Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Den är, precis som mycket annat, endast i ditt huvud.
Du vet, det huvud där "hybris" har en betydelse, och det i verkliga världen betyder något helt annat.
Men, humour me: Vad betyder "hybris"? Kan du förklara?
Din lilla hjärna ligger fortfarande djuprfryst i en liten frys, har du inte slängt in den i ugnen än..?🧐
Jag vet exakt vad uttrycket ”hybris” betyder, och det bara så ironiskt att du, av alla, anklagar andra användare för att ha hybris, när du själv är ett praktexempel av en individ med extremhybris.
Om det hade varit Liverpool som nu befann sig i samma i läge som det AFC gör, så hade det nu varit 100tals inlägg här inne ifrån dig och dina kamrater om att Liverpool är ”världens bästa lag”.. ”Klopp är en bättre manager än vad Pep är”.. ”Vi är favoriter till titeln”.. ”Vi kommer definitivt att vinna Quadrupeln denna säsong!”.. etc, etc.
_ _ _
Men det är ju vetenskapligt bevisat, och allmänt känt, att Liverpool fans har lägre intelligens än genomsnittet, samt att det som oftast är mindre begåvade personer som dras mot Liverpool. Så ni är ju på sätt o vis ursäktade.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Svårt att se det när Gomez är andrahandsvalet på högerback. Bättre defensivt, men inte särskilt säker i positionsspelet, förvånansvärt svag i luften och absolut inget hot framåt.
Kan inte se att detta Liverpool ska ha något alls att hämta mot City på söndag. Det blir till att kämpa på och grisa till VM. Som skadesäsongen där man fick hanka sig fram som en trebent hund.
10 matcher kvar före VM. CL-avancemanget borde lösa sig, men man har i nuvarande form ingenting att hämta i slutspelet mer än prispengar, chans på titeln ser jag som uteslutet.
Klopp ska givetvis få chansen att reparera detta, men just nu ser det mycket mörkt ut. Salah har tappat allt, Henderson ser lite slut ut, VvD en skugga av sitt forna jag, taktiken som helhet fallerar när man ständigt misslyckas i pressen men ändå ligger högt upp vid mittlinjen och misslyckas ställa offside.
Det kommer troligen vända och visst fan ska detta Liverpool vara bland topplagen när vi summerar, men rejäl missräkning för LFC i år.
Klopp ser trött o sliten ut, som att se en less 67-åring som inte kan vänta på sin sista arbetsdag innan han går av med pension - han visar inte alls samma typ av glöd och energi längre. Och jag är helt säker på att vi nu går mot slutet av Klopp’s tid med Liverpool.
_ _ _
Exakt så som jag skrev för 1-2 år sedan ca, så kommer covid-titeln att bli den enda ligatiteln som Liverpool kommer att vinna under Klopp. Men ni i klanen påstod ju att Liverpool skulle regera fotbollen i England (och i Europa) i många, många år framöver.. och att Liverpool och Man City kommer att kämpa kniv mot kniv om titlarna i flera år framöver - inga andra klubbar skulle ju inte ha ngn chans öht mot Liverpool & Man City under de kommande åren. Som sagt, covid-titeln blir den enda ligatiteln som Liverpool kommer att vinna under Klopp, och snart så är Liverpool tillbaka i samma spår som de var i 2012 typ. Men för all del, jag får väl redan passa på att gratta dig/er med eran nästa PL-titel i säsongen 2049/50.
_ _ _
Och igen, Lilla Frysen. Jag njuter bara så otroligt mkt av att se din och övrigas bitterhet/avundsjuka ovanför Arsenal, och våran nuvarande succé