Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Brukar du se många sådana frågor i förhören?
I de flesta fallen oavsett brott brukar det utredas om MGM och BO hade nån tidigare eller nuvarande relation med varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Varför inte bara svara på frågan istället? Frågan gällde Sveriges sätt att registrera anmälningar om våldtäkt och hur den skiljer sig från de flesta andra länders sätt att registrera.
1. Varför anser du att det ger en korrekt visande bild av anmälda våldtäkter när händelser som troligtvis inte ens har hänt och händelser där det inträffade per definition inte är en våldtäkt registreras som anmälda våldtäkter?
2. Anser du att det är en stor andel (25%) av anmälningarna som skulle falla bort från Sveriges statistik om anmälda våldtäkter om Sverige skulle använda samma strategi vid registrering av anmälningar som de flesta andra länderna gör?
Varför kunde du inte svara på frågorna om vägvalen istället för att ösa på med det du gjorde?
Låt säga att det bara finns två vägar att välja på att gå hem en kväll.
1. På väg 1 begicks det enligt statistiken 30 våldtäkter förra halvåret.
2. På väg 2 våldtogs 1 person förra halvåret.
Tror du att det skulle bli någon stor övervikt av val för någon av vägarna om ett stort slumpmässigt urval av kvinnor var tvungna att välja någon väg att gå? Varför i sådana fall?
Var har du fått de 25 procenten ifrån?
Totalt irrelevant fråga, verkligheten ser inte ut så. De flesta våldtäktsoffer är bekanta med förövaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Så du menar att vi dömer folk för att det ska ta bort traumat från en drabbad person?
Väldigt konstigt resonemang. Återigen har du inte svarat på mina frågor.
Har du läst FUP i Visby fallet? Vad menar tjejen med att hon lät det ske? Varför säger hon så?
Hur tolkar du det?
Nej det menade jag inte. Svara på min fråga istället. Varför dömer vi mördare, rånare, med flera i detta landet?
Varför lät 30 åringen det ske? Varför gick han inte därifrån istället? Han var den vuxna i sammanhanget, varför tog han inte ett vuxet beslut och bara gick därifrån istället? Höll någon fast honom? Tvingade någon honom att lura in BO på toaletten och våldta?