2026-09-20, 09:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Så nu räcker det med att prata med en person för att du ska anse det som ett samtycke till att blir torrknullad och sprutad i ögat.

Jesus...

Jag vill få en rimlig förklaring till varför denna tjej som var så totalt ointresserad av kilen ändå är så intresserad av vad han har att säga så att hon följer med in på en toalett för att höra det.
(Det är ert påstående att syftet/hennes tro med att gå in på toaletten var att de skulle kunna prata ostört)
Citera
2026-09-20, 09:07
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vem pratar du om? Varför anser du att en kille ska vara ansvarig för att en tjej säger sig hamnat i fawningtillstånd och därmed kanske handlar på ett sätt hon egentligen inte ville när han inte har varit våldsam, inte hotat eller att det varit någon utsatt situation?

Förstår du frågeställningen över huvud taget?
Förstår du överhuvudtaget att han inte haft samtycke varken i ord eller handling?
Citera
2026-09-20, 09:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du får det svaret eftersom du påstått att hon borde ha insett innan de kom in på toa att han skulle våldta henne.

Du lägger hela tiden över ansvaret för 30-åringens grova brott på hans brottsoffer.

Brukar du göra detsamma med andra våldsbrottslingaf?

Jag påstår inte att hon borde ha insett det jag påstår att det är det hon själv hävdar. Förstår du skillnaden.

Läs själv FUP och tala om för mig vad tjejen säger om stunden de står i kön utanför toaletten.

Kan du tala om för mig i vilka andra brottsyper någon blir fälld enbart på vad en annan person berättar?

Kan inte du bemöta nedanstående text skriven i Svenska Dagbladet?

Citat:
Resultatet av lagen förskräcker. Idag kan man dömas för våldtäkt utan teknisk bevisning, utan vittnen och enbart grundat på målsägandes berättelse om den anses trovärdig. Denna mening i sig borde få alla med rättsmedvetande att dra i nödbromsen. Att fällas till ett flerårigt fängelsestraff enbart baserat på att någon säger sig ha blivit våldtagen är ingen liten sak. Vid andra våldsbrott krävs omfattande teknisk bevisning och åklagaren ska kunna ställa det utom rimligt tvivel att det inte finns några andra förklaringar eller omständigheter som frikänner den tilltalade. Nu har vi hamnat i ett juridiskt skuggland där försvarsadvokater ska bevisa att målsägandens berättelse inte är trovärdig genom att bevisa att den tilltalade hade försäkrat sig om samtycke, något som vi annars benämner som omvänd bevisföring.
Citera
2026-09-20, 09:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Förstår du överhuvudtaget att han inte haft samtycke varken i ord eller handling?

Vem pratar du om?
Citera
2026-09-20, 09:39
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag vill få en rimlig förklaring till varför denna tjej som var så totalt ointresserad av kilen ändå är så intresserad av vad han har att säga så att hon följer med in på en toalett för att höra det.
(Det är ert påstående att syftet/hennes tro med att gå in på toaletten var att de skulle kunna prata ostört)
Det spelar ingen roll om hon var intresserad eller inte.

Det går att våldta någon som är intresserad lika mycket som det går att våldta någon som är ointresserad.

De allra flesta människor som är vana vid mänskliga interaktioner begriper att ett intresse inte behöver vara sexuellt.

Jag tror att du utgår alldeles för mycket från dig själv herr Guzman.
Citera
2026-09-20, 09:43
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag påstår inte att hon borde ha insett det jag påstår att det är det hon själv hävdar. Förstår du skillnaden.

Läs själv FUP och tala om för mig vad tjejen säger om stunden de står i kön utanför toaletten.

Kan du tala om för mig i vilka andra brottsyper någon blir fälld enbart på vad en annan person berättar?

Tror du att alla artiklar du väljer ut är helt objektiva?

Det är väldigt få våldtäkter som går till åtal och de som gör det är pga att bevisningen rycker till enligt åklagaren.
Citera
2026-09-20, 09:43
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Vem pratar du om?
Visbyfallet.

Vad pratar du om?
Citera
2026-09-20, 09:54
Medlem
cinmiks avatar
Enkelt om samtycke:

https://ibb.co/q3wMKJT3
Citera
2026-09-20, 10:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Visbyfallet.

Vad pratar du om?

Om samtyckeslagen i allmänhet och dessa fawningtillstånd och freezetillstånd som används som ett bevis för att en våldtäkt ska ha begåtts?

Hur menar du att en kille som inte har varit våldsam, inget hot har funnits och ingen utsatt situation ska förstå att en tjej har hamnat i ett fawningstillstånd? Och hur kommer du fram till att en sådan kille ska hållas till ansvar för det när anledningen till att tjejen eventuellt har haft ett fawningstillstånd kanske bottnar i hennes barndom?
Citera
2026-09-20, 10:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Enkelt om samtycke:

https://ibb.co/q3wMKJT3

Saker kan se enkla ut på pappret men ser inte likadant ut i verkliga världen.

Köttfärssås är gott. Du ser det på pränt här betyder det att det är en enkel sak att definiera?
Betyder det att det är en universell sanning?
Citera
2026-09-20, 10:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tror du att alla artiklar du väljer ut är helt objektiva?

Det är väldigt få våldtäkter som går till åtal och de som gör det är pga att bevisningen rycker till enligt åklagaren.

Men snälla svara någon gång på frågorna.

Jag påstår inte att hon borde ha insett det jag påstår att det är det hon själv hävdar. Förstår du skillnaden?

Läs själv FUP och tala om för mig vad tjejen säger om stunden de står i kön utanför toaletten?

Citera
2026-09-20, 10:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om hon var intresserad eller inte.

Det går att våldta någon som är intresserad lika mycket som det går att våldta någon som är ointresserad.

De allra flesta människor som är vana vid mänskliga interaktioner begriper att ett intresse inte behöver vara sexuellt.

Jag tror att du utgår alldeles för mycket från dig själv herr Guzman.

Du visar återigen att du inte ens tänker tanken på att en anmäld person faktiskt kan ha haft uppfattningen att det som skedde var med frivillighet. Du tänker inte ens den tanken och inser inte att man måste tänka den tanken för att kunna komma framtill om ett brott har begåtts eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in