2022-06-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Ja gillar att skriva små ordrim ibland

Vill du dela med dig av några? Hade varit kul att se hur en tjej med autism rimmar
Citera
2022-06-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daggi112
Vill du dela med dig av några? Hade varit kul att se hur en tjej med autism rimmar

Samma sätt som du rimmar att sista ordet i en mening rimmar.
Citera
2022-06-08, 15:37
Medlem
Jag antar att du med autism är ganska stark i dina åsikter, i varje fall verkar det så inom ämnet politik.

Skulle du kunna dejta eller vara tillsammans med en kille som t.ex. står ideologiskt närmast SD? Jag personligen stämmer in på den beskrivningen och jag tror jag skulle kunna vara tillsammans med en vänsterpartist om vi båda bara respekterar varandras åsikter och inte känner att man måste trycka ner sina egna i halsen på den andra.

Har hittills vad jag vet inte haft några problem med att attraheras av personer med andra åsikter än mina egna. Har träffat många vänsterpartister som är både roliga och charmiga. Med det sagt vet jag inte om du är vänsterpartist men jag tog det parti som för mig känns i mångt och mycket som SD:s motpol.
Citera
2022-06-08, 15:40
Avslutad
Har du en höger och en västerstrumpa eller anser du att det inte finns höger och vänsterstrumpor?

Har du problem med att välja mat som står på en meny?
Tex allt gott kanske står på vänster sida. Men din hjärna säger att du får bara beställa från höger sida..

Tycker du randiga slipsar är jobbiga att titta på?
Citera
2022-06-08, 15:40
Medlem
nordicwraths avatar
- Vad har du för utbildning? Hur presterar du i skolan och har din autism påverkat din skolgång?
- Har din autism påverkat ditt arbetsliv? Arbetar du?
Citera
2022-06-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Tråden handlar inte om mig. Du startar en tråd om dig och jag frågar dig om hur pass mycket självinsikt du har.

Jag vill bara nämna att din perception är redigt störd, och jag tror inte man kan må bra om det är så. Ha det bra i alla fall.

Jag mår bra. Hur menar du när du säger att min perception är dålig? Jag berättade om mig själv hur jag tänker och jag svarade att jag har bra självinsikt enligt mig själv då är självkritisk ofta. Är inte det svar på din fråga eller tog du illa upp att jag påstod att du också kan ha dålig självinsikt. Ha det bra du med.
Citera
2022-06-08, 15:45
Medlem
Hur grov autism har du och hur lång tid tog det innan du blev diagnoserad? Är själv diagoserad "med inslag av autism", men det är inte inte en riktigt diagnos. Har tagit mig näst två år nu. Tjejer är ju mer fungerande, härmar det man ser och därför svårare. Jag tror det är det som gör det svårt för mig att få en hel diagnos. Hur gick det för dig?
Citera
2022-06-08, 15:46
Medlem
Kanske någon frågat. Men jag undrar om du har någon favoritsysselsättning, bra eller dålig, som du anser dig ha färdigheter i som vida överskrider andras?
Citera
2022-06-08, 15:48
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Jag mår bra. Hur menar du när du säger att min perception är dålig? Jag berättade om mig själv hur jag tänker och jag svarade att jag har bra självinsikt enligt mig själv då är självkritisk ofta. Är inte det svar på din fråga eller tog du illa upp att jag påstod att du också kan ha dålig självinsikt. Ha det bra du med.
Har man en dålig perception av verkligheten, så behöver inte självkritik innebära självinsikt. Snarare något som gör att man själv mår dåligt.

Min hjärna är hyfsat kass på sitt sätt med. Det innebär att min perception är egentligen väldigt störd. För att få ordning på verkligheten, så har jag då alltså lärt mig att använda 100% logik på företeelser i livet. Det gör att jag är hyfsat trög i starten så att säga och hinner inte med intellektuellt.

Men, problemet som jag sett att du har, är att du böjer logiska resonemang, alltså ibland totala motsägelser, efter din perception. Det gör att du egentligen borde göra som jag. Gå över på logik.

Nu tror jag hellre att du vill vila i din marxistiska ådra, kanske får den dig att må bra. För det är ju inte så att 100% korrekt logisk perception ger dig någon fördel i samhället idag. Speciellt inte när det gäller feminism.
Citera
2022-06-08, 15:53
Medlem
styckets avatar
Citat:
Autism är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
Frågan återstår. Hur vet man att det är det?
Citera
2022-06-08, 15:57
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Som rubriken låter.
Hur vet du att du inte förstår ironi?
Citera
2022-06-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Frågan återstår. Hur vet man att det är det?

Ingen aning du kan väll googla. vet att adhd är i samma kategori. Alla människor är ju på autism spektrumet precis som alla är på psykopat skalan (fel ord jag vet) och så vidare. När man är högt upp på skalan och ens liv påverkas utav det då får man en diagnos. Men ja du kan säkert känna igen dig någonstans på symtomen för autism det betyder dock inte att du har autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in