2026-09-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hon har sagt nej till att följa med hem till honom. Vad svarade hon honom? Svarade hon att hon inte var intresserad av honom? Svarade hon att hon inte ville ha sex med honom?

Vad mer har hon sagt nej till? Sade hon nej till kyssar/hångel? Sade hon nej till att gå till ett annat ställe? Sade hon nej till hans hand utanpå hennes kön? Sade hon nej till att följa med in på toaletten?

Framgår det något i FUP om vad som sades mellan dem ute i korridoren? Lite konstigt annars. Men gör det verkligen det?

Betyder ett ja till att ha sex nu i sovrummet även ett ja till att ha sex om 15 minuter i köket?
Om inte varför måste ett nej till ett förslag betyda nej till något annat?

Återigen frågar jag dig vad det är i FUP som framkommer som gör det förståeligt att tjejen blir så rädd så att hon låter sig våldtas inne på toaletten? (Hennes ord att hon låter det ske).

Är du av uppfattningen att tjejen redan utanför toaletten vet vad avsikten med att gå in på toaletten är?

Som sagt du är nu desperat att försvara rätten att våldta.

Hur kan du få ett nej till att följa med någon hem för sex till ja till allt annat?

När menar du att BO visat ett sexuellt intresse för GM?
Citera
2026-09-10, 22:18
Medlem
Citat:
Desperat? Varför är jag desperat när jag svarar på dina frågor om skadestånd och om det inte är likadant i andra brottsfall?

Jag har visst svarat på dina frågor tidigare och om du skulle ha tagit till dig det jag länkat till dig så skulle du höra advokater och personer som gjort granskningar av ett stort antal fall säga det jag säger.
Hur många gånger ska jag behöva skriva det till dig??

Vad som är rimligt för mig att få i ersättning för mitt lidande och kränkningens allvarliga art och framtida trauma om en tjej i en intim situation skulle ha sugit i 30 sekunder på min snopp efter att ha feltolkat mig och utan att ha frågat mig om lov först och jag egentligen inte ville det men förmådde mig inte att säga nej eller fysiskt stoppa henne?
Hmmmmmm .............. jo nu när jag tänker efter så är nog 250.000 kr väldigt rimligt. Men det viktigaste och det som skulle få mig att läka från mitt trauma bäst är att hon skulle bli dömd till 3 års fängelse och jag tycker verkligen att hon skulle ha förtjänat det genom att ha våldfört sig på mig.

Så svamnel i vanlig ordning?

Och du bemötte inte ens din myt om försäkringsbolagen.
Citera
2026-09-10, 22:20
Medlem
Citat:
En person har blivit utsatt för 30 våldtäkter, skulle det kunna tolkas som att den personen blivit utsatt av ett flertal gärningsmän? Finns det t.o.m. utrymme för att det kan vara 30 gärningsmän?
Du verkar inte förstå att hur man uttrycker sig och hur man visar statistik spelar en stor roll.

Förstår du då att en fjärdedel (25%) av det som i Sverige i statistiken är en anmälan av våldtäkt består av fall som inte borde vara en anmälan om våldtäkt? Alltså överskattas antalet anmälningar om våldtäkt med 25% i Sverige jämfört med dessa länder.

Varför tar du upp en iver att skydda en gärningsman i denna diskussionen? Det har ju absolut ingenting med det att göra. Det visar mer på att du inte förstår.

Du har inte alls svarat på om du tror det skulle bli en stor övervikt för något av vägvalen och varför i sådana fall.

Du får ytterligare en chans att göra ditt val och svara på om du tror att en majoritet av kvinnornas val skulle hamna på någon av vägarna och i sådana fall varför?.

1. På denna väg begicks det 30 våldtäkter förra halvåret.
2. På denna väg våldtogs 1 person förra året.

Skulle man kunna tolka det som att en våldtäkt skett om man skriver att en person blivit våldtagen?
Citera
2026-09-10, 23:10
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Dream on. Ju mer en karl påstår sig vara oskyldig desto mer tror omgivningen att han är skyldig. I Sverige kör vi med devisen" En våldtäkt är alltid sann om en kvinna säger att den är sann". Vilket är en trygghet för oss kvinnor.

Nej.

I Sverige dömer vi kvinnor för falsk angivelse till fängelse i 2 - 4 år.
Citera
2026-09-10, 23:26
Medlem
Citat:
Det var ju bra att du inser det i alla fall och så vips har vi minskat antalet anmälda våldtäkter med 25% i Sverige.

Får jag fråga dig om 30 åringen gör något olagligt om han är intresserad av tjejen? (Laglig ålder inte jag som har bestämt det).
Svara på frågan enligt lagen och inte enligt vad du tycker o känner.

Sker något olagligt per automatik om en 30 åring och en 17 åring har sex?

Om han var intresserad av henne varför skulle han gå därifrån? (du kan inte utgå från att alla har samma moraliska tänk som du och han gör inget olagligt avsett på åldern på tjejen). Hon borde ju för övrigt ha varit 18 för att få vistas där. (Och att jag argumenterar som jag gör betyder inte automatiskt att jag heller tycker att allt är moraliskt rätt)

Du insinuerar att han lurade in henne och höll fast henne. Kan du bevisa att det var så?
Vad i FUP får dig att säga att han höll fast henne på ett sådant sätt att hon inte kunde ta sig därifrån?

25% har antingen inte hänt eller uppfyller inte kriterierna för våldtäkt (kommer troligen klassificeras om till annat sexuellt övergrepp). Sannolikt kommer dessa 25% fortfarande bli registrerade som våldtäkter eftersom svenska polisen registrerar det som det blir anmält och inte efter det blivit utrett.

Det är inte olagligt för en 30 åring att vara intresserad av en 17 åring. Däremot är det olagligt för en 30 åring att låsa in en 17 åring på toaletten och våldta denne.

Sålänge de har samtyckande sex sker inget olagligt.

Han borde gått därifrån istället för att våldta henne. Det hade varit det mest vuxna och mogna att göra. Han var ju trots allt den vuxna av de två.

Jag nämnde inget om att han höll fast henne. Däremot låste han in henne på toaletten och våldtog henne.

Ok svara nu på mina frågor:

Varför lät 30 åringen det ske? Varför gick han inte därifrån istället? Han var den vuxna i sammanhanget, varför tog han inte ett vuxet beslut och bara gick därifrån istället? Höll någon fast honom? Tvingade någon honom att lura in BO på toaletten och våldta?
Citera
2026-09-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jag har sett eländet. Få människor är lika depraverade som ordkrigaren.

Yep, som tur är bara en bråkdel av människor.

Citat:
Och även den gode Guzman börjar visa mer att sitt sanna jag. Ett färskt Jockecitat ""Tänk om det skulle komma fram att tjejen i Visbyfallet är känd för att vara lätt att få till det med".

Mmm som vanligt spekuleras det hej vilt om det kvinnliga offrets karaktär, men inte ett ord om den manliga förövarens karaktär.

Jag förstod aldrig vad som menades med "våldtäktskultur" men tror mig börja få pejl på det nu.
Citera
2026-09-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Yep, som tur är bara en bråkdel av människor.

Mmm som vanligt spekuleras det hej vilt om det kvinnliga offrets karaktär, men inte ett ord om den manliga förövarens karaktär.

Jag förstod aldrig vad som menades med "våldtäktskultur" men tror mig börja få pejl på det nu.

Ja, det är märkligt. Som när att han pläderade för att unga våldtäktsmän skulle få strafflibdribg på grund av att de är just unga och oerfarna.

Men när det kommer till ett 17 årigt brottsoffer så vältrar han över hela ansvaret och skulden på henne. Hur skulle den vuxna våldtäksmannen kunna förstå att hennes upprepade nej även gällde att inte bli våldtagen på toa.
Citera
2026-09-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ja, det är märkligt. Som när att han pläderade för att unga våldtäktsmän skulle få strafflibdribg på grund av att de är just unga och oerfarna.

Men när det kommer till ett 17 årigt brottsoffer så vältrar han över hela ansvaret och skulden på henne. Hur skulle den vuxna våldtäksmannen kunna förstå att hennes upprepade nej även gällde att inte bli våldtagen på toa.

Yes, det är bara unga killar och män som befrias från ansvar pga omognad och oerfarenhet och kåthet. Unga tjejer döms som om de vore 150 år gamla och levt hårda liv.
Citera
2026-09-11, 02:05
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
25% har antingen inte hänt eller uppfyller inte kriterierna för våldtäkt (kommer troligen klassificeras om till annat sexuellt övergrepp). Sannolikt kommer dessa 25% fortfarande bli registrerade som våldtäkter eftersom svenska polisen registrerar det som det blir anmält och inte efter det blivit utrett.

Det som diskuteras är våldtäkt, inte sexuella övergrepp. Det är precis det som står i artikeln nämligen att ungefär en fjärdedel av de genomgångna anmälningarna från 2016 utgjordes av gärningar som visade sig sannolikt inte ha hänt eller inte uppfyllde kriterierna för en våldtäkt. Om Sverige skulle föra statistiken som i de flesta övriga länder skulle alltså en fjärdedel av de registrerade anmälningar försvinna.

Och i den där siffran, så verkar det inte ens ingå ''falska anmälningar'', så skulle man räkna in det också, så blir det ännu högre siffror för det där året.

Det är en gigantisk siffra. Milt uttryckt.

Jag är tacksam över att Joaquin delade siffran.
Citera
2026-09-11, 07:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det är inte olagligt för en 30 åring att vara intresserad av en 17 åring. Däremot är det olagligt för en 30 åring att låsa in en 17 åring på toaletten och våldta denne.

Sålänge de har samtyckande sex sker inget olagligt.

Han borde gått därifrån istället för att våldta henne. Det hade varit det mest vuxna och mogna att göra. Han var ju trots allt den vuxna av de två.

Jag nämnde inget om att han höll fast henne. Däremot låste han in henne på toaletten och våldtog henne.

Ok svara nu på mina frågor:

Varför lät 30 åringen det ske? Varför gick han inte därifrån istället? Han var den vuxna i sammanhanget, varför tog han inte ett vuxet beslut och bara gick därifrån istället? Höll någon fast honom? Tvingade någon honom att lura in BO på toaletten och våldta?

Det skulle vara intressant att forska vidare i de där 25% av anmälningarna som visar sig med största sannolikhet inte ha hänt eller är händelser som inte är våldtäkt. Som en annan skribent skrev tror jag inte att falska anmälningar ingår i den siffran.

Du förstår tydligen inte att jag indirekt svarade på dina frågor. Varför ska killen gå därifrån om han var intresserad av tjejen? Den som bör lämna samtalet och hånglet om är väl den som inte är intresserad och inser att denne håller på att göra något som den inte vill!!! Är inte det det mest logiska?

Vi har ju konstaterat att killen per automatik inte gör någonting olagligt genom att visa intresse för tjejen. (Fortsätt att utelämna dina känslor och vad du tycker om åldersskillnaden).

Visa var i FUP det står att hon blev intvingad på toaletten? Var i FUP framkommer det att det har utövats våld eller hot som fått henne så rädd att hon följer med in på toaletten och "låter sig våldtas"? (Tjejens egna ord är att hon lät det ske)

Om ni anser att det är en utsatt situation att stå ute i en korridor på ett offentligt ställe med folk runtomkring och prata med en person, ja då kanske det kan förklara varför ungdomar av idag inte verkar vilja vara ute på krogen o dansa på samma sätt som det gjordes förr. Åtminstone för killar.

Måste bara kasta ur mig en offtopic sak som jag råkade se nör jag scrollade lite på TV:n igår.
Tror att programmet heter Silent attraction och jag kom in precis när någon blondin satt och pratade med en kille.
Tror att jag hörde att hon nämnde sitt manshat. Tror också att hon sade något i stil med att hon var chockad över sig själv för att hon hade suttit och lyssnat på killen och hans åsikter för det var något hon aldrig brukade göra. Hon brukade aldrig lyssna på en kille/man som hade åsikter som skiljde sig från hennes.
Herregud om det hade varit ombytta roller. Killen nämner sitt kvinnohat och det uttalandet. Det hade varit stora rubriker i tidningarna och det hade startats facebookgrupper och allt möjligt och killen hade varit rökt framöver.
Nu antar jag att det inte kommer nämnas ett pip. Antar t.ex. att du sett diskussionen som blev när en kille i G.F.Ö. tydligen sagt att han inte ville att hans tjej skulle ha manliga vänner.(Lägger själv ingen värdering i det uttalandet).
Citera
2026-09-11, 07:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Skulle man kunna tolka det som att en våldtäkt skett om man skriver att en person blivit våldtagen?

Låt säga att ett litet samhälle drabbats av 30 våldtäkter det senaste halvåret.

1. Det är en serievåldtäktsman som begått samtliga våldtäkter mot en person.
2. Det är 18 olika våldtäktsmän som begått våldtäkterna mot olika personer.

Vilket samhälle skulle du beteckna som det mest osäkra för kvinnorna?

Detta är ju relevant eftersom ni använder anmälda våldtäkter som ett mått på hur osäkert samhället är för kvinnor. (Vilket inte är helt fel förstås men likväl bör man veta vad som ingår i siffrorna och tolka dem utifrån det).

Att 25% av anmälningarna skulle försvinna från statistiken om Sverige registrerade dem efter ved de egentligen var är ju en jättestor siffra.
Citera
2026-09-11, 08:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så svamnel i vanlig ordning?

Och du bemötte inte ens din myt om försäkringsbolagen.

Det är inget svammel. Det vanliga är att du skriver svammel om allt jag skriver men du tillför ingenting själv. Jag besvarade ju ditt påstående och du har inte svarat på om det förekommer samma skadeståndssummor i misshandelsmål eftersom du frågade om det inte borde finnas ekonomiska incitament även i dem? Så svara nu är det samma summor på skadestånd vi pratar om när det gäller mål om misshandel?

Jag har skrivit att om du skulle ha läst/lyssnat på det jag länkat till dig så kommer du att höra om att det förekommer det där med 100 000 kr vid anmälan av våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in