2026-09-19, 00:15
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
cinmik Du är en fåne du vet att vi har snackat om detta tidigare lagar ändras eftersom invandringen medför mer hänsynslösa idioter.
Både svenskar och invandrare våldtar.

Du är ett levande bevis på det.
Citera
2026-09-19, 00:15
Medlem
NYZ367s avatar
Levande bevis var är mina offer?
Citera
2026-09-19, 00:26
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Du har inte läst ett skit jag har tre söner.
Vill du att dina söner har analsex med någon som sover?

Vill du att någon har analsex med dina söner när de sover?

Svaret visar om du utvecklat din empati sedan detta hände.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-19 kl. 00:55.
Citera
2026-09-19, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
När vi ändå är inne på det, kan du inte berätta vilken EQ och anknytningsmönster du har också? Eller vilket som är ditt kärleksspråk? Eller könsmaktsordningen, den har du väl också köpt? Har du läkt ditt inre barn förresten?

Som sagt aktivist. Och du bevisar min tidigare poöng.
Citera
2026-09-19, 08:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Problemet är ju bara det att Jocke menar att det är hart när omöjligt att förstå att ett nej betyder nej.

Han menar också att det är helt ok att sätta på någon som är redlöst berusad bara man slutar när personen återfår sansen.

Med det sagt så ja, den som påbörjar en sexuell akt har en skyldighet att försäkra sig om frivilligt deltagande.

Jag börjar känna jävligt starka känslor mot dig. Du är en jävligt ohederlig person. Ljuger hela jävla tiden.

Nu får du ta och visa var jag skriver det du säger att jag tycker.

I det fallet du tar det ifrån skriver jag tvärtom att jag har för mig att killen i förhör säger att när han märker att tjejen inte är helt med på banan längre så slutar han och det är väl precis så man ska agera?

Visa nu var jag har skrivit att det är helt OK att sätta på någon som är redlöst berusad bara man slutar när personen återfår sansen.

jag har hela tiden skrivit tvärtom att killen säger att han slutade när han tyckte att hon började bli lite frånvarande. Det är en jävla skillnad.
Citera
2026-09-19, 08:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du skriver: "Jag är väldigt trött på ditt eviga tjat om samtycke och finns det inte samtycke är det per automatik våldtäkt"

Så enligt dig är det alltså inte våldtäkt att utföre sexuella handlingar på någon som inte deltar frivilligt?

Mysig inställning Jocke.

Återigen ett bevis på att det här med uppsåt och hur den anmälde parten har upplevt situationen inte spelar någon som helst roll för er.
Vi har ju tjatat till vägs ände om det här med samtycke.

Vad är ett samtycke? Måste det vara verbalt? Måste det finnas dokumenterat på film? Kontrakt?
Kan ett samtycke vara ett s.k. tyst samtycke? Om en person rimligen uppfattar att denne får ett tyst samtycke tycker du då att det är en våldtäkt ändå ifall det skulle vara så att den andra parten i efterhand säger att det inte var frivilligt från dennes sida?.

Fundera ett tag på detta.
Citera
2026-09-19, 08:11
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Bokstavskombinationen, återigen visar du hur konfident du är i din ignorans och enfald. Antar att du inte levt och verkat utanför din egen lilla värld.

Jo härskartekniker eller master suppression techniques som det heter på engelska som tas på allvar i princip hela den demokrstiska delen av världen.

Om du menar att härskartekniker är något som bör tas på allvar, vad säger det då om dig?

Ditt sätt att uttrycka dig dryper av härskarteknik.

Jag tror faktiskt inte du kan hitta en enda användare med över 100 inlägg som inte har använt sig av härskartekniker.
Citera
2026-09-19, 08:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du påstår att det är extemt svårt att förstå att sex skall vara frivilligt.

Ändå misslyckas endast 0,11% med det så till den grad att det resulterar i en anmälan om våldtäkt.

Räknade du bort den fjärdedel av anmälningarna av våldtäkt som inte har hänt eller inte var en våldtäkt?

Ni säger ju att majoriteten av våldtäkterna inte anmäls överhuvud taget. Har du tagit med det i dina beräkningar?
Citera
2026-09-19, 08:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ahh, du har lärt dig att anvönda Google Gemini. Gratulerar.

Hur aktuellt är det din AI text anger idag?

Visa gärna vart en majoritet av advokatkåren anser att sex inte skall vara frivilligt.

Visst kunde vissa formukeringar i lagen vässas. Men lagar är sällan perfekta från början. Det är därför vi har högsta domstolen som provar prejudicerande domar för att bygga upp en praxis kring hur lagar tillämpas.

Du kan läsa mer på: https://www.domstol.se/hogsta-domstolen/

Hur kan du få det till att om de advokater som jobbar med detta i praktiken säger att de tycker att lagen är rättsosäker så betyder det att de inte tycker att sex ska vara frivilligt?

Var har jag påstått att advokaterna inte vill att sex ska vara frivilligt från båda sidorna?
Är det det du tror att vi argumenterar emot? Att vi inte vill att sex ska vara frivilligt från båda sidor?

Du är så indoktrinerad och hjärntvättad så du har fullständigt tappat ditt förnuft. Fullständigt!!!!!!!!!!
Citera
2026-09-19, 08:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Visa gärna vart en majoritet av advokatkåren anser att sex inte skall vara frivilligt.

Visst kunde vissa formukeringar i lagen vässas. Men lagar är sällan perfekta från början. Det är därför vi har högsta domstolen som provar prejudicerande domar för att bygga upp en praxis kring hur lagar tillämpas.

Om du gör googlingen själv så får du med källhänvisningarna.

jag har skickat många länkar till dig där advokater och andra jurister och granskande journalister säger samma sak så du har fått gott om källhänvisningar.

en stor andel av brottsmålsadvokaterna anser att samtyckeslagen är rättsosäker.
Citera
2026-09-19, 08:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Så här skriver Humbug69 (hamburgaren så förstår Cinmik ve som är hamburgaren också).

Att jag visat för Humbug69 att en stor del av advokatkåren anser att samtyckeslagen och hur den praktiseras är rättsosäkert får alltså Humbug69 att dra slutsatsen att dessa advokater anser att sex inte skall vara frivilligt

Citat:

Citera
2026-09-19, 08:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Kan du inte bara svara på mina fråga:

Du håller inte med om att den 30 åriga mannen hade 100% ansvar för sina handlingar och beslut? Oavsett uppsåt eller inte.

Jag har svarat på i stort sett alla dina frågor och scenarion (förutom de absolut mest korkade)

Om du håller med om att tjejen har 100% ansvar för sina handlingar och beslut så kan jag hålla med om att en man har samma ansvar för sina handlingar och beslut.

Om mannen fattar beslut som är lagliga så förstår jag inte varför han ska lastas och straffas för dem?

Kan du förklara varför du tycker det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in