2022-06-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Hur vet du att du inte förstår ironi?

Ofta när folk är ironiska blir jag förvirrad och osäker på om personen är ironisk. Folk brukar få förklara, ibland kan jag upptäcka ironi om det är en person jag känner väl eller om personen är övertydlig men är alltid lite osäker.
Citera
2022-06-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Har man en dålig perception av verkligheten, så behöver inte självkritik innebära självinsikt. Snarare något som gör att man själv mår dåligt.

Min hjärna är hyfsat kass på sitt sätt med. Det innebär att min perception är egentligen väldigt störd. För att få ordning på verkligheten, så har jag då alltså lärt mig att använda 100% logik på företeelser i livet. Det gör att jag är hyfsat trög i starten så att säga och hinner inte med intellektuellt.

Men, problemet som jag sett att du har, är att du böjer logiska resonemang, alltså ibland totala motsägelser, efter din perception. Det gör att du egentligen borde göra som jag. Gå över på logik.

Nu tror jag hellre att du vill vila i din marxistiska ådra, kanske får den dig att må bra. För det är ju inte så att 100% korrekt logisk perception ger dig någon fördel i samhället idag. Speciellt inte när det gäller feminism.

Ahhahahahahahahh återigen vi har olika värderingar har inte med logik att göra enligt mig. Logik är matematik och forskning i min värld vilket är väldigt roligt också. Återigen politik handlar om värderingar hur mycket skatt ska man betala? Har inte med logik att göra jag kan förstå en person på högersidan men håller inte med då enligt min världsbild är vänster sidan mer logisk. För en psykopat är empati ologiskt inte för mig (obs tror inte du är en psykopat!) i usa är det lagligt med vapen och i våran kultur är det ologiskt, men det är inte det för en amerikan. Har massor av självinsikt sitter just nu och talar öppet som mina brister som autist. Jag är inte ologiskt svaret på din fråga.
Citera
2022-06-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ncogn1to
Kanske någon frågat. Men jag undrar om du har någon favoritsysselsättning, bra eller dålig, som du anser dig ha färdigheter i som vida överskrider andras?

Jag önskar att jag hade färdigheter som vida överskrider andra men tyvärr är en tråkig medelmåtta men svårigheter. Under min utredning kom det fram att jag ser mönster lite bättre än majoriteten tror inte att det vida överstiger noder normala tyvärr. Har svarat men kan svara igen tycker om djur, konst, skapar grejer, naturen och så. Vet inte vad jag har för dålig sysselsättning kollar för mycket på tv kanske.
Citera
2022-06-08, 16:12
Medlem
Så en normal Feminist ?

Klart du hade feminist i ditt användarnamn….
Citera
2022-06-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Autister har inte en lägre intelligens än andra. Mest troligt så har dom en specialitet någonstans. Det gäller för omvärlden att leta reda på den specialiteten och sedan träna den, om inte autisten själv redan har gjort detta. Men träning behöver alla oavsett vad.

Och hur ofta umgås du med autister? Och synnerligen i längden? Det luktar lite lögn här.

Jo det har de generellt, men inte om man är "högfungerande" aka asperger.

Dock så skrev jag inget om autisters intelligens .

Och ja, kul om de kan använda sitt specialområde till något produktivt. Men de är ändå jobbiga att umgås med för "normalt" folk.

Har en asperger i släkten, min mor bodde ihop med en annan i många år och sen har jag även träffat ett par stycken när jag var yngre och jobbade på lager

Aldrig mött en autist som inte är högfungerande dock.
Citera
2022-06-08, 16:18
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Ahhahahahahahahh återigen vi har olika värderingar har inte med logik att göra enligt mig. Logik är matematik och forskning i min värld vilket är väldigt roligt också. Återigen politik handlar om värderingar hur mycket skatt ska man betala? Har inte med logik att göra jag kan förstå en person på högersidan men håller inte med då enligt min världsbild är vänster sidan mer logisk. För en psykopat är empati ologiskt inte för mig (obs tror inte du är en psykopat!) i usa är det lagligt med vapen och i våran kultur är det ologiskt, men det är inte det för en amerikan. Har massor av självinsikt sitter just nu och talar öppet som mina brister som autist. Jag är inte ologiskt svaret på din fråga.
Värderingar påverkar perceptionen. Skiter man i värderingar och kör logik, så ser man världen på ett annat sätt.

Du säger att du inte är ologisk, men jag vet till 100% totala logiska fel du gjort(alltså motsägelser) vilket är det lättaste sättet att påvisa brist på logik. Det vet jag till 100%. Och du märkte inte att du gjorde ett logiskt fel.

Du säger att du inte är ologisk och att du har rätt värderingar, för du är vänster. Jag säger att du skall försöka göra lite som jag, analysera dig själv.
Citera
2022-06-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maartxxx
Hej,
När du försöker passa in socialt, måste du gå in som i en roll då, likt skådespelare?

Jag dejta en tjej som troligen hade Aspergers och hon sa hela tiden att jag var bra för henne, hon ville ha barn för att hon trodde det skulle vara bra för henne, sa uttryckligen att hon inte var intresserad att höra vad jag hade gjort en vanlig kväll om jag inte gjort något utöver det vanliga. Hon blev ofta tyst när hon inte ville svara på saker. Tror inte hon ljög speciellt ofta men blev tyst istället och jag uppfatta henne dock som rätt manipulativ. Tänkte att det möjligen lätt blir så om man måste gå in i en roll för att passa in socialt, även om det inte är meningen att vara manipulativ. Hon sa aldrig förlåt heller och verkade väldigt känslig för kritik.

Någon kommentar om det hela?

Du misstolkade hennes ärlighet för manipulativitet, säger nog mer om dig själv än om henne då manipulativa personligheter ofta applicerar sina manipulativa drag på andra.

Exempel. Du vill ha något du säger nåt annat för leda in på det du egentligen vill.

Medans en autistiskt säger vad den vill och kanske helt undviker svara om det är något den inte vill/kan gå med på.
Citera
2022-06-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Varför sorterar du inte ut folk i din närhet som lurar dig? Jag skulle också kunna vara lättlurad om mina bekanta hade valt att utnyttja det förtroende och den respekt jag har för dem. Men de skulle aldrig göra det. Så varför tillåter du att folk lurar dig?

Du missar poängen, med autism har man svårt att föreställa sig och sätta sig in i andras motiv. Man lurar aldrig så varför skulle någon annan höra det? Antingen har du tur som aldrig blivit lurad eller så har du mer autism än du inser och ser inte hur utnyttjad du blir😜
Citera
2022-06-08, 16:32
Medlem
Citat:
Som rubriken låter.

Varför tror du det är så vanligt förekommande att speciellt många autistiska tjejer/ kvinnor vill byta kön till män?

Varför tror du att det är så vanligt med magiskt tänkande hos autistiska kvinnor?

Varför tror du att det ofta är så att autistiska personer utgår från att andra tänker som de själva? Och därför inte behöver kommunicera vidare information, alternativt är tankeläsare?

Varför brukar autistiska kvinnor lägga orden i munnen på andra människor berätta hur andra tycker, tänker, och känner istället för att ställa frågor till den det berör?

Varför har autister så svårt att lära sig av tidigare erfarenheter, och misstag och börja handla annorlunda? Istället för att upprepa de beteenden som inte är framgångsrika i sociala avseenden, eller kommunikativa situationer? Trots att de blivit tillsagda ca 100 gånger dessförinnan?

Varför tror autister att de alltid har rätt?

Varför är autister sådana urbota dåliga lyssnare, som inte hör och kan ta emot audiotiv information? Eller orkar koncentrera sig på vad någon annan säger, om meddelandet är längre än en mening?

Varför fattar inte autister vad känslor innebär?
Citera
2022-06-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Du svarade inte på mina frågor.

Prova igen., jag editera mitt inlägg så det kanske var därför du inte svarade. Men vill gärna ha svar på mina frågor. Jag tror som sagt inte ett dugg på att du har autism.

/ w

Vad baserar du dina påståenden om att hon inte har Autism, maträtter osv på? Har du själv det? Vilken del av spektrumet är det du menar hon inte passar in på, som du själv sa det är brett och det räcker gå över på någon del av det för få diagnosen, om den är till besvär vill säga.
Citera
2022-06-08, 16:37
Medlem
Citat:
Under min utredning kom det fram att jag ser mönster lite bättre än majoriteten tror inte att det vida överstiger noder normala tyvärr.

Brukar du visualisera enklare mönster som återkommer frekvent i din vardag, alltså likadana mönster/figurer/symboler, när du ska sova?
Citera
2022-06-08, 16:39
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Very inte om nån frågat redan men hur högt mäter din IQ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in