Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Det är klart jag får skylla mig själv. Men jag har klarat tio år av cyklande i innerstan så nåt rätt gör jag.
Det som du gör rätt är förmodligen att se dig för så att du inte befinner dig i fara, ens om det skulle komma en bil bredvid. Jag cyklar mycket och som barn lärde jag mig att om jag ska korsa vägen så ska jag först se mig åt vänster, sedan åt höger och sedan åt vänster igen (
och är det klart, får jag gå över🎶 ). Uppenbarligen lever jag också. Det som denna kvinna verkar ha gjort är att cykla på en väg där det förekommer biltrafik, sedan har hon fått en lastbil bredvid sig och förmodligen tänkt någonting i stil med:
Tja, det är ju lastbilschaufförens ansvar att inte köra ihjäl mig, jag sitter ju på en oskyddad cykel, jag ska inte behöva ta något ansvar alls för min säkerhet. Då är det lätt att det går som det går.
Jag har lika mycket sympati för denna kvinna som jag har för någon som krockat i 50km/h men ändå dött för att hen inte hade bilbälte. Din säkerhet är DITT ansvar. Utmana inte en jävla lastbil, du förlorar varje gång.
Vill tillägga att skulle jag vara så korkad att jag befinner mig
med cykel på en väg där
lastbilar kör, så hade jag klivit av cykeln och promenerat med cykeln istället och förmodligen se mig över axeln var 10e sekund.