2026-09-21, 21:57
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad tycker du om den här soppan? Är det en tillförlitlig berättelse? Tycker du det verkar som att hon har klara bilder och berättar konsekvent och inte motsägelsefullt?

Först säger hon att hon och kompis A och åtalad ligger och pratar om gårdagsnatten och att åtalad då ska ha berättat att de haft samlag.
Senare när de lämnat åtalads lägenhet säger hon att kompis A frågar om de legat med varandra och då ska hon ha svarat att hon inte visste eftersom hon inte var säker.
Sedan i nästa andetag berättar hon om allt hon kom ihåg och då bland annat att hon och åtalad hade legat.

Kompis B som inte varit med vid händelsen blir arg när hon berättar. Inte kompis A som verkar ha varit med i samma säng när "våldtäkten" ska ha skett.
Vad anser du är konstigt i berättelsen?
Citera
2026-09-22, 06:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
En våldtäkt är väl anledning nog för att fawning ska uppstå?

Varför skulle det anses som " helt utan anledning "?

Bör inte Fawningtillståndet inträda innan våldtäkten? Jag har ju t.ex. frågat dig om Visbyfallet? Varför är tjejen så passiv och inte gör någonting redan utanför toaletten för att "slippa låta sig våldtas" inne på toaletten? Hon vet ju vad syftet med att gå in på toaletten är?
Citera
2026-09-22, 07:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Att hon anses trovärdig när hon inte har någon ordning på sin berättelse. Hon minns ju inte sen minns hon efter att ha pratat med kompisar.
Varför är et kompisen som inte varit med i situationen som blir arg och inte den kompis som varit med hela tiden?
Är det till och med så att den ena kompisen har befunnit sig i samma säng när "våldtäkten" ska ha ägt rum?
Citera
2026-09-22, 07:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så inte nog med att du aldrig haft sex - du har aldrig heller blivit så full i ungdomen att du drabbats av en black out.

Jodå fler än du kan jag lova. Om jag i efterhand fått höra att jag i mitt fulla tillstånd haft sex med en tjej, där jag sagt ja ett antal gånger(enligt vittnen som alltså bevittnat det hela eller hur har de vetat det?) och varit delvis drivande i det hela så kan jag lova dig att jag aldrig i mitt liv skulle få för mig att anmäla tjejen för våldtäkt. Om det hade varit en sak jag inte hade gjort om jag varit nykter hade jag knutit näven i fickan och konstaterat att det där blev ju inte helt bra och gått vidare.

Jag skulle ta på mig mitt ansvar för mitt agerande och mitt beslut att dricka och bli för full. Är det så att det finns en skillnad i detta tänk mellan könen?
Citera
2026-09-22, 07:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
När skulle du uppfatta att du skulle bli våldtagen vid detta scenario?

Om jag är stor som hulken och drar ner dina brallor och kör in min kuk i din röv så ska du se att du får uppleva både en jävligt hotfull situation och att du drabbas av freeze/fawning.

Kommentera hur du tror att du skulle reagera.

Kan du inte istället försöka sätta dig in i Visbyfallet och berätta varför tjejen agerar/inte agerar som hon gör?

Vad gör hon i kön? Varför säger hon att hon gör det hon gör?
Citera
2026-09-22, 07:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så inte nog med att du aldrig haft sex - du har aldrig heller blivit så full i ungdomen att du drabbats av en black out.

Jag skulle bara vilja höra dina reflektioner kring detta? Det är utrett att samtycke har hämtats in. Det verkar vara utrett att målsägaren delvis varit pådrivande i viss mån.

Det är ju dessa två saker som du tjatar ihjäl dig om. Inhämtande av samtycke och aktivitet.

Om hon varit aktiv o pådrivande till viss mån så har hon ju inte varit däckad som ni påstår.

Om nu den åtalade faktiskt talar sanning när han säger att han slutade när han sedan tyckte att hon
inte gav samtycke längre har han då inte agerat precis som man ska?

En fumlig sexuell situation mellan två fulla personer. Hur många sådana tror du inträffar varje kväll i detta land?

Citat:
Fråga är om åtalad insåg att målsäganden inte deltog frivilligt
och hur gärningen ska rubriceras.
Den omständigheten att målsäganden var berusad när åtalad
genomförde samlaget talar för att han borde ha insett en risk för att hon inte
deltog frivilligt. Det är dock utrett att åtalad i anslutning till
samlaget frågade målsäganden om det var okej eller liknande. Målsäganden
har uppgett att han kan ha frågat flera gånger vilket även andra hörda i målet
har gett uttryck för.
Det kan enligt rätten inte anses helt klarlagt i vilket skede
åtalad försökt förvissa sig om målsäganden vilja. Tingsrätten
anser mot denna bakgrund att det inte kan anses styrkt att åtalad varit likgiltig till att målsäganden inte deltog frivilligt. Däremot måste
han ha insett att det förelåg en risk för att målsäganden inte deltog frivilligt då
hon på grund av berusning befann sig i en särskilt utsatt situation. Att
målsäganden själv kan ha varit pådrivande i viss mån förändrar inte
bedömningen.

Citera
2026-09-22, 07:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det är alltså vittnena som talar om för målsägaren att det var ett samlag
Citat:
Allt eftersom framkom enligt nämnda vittnen att det var fråga om ett samlag.

Hur har de utrett det här?
Citat:
Det har såvitt framkommit saknats anledning för både målsäganden och vittnena att beljuga
åtalad.

Vilken psykologisk expert har gjort den bedömningen?
Citat:
Att hon initialt uttryckt viss osäkerhet måste ses i ljuset av att hon fortfarande var onykter och bearbetade händelsen.

Inte på eget initiativ utan det var kompisen som blev arg (som inte var med under senare delen av kvällen) som sade att hon skulle gå till ungdomsmottagningen. Varför ger de sken av att det är målsägaren som tagit initiativ till detta och att det ska utgöra ett bevis?
Citat:
Målsäganden har besökt såväl ungdomsmottagning som akutmottagning en kort tid efter händelsen.
Citera
2026-09-22, 07:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Så att en person är trött kl. 3-4 på natten efter att ha partajat är alltså konstigt?
Spriten han ska ha bjudit på fanns i en 50 cl petflaska. Blandad med läsk.
Låt säga att han körde 50/50 blandning, ganska stark blandning. Det innebär 2,5 dl sprit.
De var 3 personer som delade på detta där man kan tänka sig att han själv druckit mest.
Det framgår ju ingenting hur mycket hon uppskattar att hon själv druckit av detta.

Citat:
Slutligen anser rätten att Dennis Persson Olsson inte kan ha undgått att målsäganden var
kraftigt berusad under kvällen även om hennes alkoholkoncentration kan ha
varierat. Han har själv berättat att han bjöd målsäganden på sprit i bilen och att
hon sov mot honom.
Citera
2026-09-22, 08:53
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Bör inte Fawningtillståndet inträda innan våldtäkten? Jag har ju t.ex. frågat dig om Visbyfallet? Varför är tjejen så passiv och inte gör någonting redan utanför toaletten för att "slippa låta sig våldtas" inne på toaletten? Hon vet ju vad syftet med att gå in på toaletten är?
Vi kan omöjligt veta vad som hänt inuti hennes huvud.

Ett upplevt hot kan ha gjort att hon reagerar med passivitet redan utanför toaletterna.

Men det utgör inte något försvar för våldtäktsmannen. Han har inte fått ett samtycke och hon har inte aktivt deltagit i frivilligt sex.
Citera
2026-09-22, 08:56
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Att hon anses trovärdig när hon inte har någon ordning på sin berättelse. Hon minns ju inte sen minns hon efter att ha pratat med kompisar.
Varför är et kompisen som inte varit med i situationen som blir arg och inte den kompis som varit med hela tiden?
Är det till och med så att den ena kompisen har befunnit sig i samma säng när "våldtäkten" ska ha ägt rum?
Det kan vara svårt att återge en traumatisk händelse som man dels minns vagt och som dels återaktiverar trauma.

Vad det är för fel på kompisen vet jag inte.
Citera
2026-09-22, 09:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jag har redan klargjort det.

Det är du som menar att en insändare (åsikt) från en discjockey/nattklubbschef/producent skulle vara en universell sanning.

Du avfärdar ju allt man visat dig gällande kritik kring samtyckeslagen. Jag vetinte hurmånga gånger du påstått att det inte alls finns situationer där bara två personer varit närvarande och att det saknas övrig objektiv bevisning. Det är bara de 2 personernas berättelser som finns.

Här har du ett inslag från P1 morgon där en domare från Södertörns Tingsrätt säger det vi påstår.
Vad har hon för agenda? Om du inte orkar lyssna på hela kan du lyssna från 5.00.

https://www.sverigesradio.se/artikel/samtyckeslagen-kritiseras-av-advokater-lotteri
Citera
2026-09-22, 09:03
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jodå fler än du kan jag lova. Om jag i efterhand fått höra att jag i mitt fulla tillstånd haft sex med en tjej, där jag sagt ja ett antal gånger(enligt vittnen som alltså bevittnat det hela eller hur har de vetat det?) och varit delvis drivande i det hela så kan jag lova dig att jag aldrig i mitt liv skulle få för mig att anmäla tjejen för våldtäkt. Om det hade varit en sak jag inte hade gjort om jag varit nykter hade jag knutit näven i fickan och konstaterat att det där blev ju inte helt bra och gått vidare.

Jag skulle ta på mig mitt ansvar för mitt agerande och mitt beslut att dricka och bli för full. Är det så att det finns en skillnad i detta tänk mellan könen?
Du skulle ha ansett att du förtjänade att våldtagen vid scenariot nedan.

Du är väldigt full och jag erbjuder dig skjuts. Under resan hemåt häller jag i dig mer sprit. Du ler och ser villig ut.

Jag är stor som hulken i jämförelse med dig. Jag bär upp dig i lägenheten och tränger in i din röv. När du vaknar rinner det det sperma ur rövhålet. Du klär på dig och tar dig hem med smärtande rövhål eftersom jag torrknullat dig.

Går du hem och knyter näven i fickan?
Varför anmäler du mig inte?
Skam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in