Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Jag har frågar dig och andra många gånger vad ni tänker om tjejens ord att hon lät det ske?
Vad betyder det? Vad menar hon med det?
Om hon nu var så väldigt ointresserad varför svarade hon inte "nej jag är inte intresserad av att ha sex med dig" på hans frågor om hon inte kunde följa med honom hem? Om hon nu förstår att han vill ha sex med henne men hon inte är intresserad varför gick hon bara inte ifrån honom?
Vad framkommer i FUP som gör det förståeligt att tjejen låter sig våldtas inne på toaletten? Hur kan hon hamna där om hon verkligen inte ville och redan utanför toaletten visste vad som skulle ske därinne?
Jodå jag torr att omdöme och sinnen påverkas om man är full. Men det tas det ju bara hänsyn åt ena hållet för.
Varför är tidigare domar relevant men inte tidigare sexliv? Tänk om det skulle komma fram att tjejen i Visbyfallet är känd för att vara lätt att få till det med och att hon haft sex på krogtoaletter med ett antal andra män tidigare? Om det ena är relevant varför skulle inte det andra vara det?
Jadu, vi bryter ner det.
Du skriver "Jag har frågar dig och andra många gånger vad ni tänker om tjejens ord att hon lät det ske? Vad betyder det? Vad menar hon med det?"
Jadu, det är en ytterst hotfull situation att vara inlåst i ett trångt utrymme som med all önskvärd tydlighet visat att han fullständigt skiter i henne. Skademininering. Att slippa bli misshandlad som lök på laxen ovanpå att bli våldtagen. Fawning har du själv varit inne på.
"Om hon nu var så väldigt ointresserad varför svarade hon inte "nej jag är inte intresserad av att ha sex med dig" på hans frågor om hon inte kunde följa med honom hem? Om hon nu förstår att han vill ha sex med henne men hon inte är intresserad varför gick hon bara inte ifrån honom?"
Vad tror du att nej betyder Jocke? Hur får du flertalet nej till sex till att betyda något annat? Du brukar ju gilla stt skryta om att du är så enormt erfaren och lägrat ett stort antal kvinnor. Vart har hon på något sätt visat intresse verbalt eller fysiskt? Hur beskrevs GM? Som väldigt på. Kan det upplevas som stressande och hotfullt? Gå där ifrån? Han trängde in henne i en trång korridor med en dörr framför henne och han blockerade flyktvägen bakåt.
"Jodå jag torr att omdöme och sinnen påverkas om man är full. Men det tas det ju bara hänsyn åt ena hållet för."
I vilka andra brott anser du att GMs eventuella berusning ska vägas in? Om någon slår dig blodig, skall det ursåktas med att GM är full eller hög på kokain?
"Varför är tidigare domar relevant men inte tidigare sexliv? Tänk om det skulle komma fram att tjejen i Visbyfallet är känd för att vara lätt att få till det med och att hon haft sex på krogtoaletter med ett antal andra män tidigare? Om det ena är relevant varför skulle inte det andra vara det?
Nej, huruvida någon haft frivilligt sex med någon någonstanns rättfärdigar inte våldtäkt. Det är inte olagligt att ha frivilligt sex. Eller menar du att som du uttrycker det "Tänk om det skulle komma fram att tjejen i Visbyfallet är känd för att vara lätt att få till det med" så är det fritt fram att våldta henne?
Hur många sexpartners får en tjej ha innan du tycker det är fritt fram att våkdta henne? För det är i essens det du säger.
Lika lite spelar GMs tidigare sexliv roll. Har GM dock en historia av domar gällande sexualbrott är det relevant och påvisar ett mönster. Personligen anser jag att återfall i brott skall rendera i strängare straff.