2023-10-10, 12:50
  #2497
Medlem
DayNites avatar
Jag hoppas Emelie Dumbi åker dit på att använda andras bank id, finns bevis över hela nätet där hon annonsera om detta, utan att åka fast som vanligt, den som har mkt tid på sina händer kan säkert skicka en anmälan och dump till polisen, om någon orkar bry sig längre =

Bank-ID är en elektronisk ID-handling som är jämförbar med andra, fysiska ID-handlingar. Det är aldrig tillåtet att använda någon annans Bank-ID. Att obehörigen göra det utgör urkundsförfalskning vilket är ett brott enligt 14 kap. 1 § brottsbalken och kan ge fängelse upp till två år
2023-10-10, 14:16
  #2498
Medlem
DayNites avatar
Polisen säger följande när jag pratade med dem idag
om en person försöker fiska efter att använda någon annans bank id , tex erbjuder pengar som "tack för hjälpen -->

ta skärmdump / bevis och gör sedan en polisanmälan

om så är fallet att personen ( Emelie Bumbi ) medvetet försöker använda någon annans Bank ID, vilket är olagligt så kommer personen åtalas enligt brottsbalken samt utredas av Polisen som "urkundsförfalskning".

Allt handlar om att få in bevis för fällande dom,, åtal.
2023-10-10, 21:27
  #2499
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
nu sitter Dumbi och skyller på sina systrar, att det är deras fel att hon är en dålig sits som hon är, alltid någon annans fel , inte Dumbo

Märkligt att hon skall hata och göra sig potentiellt ovän med de närmaste som verkligen ställt upp för henne (de har flera gånger betalat hennes hyror, och även hjälpt till med andra saker).
2023-10-10, 22:59
  #2500
Medlem
https://youtu.be/fbtzMBFSvMg?si=4IdBH6yS8tkO7Uwz

Ett samtal med Chrille och Bumbi. Där Chrille erkänner att han fyllekörde blandannat. Och att "han går igång på när folk är oroliga för honom"
2023-10-11, 05:58
  #2501
Medlem
Muppetys avatar
Bumbi på väg hem, i förrgår:
https://i.imgur.com/2KM2lH7.jpg
https://i.imgur.com/gCgh2At.jpg
__________________
Senast redigerad av Muppety 2023-10-11 kl. 06:17.
2023-10-11, 11:16
  #2502
Medlem
Hon springer runt på nätterna och tar ut kontanter, många tusenlappar.
Det är otroligt konstigt att inget följt efter och rånat henne. Hon är rädd och paranoid men springa runt på natten funkar.
Hon hade varit på Knutan i Hbg mitt i natten för någon dag sedan, med många tusenlappar.
Skulle tro att det var i jakt på någon att kunna utnyttja för dennes spelkonto.
Det är nog många som lurar henne med löfte om det, så skumt att ingen plockat henne på pengarna.
Den tjejen behöver verkligen hjälp, hon verkar inte kunna ha tillgång till pengar öht. Jag önskar att den där förvaltaren kunde göra sitt jobb.
2023-10-11, 12:05
  #2503
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnadGardin
Hon springer runt på nätterna och tar ut kontanter, många tusenlappar.
Det är otroligt konstigt att inget följt efter och rånat henne. Hon är rädd och paranoid men springa runt på natten funkar.
Hon hade varit på Knutan i Hbg mitt i natten för någon dag sedan, med många tusenlappar.
Skulle tro att det var i jakt på någon att kunna utnyttja för dennes spelkonto.
Det är nog många som lurar henne med löfte om det, så skumt att ingen plockat henne på pengarna.
Den tjejen behöver verkligen hjälp, hon verkar inte kunna ha tillgång till pengar öht. Jag önskar att den där förvaltaren kunde göra sitt jobb.

Vilket jävla liv att leva vid den åldern. Hela tillvaron går ut på att fiffla, luras och själv bli lurad. Längtar man inte bort från allt sånt drama?
2023-10-11, 16:31
  #2504
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Vilket jävla liv att leva vid den åldern. Hela tillvaron går ut på att fiffla, luras och själv bli lurad. Längtar man inte bort från allt sånt drama?

Om man är en logisk och sund människa ja, men EB är både korkad och sinnessjuk.
2023-10-11, 18:50
  #2505
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnadGardin
Hon springer runt på nätterna och tar ut kontanter, många tusenlappar..

Så hon förfogar fortfarande fritt över sitt kort?
2023-10-11, 19:23
  #2506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Så hon förfogar fortfarande fritt över sitt kort?

Japp, hon kan använda kortet. Hela alltet med förvaltare är ett skämt. Hon är spärrad på BankID men har skaffat FrejaID istället, går inte att använda till allt men en del. Om någon månad går hennes spelstopp på spelpaus ut och hon kommer kunna spela som vanligt efter vad jag förstått.

Hur ska detta hjälpa Emelie…
2023-10-11, 20:22
  #2507
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnadGardin
Japp, hon kan använda kortet. Hela alltet med förvaltare är ett skämt. Hon är spärrad på BankID men har skaffat FrejaID istället, går inte att använda till allt men en del. Om någon månad går hennes spelstopp på spelpaus ut och hon kommer kunna spela som vanligt efter vad jag förstått.

Hur ska detta hjälpa Emelie…

Man ska vara glad den där idioten inte fått för sig att skaffa barn! Fyfan säger jag bara vilken mardröm det hade varit.

Det går inte hjälpa en fullblods idiot som även missbrukar och försöker skoja bort det med dåliga skämt och refererar till Flashback, Emelie jag VET att du knaprar tramadol piller till 100% sen tar du även amfetamin om pedofil Chrille eller liknande bjuder. DET ÄR FACTS! Men ditt val av drog är opiater eller liknande substanser.

Det enda som hade hjälp henne och omgivningen är som sagt lås in henne medicinera mera och få slut på hennes jävla galenskaper. Usch på dig Emelie snart 40år gammal.
2023-10-11, 22:09
  #2508
Medlem
Det är verkligen illa med henne.
Hon tror fortfarande att Julia är skyldig henne pengar och i en live ringer hon Julia och säger bland annat att hon ska ringa Julias mamma om hon inte får pengarna 🤣🤣🤣
Länk till samtalet nedan

https://vm.tiktok.com/ZGJ3bBtvV/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in