2022-10-09, 01:15
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Satsar du 1500 på Liverpool men hoppas ändå Arsenal vinner?

En del gör tydligen så. Blir glädje även om laget förlorar tydligen.
Citera
2022-10-09, 01:20
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
En del gör tydligen så. Blir glädje även om laget förlorar tydligen.
Ja, det vet jag men för mig är det bara konstigt. Dubbel glädje eller dubbel sorg är mitt motto när jag satsar
Citera
2022-10-09, 03:04
Medlem
Vanstertrollets avatar
Haha hade rätt om Melo såklart.
Citera
2022-10-09, 05:52
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Ja tråden är som ofta rätt tråkig/stökig (matchtrådarna är väl än värre) men självklart spelar det in en del hur ens eget lag presterar. Två negativa saker gör att det är lätt att minska sin aktivitet. Får väl se hur det ser ut efter kvällens match. Arsenal bör ses som favoriter med tanke på situationen båda lagen befinner sig i men vi får se. Bobby brukar gilla att spela mot Arsenal. Får hoppas på något liknande idag.

Ja Arthurs skada känns ju inte jätteöverraskande precis. Hade nästan glömt att vi ens lånat honom.

Angående Liverpools form tror jag att det blir bättre men det kan ta ett tag. Är inte ett dugg överraskad över att Darwin behöver en inkörsperiod men nog trodde jag inte att man skulle prestera så dåligt som lag som man hitills gjort.

Citat:
*då så måste man stå upp, och sätta dit de
För någon som påstår sig att inte bry sig känns det rätt motsägelsefullt.

Så länge minst 2 personer nödvändigtvis vill ha sista ordet/gillar att trolla kommer det inte bli mycket till förbättring. Finns ju flertalet det stämmer in på och när någon väl lärt sig att man inte måste kommentera varje inlägg verkar det dyka upp en drös nya användare och så börjar det om.
Citera
2022-10-09, 09:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Blir än mer viktig match imorgon, kanske mest för Liverpool. Vid förlust imorgon är man 13 p efter City och kan säga hej då till ligaracet säsongen 22/23.

Som andra konstaterat, ligaracet är givetvis kört redan nu.

Som Liverpool presterar just nu handlar allt om att ta en match i taget och försöka vinna den, inte kolla på tabellen överhuvudtaget. Vinner man 20 raka, absolut då finns chans på ligan, men det kommer man absolut inte göra som det ser ut nu. Alla pilar pekar mot skräpsäsong. Det behövs liten renovering i spelarstallet, ett par värvningar och nytändning.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Ja tråden är som ofta rätt tråkig/stökig (matchtrådarna är väl än värre) men självklart spelar det in en del hur ens eget lag presterar. Två negativa saker gör att det är lätt att minska sin aktivitet. Får väl se hur det ser ut efter kvällens match. Arsenal bör ses som favoriter med tanke på situationen båda lagen befinner sig i men vi får se. Bobby brukar gilla att spela mot Arsenal. Får hoppas på något liknande idag.

Ja Arthurs skada känns ju inte jätteöverraskande precis. Hade nästan glömt att vi ens lånat honom.

Angående Liverpools form tror jag att det blir bättre men det kan ta ett tag. Är inte ett dugg överraskad över att Darwin behöver en inkörsperiod men nog trodde jag inte att man skulle prestera så dåligt som lag som man hitills gjort.

Så länge minst 2 personer nödvändigtvis vill ha sista ordet/gillar att trolla kommer det inte bli mycket till förbättring. Finns ju flertalet det stämmer in på och när någon väl lärt sig att man inte måste kommentera varje inlägg verkar det dyka upp en drös nya användare och så börjar det om.

Vore kul att poppa Arsenals ballong, men har små förväntningar. Klopps Liverpool har inte en plan B, det är possession och hög press som gäller, och när man fallerat i det har man varit väldigt sårbara. Det tror jag Arteta kommer sikta in sig på idag.

Nej, användaren har knäckt koden för att förstöra tråden: extrem hybris, halmgubbar, leta bråk med alla och oceaner av tid på att alltid svara alla som vill tjafsa. Som du säger, när ett gäng användare som bråkat med honom försvinner, tillkommer nya som låter sig provoceras av dumheterna.
Citera
2022-10-09, 19:39
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Klopp har tyvärr gjort sitt på bänken. Ju snabbare han eller klubben inser det desto bättre. Blir inte bättre när man har ligans sämsta back Trent och sen en totalt urform Dike bredvid heller.

Man kan snacka domslut och fokusera på massa annat men det sorgliga i det hela är att vi kommer få höra om denna vinsten från allas vårt troll under kommande säsonger.
Citera
2022-10-09, 19:40
Medlem
Fel
Citera
2022-10-09, 19:41
Medlem
Förstår er Liverpool supportrar som är förbannade på domaren idag! Måste dock säga att vi har haft jävla oflyt i många toppmatcher i många års tid så nu verkar vi ha lite medvind sista 2 mot er och Spurs med domsluten. Ser man över 90 min tycker jag vi förtjänar segern även om det inte ser perfekt ut hela tiden! Vågar snart sticka ut hakan om topp 4 positionen men njaa bättre och vara ödmjuk men det ser onekligen bra ut! Och otroligt viktigt att vinna mot Liverpool som har varit ett riktigt mardrömsmotstånd för oss 😊✌
Citera
2022-10-09, 19:43
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Det är tur att VAR och domarna ger Liverpool fördelar annars hade det nog Arsenal vunnit med minst 6 måls marginal.

Inget snack om att Arsenal var det bättre laget. Mycket som fortfarande inte stämmer i Liverpool. Surt att förlora men inte oväntat och starkt att komma igen 2 gånger. Måste försöka hitta något positivt. 😉
Citera
2022-10-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Klopp har tyvärr gjort sitt på bänken. Ju snabbare han eller klubben inser det desto bättre. Blir inte bättre när man har ligans sämsta back Trent och sen en totalt urform Dike bredvid heller.

Man kan snacka domslut och fokusera på massa annat men det sorgliga i det hela är att vi kommer få höra om denna vinsten från allas vårt troll under kommande säsonger.

Har sagt det flera gånger på andra forum också, att JK borde få en skarp fråga från FSG men det kommer förmodligen inte hända, för han är den perfekte coachen för dom. LFC är ett särintress för FSG och JK gnäller aldrig om spelare som han vill ha men inte kan få och sånt. Även fast vi ska tillhöra toppen och visa den klass vi ska ha däribland ägarskap inräknat, så är FSG inte såna.
Att ett särintresse ska ha förutsättningar att prestera och leverera under omständigheter som ständig är i förändring, det bryr de sig inte om.
Dessutom är LFC:s ideologi att främst inte vara ett "köpelag". Så få spelare som möjligt av det slaget.
Vi är f.n. 10a med 1/4 av säsongen spelad och vi ska vara ett lag som ständigt ska vara top 4.
Detta duger inte.
Citera
2022-10-09, 19:50
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Förstår er Liverpool supportrar som är förbannade på domaren idag! Måste dock säga att vi har haft jävla oflyt i många toppmatcher i många års tid så nu verkar vi ha lite medvind sista 2 mot er och Spurs med domsluten. Ser man över 90 min tycker jag vi förtjänar segern även om det inte ser perfekt ut hela tiden! Vågar snart sticka ut hakan om topp 4 positionen men njaa bättre och vara ödmjuk men det ser onekligen bra ut! Och otroligt viktigt att vinna mot Liverpool som har varit ett riktigt mardrömsmotstånd för oss 😊✌

Nu håller inte jag på Liverpool, men det är ofta så i fotbollen, Arsenal i ett jävla medvind just nu, jag tycker också att dom är det bättre laget över hela matchen, på så sätt är segern inte orättvis, dock så har dom domsluten med sig den här matchen, så jag förstår Liverpool fansen besvikelse.
Citera
2022-10-09, 20:02
Medlem
Beaver14s avatar
Spontana tankar direkt efter AFC-LFC

* Liverpool borde haft straff på Gabriels hands. Jag blir inte klok på handsregeln, när jag såg reprisen var jag säker på att VAR skulle döma straff.
* Liverpool var bättre än de varit i början av säsongen. Gjorde mål på sina två enda chanser. Tack vare Arsenals försvarsspel blev det inte fler chanser.
* Gabriel är lite av en säkerhetsrisk i Arsenals backlinje. Han osar inte kvalitet. Vore det fel att spela Saliba och White i mitten?
* Med det sagt, hur bra är inte Ben White som högerback!
* Arsenals straff är soft. Det är en situation där VAR inte kommer gå in om domaren släpper, samtidigt kan var inte säga att det inte är straff när domaren blåser. Jag välkomnar att domaren på planen vågar ta beslut för en gångs skull.
* Martinelli är på god väg att bli en världsstjärna. Hade lekstuga med både TAA och sen Gomez.
* Arsenal är på allvar. Men truppen är tunn. Gapet mellan första 11 och resten är stort, man märker att Arteta inte vill göra byten. När skadorna kommer kommer det riktiga testet av lagets kvalitet.

Men fy fan vad viktig seger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in