2026-09-19, 08:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nu fantiserar du igen.

Hypotetiskt ja.

Jag förstår att verkligheten är svår att hantera för dig. Detta då verkligheten gång på gång inte stämmer med dina fantasier och fördomar.

Och slutligen, hur motiverar du att felertalet nej till att följa med någon hem för sex automatiskt betyder ja till exakt allt annat? Du har trots allt upprepat det med en dåres envishet.

Så motivera nu ditt påstående att nej, jag vill inte ha sex hemma hos dig automatiskt betyder ja, jag vill bli våldtagen på toa.

Jag tycker att du ska bevisa det du påstår att jag har sagt istället. Här ljuger du igen och jag är otroligt trött på dina lögner om vad jag har skrivit. Du är otroligt oärlig och ful i ditt sätt att vara eller så är det så att du är så hjärntvättad att du ser det du vill istället för vad som faktiskt skrivs.

Jag har aldrig skrivit att ett nej automatiskt betyder ja till allting annat. Visa var jag har skrivit det!!!

Det jag skrev var att ett nej till en sak inte per automatik behöver betyda nej till allting annat. Det är en otroligt stor skillnad mot det du påstår att jag har skrivit.

Om du säger nej till att äta fisk betyder det automatiskt att du inte vill äta något annat heller?
Om du säger nej till att titta på Gudfadern betyder det automatiskt att du inte vill titta på någon annan film heller?
Om du säger nej till analsex betyder det automatiskt att du inte vill ha någon annan typ av sex heller?
Om du säger nej till att ha sex i bilen betyder det per automatik att du inte kan vara intresserad av att ha sex någon annan stans heller?
Om du inte vill följa med på en lång promenad betyder det per automatik att du inte vill ta en kort promenad heller?
Citera
2026-09-19, 08:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu projicerar du Jocke.

Bara för att du tycker det är helt ok att sätta på någon som är däckad, han slutade ju när hon vaknade och sa nej.

Att du får kognitiv dissonans när ditt eviga tjat om att ord mot ord räcker för en fällande dom motbevisas med faktiska domar.

Du har ännu inte påvisat ett enda faktiskt fall där någon dömts på de premisser du påstår räcker.

På riktigt herr Guzman, bevisa ditt påstående.

Ynkedom

Återigen en lögn i ditt inlägg. Patetisk är nog rätt ord att beskriva dig med. En sorglig patetisk person som beljuger andra för att försöka få dem att se dåliga ut. Otäck är ett annat ord som kommer för mig när jag ska beskriva vad jag känner för dig.

Jag har skrivit att killen i fallet som ditt påstående härrör till säger att han slutar när han tycker att tjejen inte verkar vara med riktigt längre.

En jävla skillnad mot vad du påstår att jag har skrivit.

Jag har skickat bevis till dig på personer som granskat hundratals fall som säger det. Det räcker gott och väl.
Citera
2026-09-19, 08:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Sidan 79, han drar av sina byxor, vänder pp henne ifrån sig och tar av hennes trosor.

Spelar den semantiska skillnade om de slets, drogs eller togs av? Blir det mindre våldtäkt om någon använder ett synonymt ord?

Jag förstår att det i din värld inte spelar någon roll eftersom det är våldtäkt om någon säger att det är våldtäkt. Sjuk inställning att det inte ska spela någon roll.

Hur kan du motivera att det inte ska spela någon roll i en bedömning av vad som har hänt och om det som har hänt ska betecknas som en våldtäkt eller inte?

Han höll i henne hårt om höften och slet sedan av hennes trosor eller han lade sina händer på hennes höft och tog sedan av trosorna.

Ingen skillnad enligt dig?
Citera
2026-09-19, 09:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Återigen ett bevis på att det här med uppsåt och hur den anmälde parten har upplevt situationen inte spelar någon som helst roll för er.
Vi har ju tjatat till vägs ände om det här med samtycke.

Vad är ett samtycke? Måste det vara verbalt? Måste det finnas dokumenterat på film? Kontrakt?
Kan ett samtycke vara ett s.k. tyst samtycke? Om en person rimligen uppfattar att denne får ett tyst samtycke tycker du då att det är en våldtäkt ändå ifall det skulle vara så att den andra parten i efterhand säger att det inte var frivilligt från dennes sida?.

Fundera ett tag på detta.
Är man osäker så är det verbalt samtycke som gäller.
Citera
2026-09-19, 09:26
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Hur kan du få det till att om de advokater som jobbar med detta i praktiken säger att de tycker att lagen är rättsosäker så betyder det att de inte tycker att sex ska vara frivilligt?

Var har jag påstått att advokaterna inte vill att sex ska vara frivilligt från båda sidorna?
Är det det du tror att vi argumenterar emot? Att vi inte vill att sex ska vara frivilligt från båda sidor?

Du är så indoktrinerad och hjärntvättad så du har fullständigt tappat ditt förnuft. Fullständigt!!!!!!!!!!
Anser du att försvarsadvokater har mer erfarenhet av detta än lagfarna rådmän?
Citera
2026-09-19, 09:30
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Om du håller med om att tjejen har 100% ansvar för sina handlingar och beslut så kan jag hålla med om att en man har samma ansvar för sina handlingar och beslut.

Om mannen fattar beslut som är lagliga så förstår jag inte varför han ska lastas och straffas för dem?

Kan du förklara varför du tycker det?
Det är inte lagligt att våldta någon. Han har ett 100% ansvar att ta reda på att det är frivilligt innan han gör något med en annan människas kropp.

Kvinnor har samma ansvar.
Citera
2026-09-19, 09:34
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Om du säger nej till att äta fisk betyder det automatiskt att du inte vill äta något annat heller?
Om du säger nej till att titta på Gudfadern betyder det automatiskt att du inte vill titta på någon annan film heller?
Om du säger nej till analsex betyder det automatiskt att du inte vill ha någon annan typ av sex heller?
Om du säger nej till att ha sex i bilen betyder det per automatik att du inte kan vara intresserad av att ha sex någon annan stans heller?
Om du inte vill följa med på en lång promenad betyder det per automatik att du inte vill ta en kort promenad heller?
Om jag säger nej till att följa med dig hem och äta fisk så är det inte ett ja till att bli tvångsmatad med fisk på en krogtoalett.

Om du säger att du vill prata ostört och för mig till en liten toalett så har jag inte samtyckt till att bli tvångsmatad med fisk.

Det är faktiskt det sista jag förväntar mig.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-19 kl. 09:37.
Citera
2026-09-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Jag försvarar hur det var förut, före Arabinvandringen

cinmik Du är en fåne du vet att vi har snackat om detta tidigare lagar ändras eftersom invandringen medför mer hänsynslösa idioter.

Var det arabernas fel att du satte på kvinnor som sov och hade analsex med din flickvän mot hennes vilja? Det var enbart pga arabernas hänsynslöshet som samtyckeslagen skrevs?

Du har noll självinsikt eller hur?

När man läser vad gamla gubbar som du skriver så blir man oerhört tacksam för att inte leva "förr".
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-19 kl. 10:38.
Citera
2026-09-19, 10:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Om jag säger nej till att följa med dig hem och äta fisk så är det inte ett ja till att bli tvångsmatad med fisk på en krogtoalett.

Om du säger att du vill prata ostört och för mig till en liten toalett så har jag inte samtyckt till att bli tvångsmatad med fisk.

Det är faktiskt det sista jag förväntar mig.

De gick till korridoren för att prata kanske men knappast in på toaletten. Hade det varit mycket smidigare att gå ut om det var prata de skulle göra?
Vad sade de till varandra i korridoren utanför toaletten?

Och återigen bara för att man säger nej till en sak behöver inte per automatik betyda att man säger nej till allt annat.

Din kompis Humbug påstår att jag säger att ett nej till någonting per automatik betyder ja till allting annat. Det känns nästan som att du håller med honom. Att ni inte kan skilja på det jag skriver jämfört med det ni påstår att jag skriver är ert problem och belyser väl problemet med att prata med er.

Du tycker ju t.ex. att en våldtäkt börjar när man klär av någon. Hur ska man kunna argumentera med någon som har den åsikten?
Citera
2026-09-19, 10:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är inte lagligt att våldta någon. Han har ett 100% ansvar att ta reda på att det är frivilligt innan han gör något med en annan människas kropp.

Kvinnor har samma ansvar.

Och om han uppfattade att det som skedde var frivilligt från tjejens sida baserat på vad de gjort tidigare och att hon inte gör något för att avfärda att de är på väg in på toaletten där hon på något sätt vet vad som ska ske?

Du säger att de har sagt att de ska prata inne på toaletten. När uppfattar du det som att tjejen vet vad syftet med att gå in på toaletten är?
Citera
2026-09-19, 10:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Anser du att försvarsadvokater har mer erfarenhet av detta än lagfarna rådmän?

Ja varför skulle de inte ha samma erfrenhet av det?
Vad anser du om nämndemännen? Behöver du ha juridisk utbildning? Spelar deras personliga syn på saker roll i deras bedömning av fallen?
Citera
2026-09-19, 10:43
Medlem
Citat:
Om du håller med om att tjejen har 100% ansvar för sina handlingar och beslut så kan jag hålla med om att en man har samma ansvar för sina handlingar och beslut.

Om mannen fattar beslut som är lagliga så förstår jag inte varför han ska lastas och straffas för dem?

Kan du förklara varför du tycker det?

Jag tycker samma. Alla har ansvar för sina egna handlingar och beslut. Den 30 åriga mannen har således 100% ansvar för det grova brottet han begick.

Han beslutade sig för att våldta den 17 åriga tjejen och det är olagligt. Därför blev han dömd och straffad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in