentera att den är i naturlig position? Ja.
Går det att argumentera att han inte hinner flytta den, bollen är för nära? Ja.
Straff? Jag skulle säga det. Men vad fan vet jag.
Tycker Arsenal var bättre laget och segern är inte oförtjänt - men upplevde hela matchen att man hade flyt i domsluten, som gick Arsenals väg.
Trent och Diaz utgår med skada efter tuffa närkamper, ingenting. Partey leker brottningsmatch, knappt frispark. Liverpool har anfall, blir avblåsta för en hands ingen såg och ingen repris heller, frispark Arsenal. Jesus får en soft penalty, minutrarna efter går Elliott ner i Arsenals box och med samma bedömningsnivå kunde det varit straff.
Och jag säger inte att Arsenals straff är feldömd, Thiago är tvåa på bollen och träffar Jesus. Tillräckligt för straff? Väldigt tveksamt.
Håller också med om att Liverpool, trots allt, såg lite bättre ut än de gjort på sistone. Det fanns i perioder tendenser till ett spel, det fanns anfallshot. Tyvärr sabbas ju allt det av att man gör samma synder som förr. Släpper första målet och får jobba i uppförsbacke, som så många gånger förr denna säsong. 6/8 ligamatcher där man släppt första.
Jag hade i Klopps skor predikat Janne Anderssons mantra nu: "Säkra hemåt första 15 grabbar!". Inga mål i röven i början. Kom in i det, rulla runt, sen kan vi börja gå för det. Det måste vara jävligt psykologiskt tufft att IGEN hamna i underläge och behöva kriga sig in i det.
2 av Arsenals mål på Trents kant, såklart. Första tycker jag inte han kan göra något. Kontring och total överbelastning. 4 mot 3 på den ytan, Trent har två man att hålla rätt på och kan inte stoppa passningen. Salah borde jobbat hem, men vet inte om man kan lasta honom heller.
Andra målet tar Trent ett värdelöst beslut som flyttar ut och ska "hjälpa" Henderson mot Martinelli. Han lämnar Tsimikas ensam med tre man, och Martinelli lyckas ändå får den förbi 2 Liverpool-spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
För mig handlar mitt nuvarande ogillande av Arsenal enbart om dig, ditt uppträdande och hjärndöda sätt att argumentera gör att jag vill att det går dåligt för ditt lag/dig.
Hybris betyder alltså storhetsvansinne, varför skulle andra lags fans få storhetsvansinne av ditt lags framgångar? Det är helt obegripligt.
Hybris är att vara 130% säker.
Så är det. Om Arsenalfansen upplever ett Arsenalhat i tråden beror det på 1-2 användares beteende. Om någon tyckte de var outhärdliga när Arsenal låg sist för ett år sen med 3 raka förluster och 0-9 i målskillnad, är det ingenting mot hur de beter sig nu. Assholes när de ligger sist, 10x assholes när det går bra. Complete assholes.
Sen försöker de rättfärdiga det med att "folk var dumma med oss när det gick dåligt, haha". Så därför är det OK att de beter sig som barnrumpor. Dagisnivå på argumentationen. Hittar också på att t.ex. jag ska ha sagt saker som aldrig sagts för att rättfärdiga beteendet.
Jag har inget emot Arsenal per se, trevligt lag med som regel offensiv spelidé. Så länge de är bakom Liverpool lägger jag inte så mycket energi på dem.
Och nej, den användaren som nämns vet definitivt inte vad hybris betyder. Han tror han vet det, men har för mycket hybris för att faktiskt kolla upp det och inse sina brister. Ironiskt nog. Väldigt underhållande dock.