Citat:
Ursprungligen postat av
gum69mo
25% har antingen inte hänt eller uppfyller inte kriterierna för våldtäkt (kommer troligen klassificeras om till annat sexuellt övergrepp). Sannolikt kommer dessa 25% fortfarande bli registrerade som våldtäkter eftersom svenska polisen registrerar det som det blir anmält och inte efter det blivit utrett.
Det är inte olagligt för en 30 åring att vara intresserad av en 17 åring. Däremot är det olagligt för en 30 åring att låsa in en 17 åring på toaletten och våldta denne.
Sålänge de har samtyckande sex sker inget olagligt.
Han borde gått därifrån istället för att våldta henne. Det hade varit det mest vuxna och mogna att göra. Han var ju trots allt den vuxna av de två.
Jag nämnde inget om att han höll fast henne. Däremot låste han in henne på toaletten och våldtog henne.
Ok svara nu på mina frågor:
Varför lät 30 åringen det ske? Varför gick han inte därifrån istället? Han var den vuxna i sammanhanget, varför tog han inte ett vuxet beslut och bara gick därifrån istället? Höll någon fast honom? Tvingade någon honom att lura in BO på toaletten och våldta?
Det skulle vara intressant att forska vidare i de där 25% av anmälningarna som visar sig med största sannolikhet inte ha hänt eller är händelser som inte är våldtäkt. Som en annan skribent skrev tror jag inte att falska anmälningar ingår i den siffran.
Du förstår tydligen inte att jag indirekt svarade på dina frågor. Varför ska killen gå därifrån om han var intresserad av tjejen? Den som bör lämna samtalet och hånglet om är väl den som inte är intresserad och inser att denne håller på att göra något som den inte vill!!! Är inte det det mest logiska?
Vi har ju konstaterat att killen per automatik inte gör någonting olagligt genom att visa intresse för tjejen. (Fortsätt att utelämna dina känslor och vad du tycker om åldersskillnaden).
Visa var i FUP det står att hon blev intvingad på toaletten? Var i FUP framkommer det att det har utövats våld eller hot som fått henne så rädd att hon följer med in på toaletten och "låter sig våldtas"? (Tjejens egna ord är att hon lät det ske)
Om ni anser att det är en utsatt situation att stå ute i en korridor på ett offentligt ställe med folk runtomkring och prata med en person, ja då kanske det kan förklara varför ungdomar av idag inte verkar vilja vara ute på krogen o dansa på samma sätt som det gjordes förr. Åtminstone för killar.
Måste bara kasta ur mig en offtopic sak som jag råkade se nör jag scrollade lite på TV:n igår.
Tror att programmet heter Silent attraction och jag kom in precis när någon blondin satt och pratade med en kille.
Tror att jag hörde att hon nämnde sitt manshat. Tror också att hon sade något i stil med att hon var chockad över sig själv för att hon hade suttit och lyssnat på killen och hans åsikter för det var något hon aldrig brukade göra. Hon brukade aldrig lyssna på en kille/man som hade åsikter som skiljde sig från hennes.
Herregud om det hade varit ombytta roller. Killen nämner sitt kvinnohat och det uttalandet. Det hade varit stora rubriker i tidningarna och det hade startats facebookgrupper och allt möjligt och killen hade varit rökt framöver.
Nu antar jag att det inte kommer nämnas ett pip. Antar t.ex. att du sett diskussionen som blev när en kille i G.F.Ö. tydligen sagt att han inte ville att hans tjej skulle ha manliga vänner.(Lägger själv ingen värdering i det uttalandet).