2022-10-10, 21:26
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Sant att det varit tvivelaktiga domslut med VAR, men... Jag såg West Ham-Fulham och de visade VAR-filmerna många gånger men jag tycker att det var lika svårt som VAR-domarna att se om det var hands eller inte... I studion tolkade de Scamaccas brist på glädje som att han fått bollen på handen, men jag tror att det lika gärna kan ha varit att han trodde att han var i solklart offside läge, men han såg inte att en spelare bakom honom upphävde offsiden.
Jag såg bara glimtvis på West Ham men såg handen på Antonio, ganska klar på en del vinklar (tar med vänsterhanden), den andra förstår jag missas men regeln är klar får anfallande lag bollen på handen ska det blåsas av.

Summan är att domarförbundet måste agera och det är nu.. jämför Newcastle - Liverpool handsen och säg man blir klok på regelnivån 🤣
Citera
2022-10-10, 21:31
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tråkigt. Liverpool får det jobbigare än vad de redan har.
Ja slitsamt att just han är borta med honom kvar på plan hade förlusten uteblivit, är helt säker på det 🫣😂😂😂 (skämt)

Trent’s dom borde komma om 1-2 dagar efter svullnaden gått ner, fotledsskada är 2-6 veckor.

Säsongen är redan över så får köpa lite lyxspelare i jan och sikta på 4:e plats 😬😬
Citera
2022-10-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Undrar om det ligger någon sanning i att Henderson skulle ha uttryckt sig rasistiskt mot Gabriel (försvararen) i slutskedet av matchen igår. Någonting sades definitivt och Gabriel blev väldigt upprörd. Xhaka blev väldigt aggressiv mot just Henderson och domaren kände sig tvungen att rapportera något till fjärdedomaren och managers.

https://www.youtube.com/watch?v=ZCHpA9f2Jto
Om han sagt det, och det kan bevisas, så tror jag att han ligger ganska risigt till.
Citera
2022-10-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Jag såg bara glimtvis på West Ham men såg handen på Antonio, ganska klar på en del vinklar (tar med vänsterhanden), den andra förstår jag missas men regeln är klar får anfallande lag bollen på handen ska det blåsas av.

Summan är att domarförbundet måste agera och det är nu.. jämför Newcastle - Liverpool handsen och säg man blir klok på regelnivån 🤣
sant, jag tycker att det är svårt att tyda handsregeln. (Enligt mig kunde Liverpool fått en straff då försvararen hade handen i axelhöjd och stoppade ett inlägg...) Jag såg inte Antonios hands när det var match, men letade upp ett videoklipp nu och ser en klar hands... Konstigt att inte VAR såg den.
Citera
2022-10-10, 22:02
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
sant, jag tycker att det är svårt att tyda handsregeln. (Enligt mig kunde Liverpool fått en straff då försvararen hade handen i axelhöjd och stoppade ett inlägg...) Jag såg inte Antonios hands när det var match, men letade upp ett videoklipp nu och ser en klar hands... Konstigt att inte VAR såg den.
Jämför med den Burn fick emot sig dagen innan är det klar straff (onaturligt läge).. ja VAR levererar verkligen spretigt en gåta att det fortgår har liksom var så sen de kom till.
Citera
2022-10-10, 22:19
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Om han sagt det, och det kan bevisas, så tror jag att han ligger ganska risigt till.

Sa han N-ordet så är det topp 3 roligaste någonsin.
Citera
2022-10-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Sa han N-ordet så är det topp 3 roligaste någonsin.
Då finns det nog vissa som trycker på för att han inte ska få vara lagkapten.
Citera
2022-10-10, 22:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Den är, precis som mycket annat, endast i ditt huvud.

Du vet, det huvud där "hybris" har en betydelse, och det i verkliga världen betyder något helt annat.

Men, humour me: Vad betyder "hybris"? Kan du förklara?
Din lilla hjärna ligger fortfarande djuprfryst i en liten frys, har du inte slängt in den i ugnen än..?🧐

Jag vet exakt vad uttrycket ”hybris” betyder, och det bara så ironiskt att du, av alla, anklagar andra användare för att ha hybris, när du själv är ett praktexempel av en individ med extremhybris.

Om det hade varit Liverpool som nu befann sig i samma i läge som det AFC gör, så hade det nu varit 100tals inlägg här inne ifrån dig och dina kamrater om att Liverpool är ”världens bästa lag”.. ”Klopp är en bättre manager än vad Pep är”.. ”Vi är favoriter till titeln”.. ”Vi kommer definitivt att vinna Quadrupeln denna säsong!”.. etc, etc.

_ _ _

Men det är ju vetenskapligt bevisat, och allmänt känt, att Liverpool fans har lägre intelligens än genomsnittet, samt att det som oftast är mindre begåvade personer som dras mot Liverpool. Så ni är ju på sätt o vis ursäktade.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Svårt att se det när Gomez är andrahandsvalet på högerback. Bättre defensivt, men inte särskilt säker i positionsspelet, förvånansvärt svag i luften och absolut inget hot framåt.

Kan inte se att detta Liverpool ska ha något alls att hämta mot City på söndag. Det blir till att kämpa på och grisa till VM. Som skadesäsongen där man fick hanka sig fram som en trebent hund.

10 matcher kvar före VM. CL-avancemanget borde lösa sig, men man har i nuvarande form ingenting att hämta i slutspelet mer än prispengar, chans på titeln ser jag som uteslutet.

Klopp ska givetvis få chansen att reparera detta, men just nu ser det mycket mörkt ut. Salah har tappat allt, Henderson ser lite slut ut, VvD en skugga av sitt forna jag, taktiken som helhet fallerar när man ständigt misslyckas i pressen men ändå ligger högt upp vid mittlinjen och misslyckas ställa offside.

Det kommer troligen vända och visst fan ska detta Liverpool vara bland topplagen när vi summerar, men rejäl missräkning för LFC i år.
Klopp ser trött o sliten ut, som att se en less 67-åring som inte kan vänta på sin sista arbetsdag innan han går av med pension - han visar inte alls samma typ av glöd och energi längre. Och jag är helt säker på att vi nu går mot slutet av Klopp’s tid med Liverpool.

_ _ _

Exakt så som jag skrev för 1-2 år sedan ca, så kommer covid-titeln att bli den enda ligatiteln som Liverpool kommer att vinna under Klopp. Men ni i klanen påstod ju att Liverpool skulle regera fotbollen i England (och i Europa) i många, många år framöver.. och att Liverpool och Man City kommer att kämpa kniv mot kniv om titlarna i flera år framöver - inga andra klubbar skulle ju inte ha ngn chans öht mot Liverpool & Man City under de kommande åren. Som sagt, covid-titeln blir den enda ligatiteln som Liverpool kommer att vinna under Klopp, och snart så är Liverpool tillbaka i samma spår som de var i 2012 typ. Men för all del, jag får väl redan passa på att gratta dig/er med eran nästa PL-titel i säsongen 2049/50.

_ _ _

Och igen, Lilla Frysen. Jag njuter bara så otroligt mkt av att se din och övrigas bitterhet/avundsjuka ovanför Arsenal, och våran nuvarande succé
Senast redigerad av Generalandersson 2022-10-10 kl. 22:33.
Citera
2022-10-10, 22:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Kul å driva lite med alla töntar som snackar om elefanter i träd och dylikt skitsnack. Tar tydligen emot att ge cred till ett ungt och talangfullt lag som spelar rolig fotboll.
Absolut. Men låt oss inte gå över till Liverpool-klanens nivå, man kommer längst med att visa ödmjukhet.
Citera
2022-10-10, 23:15
Medlem
Jag tror Nottingham kommer få det svårt att klara sig kvar. De har spenderat mycket på nya spelare och betalar ut höga löner, men de ser inte ut att vara tillräckligt bra än... De kanske lyckas få till bättre spel framöver som kan rädda dem, men det blir nog tufft för dem. Leicester ligger också illa till för nedflyttning, Wolves har ganska bra spelare och kan nog klara sig från nedflyttning.
Citera
2022-10-10, 23:51
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Daniel Storey
@danielstorey85
·
31m
Forest and Villa are basically opposites. One has a fine coach and a confused squad, the other a fine squad and a confused manager. The latter is easier to solve - and Villa should try.

:-)
Citera
2022-10-10, 23:52
Medlem
Någon som har statistik på hur ofta mittbackar brukar bli förbidribblade egentligen? Tänker typ Van Dijk dom säsongerna som han var så sjukt bra? Saliba har fortfarande inte blivit dribblad 9 omgångar in i PL. Får vi behålla han har vi en av dom bästa backarna i världen på den positionen 😊 Tycker som flera andra dock att Gabriel sett skakig ut inledningsvis denna säsongen. Bättre och ha Tomiyasu där kanske? Han spelar mittback i landslaget eller om man sätter White där och Tomi på högerbacken men där har White vart riktigt bra🤔

Och snälla övriga gooners jinxa inte detta nu ni borde också veta att det kan bara smälla till så hamnar vi 6a i vår hehe🤣 var lite ödmjuka 😊👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in