2026-09-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Runt 200000-250000 kronor i skadestånd. Har du rätt försäkringsbolag betalas runt 100000 kr ut bara du har gjort en anmälan om brott. Spelar ingen roll om fallet tas vidare eller inte. Har du sett liknande vid andra typer av brott? Vad brukar en misshandlad person kunna få i ersättning?

Jag skrev ju att du kan få backning av det jag skriver om du tittar på material jag länkat till tidigare.

Varför ska jag skriva vad advokatkåren tycker? Det har jag ju gjort förut då 70-75% svarar att de anser samtyckeslagen rättsosäker men det lyssnar du ju inte på.

Nu är du bara desperat Jocke.

Vad tycker du är ett rimligt skadestånd för våldtäkt?

Du har hävdat myten om försäkringsbolag som betalar 100K för en anmäld våldtäkt. Av nån outgrundlig anledning kan ingen påvisa ett enda bolag med den policyn.

Du påstår många saker Jocke, du kan dock sällan styrka dem. Så påvisa nu vart advokatkåren menar att skadestånd ligger bakom en väldans massa anmälningar om våldtäkt.

Vidare påstår du att: "Det har visat sig att flera tjejer använt en våldtäktsanmälan som ett förkläde för att dölja en otrohet.". Du svarade inte alls på frågan vad du har för belägg för det.
Citera
2026-09-10, 21:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Spåra nu inte ur Jocke, jag är lugn som en filbunke och inte ett dugg desperat.

Tack men det visste jag redan.

Ok nu ska vi fokusera på nåt annat tydligen.
Du missade nog mina frågor, de kommer här igen: Varför lät 30 åringen det ske? Varför gick han inte därifrån istället? Han var den vuxna i sammanhanget, varför tog han inte ett vuxet beslut och bara gick därifrån istället? Höll någon fast honom? Tvingade någon honom att lura in BO på toaletten och våldta?

I övrigt har jag inga synpunkter på när i handläggningsprocessen som anmälningarna registreras, har för lite kunskap om detta, men kan rent spontant efter att ha läst artikeln hålla med om att det vore bättre om de registrerades när fallen var utredda.

Varför tycker du att jag ska svara på dina frågor när dina frågor utgör "svar" på mina frågor?

Det var ju bra att du inser det i alla fall och så vips har vi minskat antalet anmälda våldtäkter med 25% i Sverige.

Får jag fråga dig om 30 åringen gör något olagligt om han är intresserad av tjejen? (Laglig ålder inte jag som har bestämt det).
Svara på frågan enligt lagen och inte enligt vad du tycker o känner.

Sker något olagligt per automatik om en 30 åring och en 17 åring har sex?

Om han var intresserad av henne varför skulle han gå därifrån? (du kan inte utgå från att alla har samma moraliska tänk som du och han gör inget olagligt avsett på åldern på tjejen). Hon borde ju för övrigt ha varit 18 för att få vistas där. (Och att jag argumenterar som jag gör betyder inte automatiskt att jag heller tycker att allt är moraliskt rätt)

Du insinuerar att han lurade in henne och höll fast henne. Kan du bevisa att det var så?
Vad i FUP får dig att säga att han höll fast henne på ett sådant sätt att hon inte kunde ta sig därifrån?
Citera
2026-09-10, 21:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hur vet du att ingen våldtäkt skett?

Det brukar kunna löna sig att läsa.

Citat:
Av de genomgångna anmälningarna från 2016 utgjordes runt en fjärdedel av gärningar som visade sig sannolikt inte ha hänt eller inte uppfyllde kriterierna för en våldtäkt. Om Sverige skulle föra statistiken som i de flesta övriga länder skulle alltså en fjärdedel av de registrerade anmälningar försvinna.
Citera
2026-09-10, 21:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Återigen skyller du på kvinnor.

Är du av samma uppfattning när det kommer till barn och män som våldtas?

Återigen låter du bli att svara. Jag provar igen.

Får jag fråga dig om du anser att kvinnor har något som helst ansvar för att se till att inte underlätta/möjliggöra för andra att begå brott?
Citera
2026-09-10, 21:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Att befinna sig i en situation är inte detsamma som samtycke till samlag.

Slå inte ihop det till en jävla paketupplevelse.

Hittills verkar jag få rätt
Citera
2026-09-10, 21:37
Medlem
Citat:
Du har ju inte alls svarat och du förstår fortfarande inte någonting. Menar du att sättet att registrera anmälda våldtäkter på i ett land beror på vilken lagstiftning man har?

Om Sverige skulle göra som man gör i nästan hälften av de övriga länderna i Europa så skulle alltså en fjärdedel (25%) av de registrerade anmälningarna försvinna.

Över en natt skulle alltså antalet anmälda våldtäkter i Sverige minska med 25% eftersom det inte handlade om någon våldtäkt. Det är ju en jättestor andel.

Du har inte alls svarat på om du inte själv anser att det är en viss skillnad att säga att i det här lilla samhället begicks det 30 våldtäkter förra halvåret jämfört med att säga att 1 person blev våldtagen förra halvåret?

Tror inte heller att du svarat på exemplet när kvinnor får välja vilken väg de skulle gå hem på?
(Om du ni inte har gjort det i något av dina 10 tidigare svar som jag inte hunnit läsa ännu)

Jodå, du vill/kan bara inte förstå. Det kan jag inte göra så mycket åt.

Har du läst textstycket du länkade? Du jämnför äpplen och päron. " närmare hälften av länderna i Europa registreras anmälan först när polisutredningen är klar". Således för de inte statistik över anmälda brott. De för statistik över vad utredningen mynnade ut i. Om du mot förmodan förstår skillnaden.

Jodå, jag har svarat på det med. Jag anser att om 30 våldtäkter begåtts i din fiktiva by så har 30 våldtökter skett. Att du brinner av iver att skydda GM genom att istället säga att en person blivit våldtagen. Möjligtvis kan man då istället skriva att en person har blivit utsatt för 30 våldtäkter.

Vilken väg skulle du välja?
Citera
2026-09-10, 21:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nu är du bara desperat Jocke.

Vad tycker du är ett rimligt skadestånd för våldtäkt?

Du har hävdat myten om försäkringsbolag som betalar 100K för en anmäld våldtäkt. Av nån outgrundlig anledning kan ingen påvisa ett enda bolag med den policyn.

Du påstår många saker Jocke, du kan dock sällan styrka dem. Så påvisa nu vart advokatkåren menar att skadestånd ligger bakom en väldans massa anmälningar om våldtäkt.

Vidare påstår du att: "Det har visat sig att flera tjejer använt en våldtäktsanmälan som ett förkläde för att dölja en otrohet.". Du svarade inte alls på frågan vad du har för belägg för det.

Desperat? Varför är jag desperat när jag svarar på dina frågor om skadestånd och om det inte är likadant i andra brottsfall?

Jag har visst svarat på dina frågor tidigare och om du skulle ha tagit till dig det jag länkat till dig så skulle du höra advokater och personer som gjort granskningar av ett stort antal fall säga det jag säger.
Hur många gånger ska jag behöva skriva det till dig??

Vad som är rimligt för mig att få i ersättning för mitt lidande och kränkningens allvarliga art och framtida trauma om en tjej i en intim situation skulle ha sugit i 30 sekunder på min snopp efter att ha feltolkat mig och utan att ha frågat mig om lov först och jag egentligen inte ville det men förmådde mig inte att säga nej eller fysiskt stoppa henne?
Hmmmmmm .............. jo nu när jag tänker efter så är nog 250.000 kr väldigt rimligt. Men det viktigaste och det som skulle få mig att läka från mitt trauma bäst är att hon skulle bli dömd till 3 års fängelse och jag tycker verkligen att hon skulle ha förtjänat det genom att ha våldfört sig på mig.
Citera
2026-09-10, 21:59
Medlem
Citat:
Jag har frågar dig och andra många gånger vad ni tänker om tjejens ord att hon lät det ske?
Vad betyder det? Vad menar hon med det?

Om hon nu var så väldigt ointresserad varför svarade hon inte "nej jag är inte intresserad av att ha sex med dig" på hans frågor om hon inte kunde följa med honom hem? Om hon nu förstår att han vill ha sex med henne men hon inte är intresserad varför gick hon bara inte ifrån honom?

Vad framkommer i FUP som gör det förståeligt att tjejen låter sig våldtas inne på toaletten? Hur kan hon hamna där om hon verkligen inte ville och redan utanför toaletten visste vad som skulle ske därinne?

Jodå jag torr att omdöme och sinnen påverkas om man är full. Men det tas det ju bara hänsyn åt ena hållet för.

Varför är tidigare domar relevant men inte tidigare sexliv? Tänk om det skulle komma fram att tjejen i Visbyfallet är känd för att vara lätt att få till det med och att hon haft sex på krogtoaletter med ett antal andra män tidigare? Om det ena är relevant varför skulle inte det andra vara det?

Jadu, vi bryter ner det.

Du skriver "Jag har frågar dig och andra många gånger vad ni tänker om tjejens ord att hon lät det ske? Vad betyder det? Vad menar hon med det?"

Jadu, det är en ytterst hotfull situation att vara inlåst i ett trångt utrymme som med all önskvärd tydlighet visat att han fullständigt skiter i henne. Skademininering. Att slippa bli misshandlad som lök på laxen ovanpå att bli våldtagen. Fawning har du själv varit inne på.

"Om hon nu var så väldigt ointresserad varför svarade hon inte "nej jag är inte intresserad av att ha sex med dig" på hans frågor om hon inte kunde följa med honom hem? Om hon nu förstår att han vill ha sex med henne men hon inte är intresserad varför gick hon bara inte ifrån honom?"

Vad tror du att nej betyder Jocke? Hur får du flertalet nej till sex till att betyda något annat? Du brukar ju gilla stt skryta om att du är så enormt erfaren och lägrat ett stort antal kvinnor. Vart har hon på något sätt visat intresse verbalt eller fysiskt? Hur beskrevs GM? Som väldigt på. Kan det upplevas som stressande och hotfullt? Gå där ifrån? Han trängde in henne i en trång korridor med en dörr framför henne och han blockerade flyktvägen bakåt.

"Jodå jag torr att omdöme och sinnen påverkas om man är full. Men det tas det ju bara hänsyn åt ena hållet för."

I vilka andra brott anser du att GMs eventuella berusning ska vägas in? Om någon slår dig blodig, skall det ursåktas med att GM är full eller hög på kokain?

"Varför är tidigare domar relevant men inte tidigare sexliv? Tänk om det skulle komma fram att tjejen i Visbyfallet är känd för att vara lätt att få till det med och att hon haft sex på krogtoaletter med ett antal andra män tidigare? Om det ena är relevant varför skulle inte det andra vara det?

Nej, huruvida någon haft frivilligt sex med någon någonstanns rättfärdigar inte våldtäkt. Det är inte olagligt att ha frivilligt sex. Eller menar du att som du uttrycker det "Tänk om det skulle komma fram att tjejen i Visbyfallet är känd för att vara lätt att få till det med" så är det fritt fram att våldta henne?

Hur många sexpartners får en tjej ha innan du tycker det är fritt fram att våkdta henne? För det är i essens det du säger.

Lika lite spelar GMs tidigare sexliv roll. Har GM dock en historia av domar gällande sexualbrott är det relevant och påvisar ett mönster. Personligen anser jag att återfall i brott skall rendera i strängare straff.
Citera
2026-09-10, 22:05
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jodå, du vill/kan bara inte förstå. Det kan jag inte göra så mycket åt.

Har du läst textstycket du länkade? Du jämnför äpplen och päron. " närmare hälften av länderna i Europa registreras anmälan först när polisutredningen är klar". Således för de inte statistik över anmälda brott. De för statistik över vad utredningen mynnade ut i. Om du mot förmodan förstår skillnaden.

Jodå, jag har svarat på det med. Jag anser att om 30 våldtäkter begåtts i din fiktiva by så har 30 våldtökter skett. Att du brinner av iver att skydda GM genom att istället säga att en person blivit våldtagen. Möjligtvis kan man då istället skriva att en person har blivit utsatt för 30 våldtäkter.

Vilken väg skulle du välja?

En person har blivit utsatt för 30 våldtäkter, skulle det kunna tolkas som att den personen blivit utsatt av ett flertal gärningsmän? Finns det t.o.m. utrymme för att det kan vara 30 gärningsmän?
Du verkar inte förstå att hur man uttrycker sig och hur man visar statistik spelar en stor roll.

Förstår du då att en fjärdedel (25%) av det som i Sverige i statistiken är en anmälan av våldtäkt består av fall som inte borde vara en anmälan om våldtäkt? Alltså överskattas antalet anmälningar om våldtäkt med 25% i Sverige jämfört med dessa länder.

Varför tar du upp en iver att skydda en gärningsman i denna diskussionen? Det har ju absolut ingenting med det att göra. Det visar mer på att du inte förstår.

Du har inte alls svarat på om du tror det skulle bli en stor övervikt för något av vägvalen och varför i sådana fall.

Du får ytterligare en chans att göra ditt val och svara på om du tror att en majoritet av kvinnornas val skulle hamna på någon av vägarna och i sådana fall varför?.

1. På denna väg begicks det 30 våldtäkter förra halvåret.
2. På denna väg våldtogs 1 person förra året.
Citera
2026-09-10, 22:05
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag måste börja med att fråga dig om du tycker det är naturligt och önskvärt att man i intima och sexuella situationer ska kunna få "prova sig fram" (eller hur jag nu ska uttrycka mig så att du inte kommer att tjata i 50 inlägg till)? Eller måste varje nytt steg i den intima situationen föregås av en fråga?

Vad är din grundtanke kring varför det inte läggs något ansvar på en individ att tala om eller tydligt fysiskt visa om den inte vill?
En bra början vid intima situationer är att säkerställa att man har samtycke.

Hur kan det vara så svårt?
Citat:
Återigen låter du bli att svara. Jag provar igen.

Får jag fråga dig om du anser att kvinnor har något som helst ansvar för att se till att inte underlätta/möjliggöra för andra att begå brott?
Alla har ett eget ansvar.

Ditt ansvar om du tränger in i mig eller någon annan utan samtycke.

Mitt ansvar att inte tränga in i dig.
Citat:
Hittills verkar jag få rätt
Nej.

Det är ingen paketupplevelse.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-10 kl. 22:15.
Citera
2026-09-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Äcklet vill att 12 åriga barn ska göras lagliga för mer än jämngamla samtidigt som han sitter och skriker om att svenska flickor klär och beter sig som horor. Samtidigt som han köper horor i utlandet....... samtidigt som han hatar svenska kvinnor för deras (påstådda) hypergami.......... + Sitter och citerar de sjukaste flosklerna från "trust me bro" idioterna

Och även den gode Guzman börjar visa mer att sitt sanna jag. Ett färskt Jockecitat ""Tänk om det skulle komma fram att tjejen i Visbyfallet är känd för att vara lätt att få till det med".
Citera
2026-09-10, 22:13
Medlem
Citat:
Jag måste börja med att fråga dig om du tycker det är naturligt och önskvärt att man i intima och sexuella situationer ska kunna få "prova sig fram" (eller hur jag nu ska uttrycka mig så att du inte kommer att tjata i 50 inlägg till)? Eller måste varje nytt steg i den intima situationen föregås av en fråga?

Vad är din grundtanke kring varför det inte läggs något ansvar på en individ att tala om eller tydligt fysiskt visa om den inte vill?

Är du det minsta osäker, fråga.

Det är precis vad lagen kräver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in