Citat:
Ursprungligen postat av
VinylHemul
Den här användaren var vittne till olyckan och såg exakt vad som hände:
Jag håller med om att trafikmiljöer behöver förbättras på många håll men med den fart till och med små vägbyggen görs i Sverige så skulle det ta enormt lång tid innan de byggt bort alla faror.
På samma sätt kan man inte heller förbjuda lastbilar i tätorter för det skulle kräva att hela samhället byggs om. För övrigt är de farligaste chaufförer jag vet budbilsförare som kör skåpbilar som enbart kräver b-körkort. (Som då skulle ersätta lastbilar.) Alltför ofta stressade och vårdslösa/oberäkneliga.
Men krav på att lastbilar har säkerhetssystem installerat, ”döda vinkeln-larm” kanske är möjligt?
Tack. De låter som snudd på dråp. Många människor skör med irritation och ilska. Och brukar kolla mkt på trucket videos där idioter ska "spreja sig framfö" men att try ker killarna o kså oftaskyller på att de inte kan stanna men heller inte gör försök att stanna, så ja de är rätt vanligt jag e så tung de tar tid att stanna, så jag skiter i det och smäller in i bilen framför istället för att invänta avstånd. Föraren framför är en idiot men chaufförerna vill lixom "läxa upp"
(Är inte lastbilschaufför men kollar mkt dashcsm och sympatiserar me folk som står ut med idioter hela dan) och ja cyklister är iduote men hag är också cyklist och lastbilschaufförer får inte glömma sin del och hur de kan påverka.
Folk blir(jag med så kan relatera) lite blinda i sin rätt och behovet att stå på sig/straffa minsta lilla. Tror han va irriterad på att hon va dålig och svarade ironiskt nog utan att tänka på det me va betydlig sämre förare. Med att fortsätta momentet utan stanna. För att han anser att han inte gjort fel vilket kanske va sant. Han kanske inte han undvika en krock, Tills dess okej men sen straffade han genom att ingen visa hänsyn när hon gjort fel. Och nu är hon död.
Han borde straffas hårt på något sätt.