2022-06-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Ingen aning om det är förlegat, är högfungerande. Normal begåvad enligt dom som utredde mig

OK. Min vän påstod att det var förlegat. Undrar om han inte blandade ihop det med Asperger? Har själv fått höra i min ungdom att jag har "en släng av Asperger". Kanske för att jag lägger väldigt specifika datum på minnet, kan vara brutalt ärlig och har perfekt tonminne? Uppskattar dock ironi i alla dess former, så det torde väl falla där...

I digress. Tack för en intressant trådstart, följer.
Citera
2022-06-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Jag kom till ditt första inlägg och jag börjar ifrägasätta dig direkt, så jag har inte läst inläggen efteråt. Men svara gärna på nedan för du låter precis som alla andra, den som inte vet men tror sig veta? Autism är ett spektrum. Vilken typ av autism har du? Autism är brett, det är spektrum. Jag tror inte du har det. Jag är seriös, då hade du vetat att det finns olika typer av autism och spektrum och alla kan vara där men det finns en gräns vart samhället tycker "gränsen" för att vara lite "annorlunda" skall gå. Du gör dig inte förstådd tillräckligt bra vilket för en som vet hur man smälter in är viktigt. Autism skrevs nyligen om i våra böcker, det vet du om va? Man kan itne säga "jag har autism" längre, det finns olika typer av autism. Det borde habiliteringen sagt på första mötet och förklarat varför?

Hur vet du att det och är generellt? Jag menar, hur många män har du träffat och pratat med som har Autism, eller har du lärt dig detta av dom som inte har autism?

Svar på din fråga har gått igenom en utredning, dom gjorde tester, dom intervjuer som jag gjort med psykologen och läkaren samt den intervju som gjordes av min familj. Vilken autism jag har vet jag inte är högfungerande, startade tråd för att representera kvinnliga autister som jag upplever sällan hörs, jag har iallafall inte hört någon dela med sig. Har män i min släkt med autism. Har inte hunnit eller orkat läsa massor av böcker nej. Har dyslexi och föredrar ljudbok. Vad synd att du ifrågasatte mig direkt.
Citera
2022-06-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Är du överviktig? Bryr du dig om ditt utseende?

Citat:
Vad var din fråga?

Denna.
Citera
2022-06-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Där ser man. Jag frågar för att i en annan tråd försökte vi ta reda på om det fanns någon gemensam nämnare bland tjejer som färgar håret i lustiga färger. Det spekulerades bland annat om autism. Även att de ofta är feminister. Du prickar ju in både och.

En annan fråga:

Har du något specialintresse?

Gahahahahaha är den ända feministen jag känner som är autist känner många feminister som inte är det dock😂 stämmer att många feministiska tjejer färgar håret, men som sagt föredrar själv naturliga hårfärger. nej inget special intresse direkt tyvärr. Lyssnar på mycket vetenskapligs poddar, nyheter, politik och dokumentärer tycker sånt är roligt.
Citera
2022-06-07, 23:57
Bannlyst
Citat:
Svar på din fråga har gått igenom en utredning, dom gjorde tester, dom intervjuer som jag gjort med psykologen och läkaren samt den intervju som gjordes av min familj. Vilken autism jag har vet jag inte är högfungerande, startade tråd för att representera kvinnliga autister som jag upplever sällan hörs, jag har iallafall inte hört någon dela med sig. Har män i min släkt med autism. Har inte hunnit eller orkat läsa massor av böcker nej. Har dyslexi och föredrar ljudbok. Vad synd att du ifrågasatte mig direkt.

Du svarade inte på mina frågor.

Prova igen., jag editera mitt inlägg så det kanske var därför du inte svarade. Men vill gärna ha svar på mina frågor. Jag tror som sagt inte ett dugg på att du har autism.

/ w
Senast redigerad av wuseman 2022-06-07 kl. 23:59.
Citera
2022-06-07, 23:58
Medlem
neuron-drones avatar
Har du något som sammankopplas med autism som t ex en savant skill, prosopagnosi eller synestesi?
Citera
2022-06-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Denna.

Ja är lite överviktig pga medicinering som jag slutat med nu. Bryr mig om mitt utseende ibland i perioder lite för mycket. Idag har jag blivit tillräckligt trygg i mig själv för att gå ut som jag är och är ganska nöjd med hur jag ser ut, fast vill såklart vara fin.
Citera
2022-06-07, 23:59
Medlem
Hax.Pains avatar
Du är alltså 20 år och redan i de tidiga tonåren har du träffat 30 psykologer!!
Inga funderingar på att du kanske haft dåliga förebilder i livet, tråkig uppväxt?
Vart i hjärnan sitter autism? Ser din hjärna annorlunda ut än min?
Lägger du till autism till din personlighet nu? Jag är vegansk femenist autist målare, vem är du?
År personlighet viktigt för dig?
Citera
2022-06-08, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ja är lite överviktig pga medicinering som jag slutat med nu. Bryr mig om mitt utseende ibland i perioder lite för mycket. Idag har jag blivit tillräckligt trygg i mig själv för att gå ut som jag är och är ganska nöjd med hur jag ser ut, fast vill såklart vara fin.

Vad för medecin? Mot autism. Man får inte mediciner mot autism man får habilitering.

Sluta trolla och visa respekt till alla tjejerna med autism. Därför de inte finns trådar om det för.inga är som du med diagnosen? Eller varför trodde du inte det fanns?

Jag läste ett inlägg som sagt.

Troll.
Citera
2022-06-08, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
OK. Min vän påstod att det var förlegat. Undrar om han inte blandade ihop det med Asperger? Har själv fått höra i min ungdom att jag har "en släng av Asperger". Kanske för att jag lägger väldigt specifika datum på minnet, kan vara brutalt ärlig och har perfekt tonminne? Uppskattar dock ironi i alla dess former, så det torde väl falla där...

I digress. Tack för en intressant trådstart, följer.

Som sagt ingen aning. Jag skulle personligen inte ta illa upp ifall någon använder ett gammaldags ord eller så om autism. För mig handlar det om avsikt om jag tror att någon menar väl då blir jag inte kränkt. Sen kommer man ju lätt undan med att inte mena väl och det är ju ett problem. Tack för att du trycker min tråd är intressant.☺️
Citera
2022-06-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Du är alltså 20 år och redan i de tidiga tonåren har du träffat 30 psykologer!!
Inga funderingar på att du kanske haft dåliga förebilder i livet, tråkig uppväxt?
Lägger du till autism till din personlighet nu? Jag är vegansk femenist autist målare, vem är du?
År personlighet viktigt för dig?

Många frågor ska göra mitt bästa. Har haft dåliga förebilder ja och bra. Vet inte var i hjärnan autism sitter hade varit kul att se, har hört att autistiska hjärnor ska se annorlunda ut. Hur ser man skillnad på en klump med fett och en klump med fett. Gillar att måla och är vegetarian så bra spaning hahahaha. personlighet är viktigt har gett upp med att försöka vara normal men försöker vara mitt bästa jag.
Citera
2022-06-08, 00:06
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain

Är inte TS men ja, Mr Wiseguy. https://www.nih.gov/news-events/news-releases/amygdala-overgrowth-occurs-autism-spectrum-disorder-may-begin-during-infancy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in