2025-03-22, 22:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Från feminister har den fått stort stöd, ja. Men inte från seriösa aktörer.

Det enda argumentet för lagen är i princip "ååhh det är så jobbigt att vi måste ha bevis för att få män fällda för våldtäkt "

Och nu har de små liven fått sin älskade lag där det mer eller mindre räcker med en kvinnas ord för att få en man dömd (se mitt inlägg ovan).

Vad som är "vattentäta bevis" kan väl variera. Inte vet jag. Fråga TomatKungen som var den som tog upp begreppet. Jag antar att t ex video- eller ljudupptagning på själva händelsen skulle kunna vara ett exempel på ett "vattentätt bevis". Unga män gör i alla fall bäst i att filma alla sina sexuella förbindelser hädanefter ifall de råkar ut för något psykfall till kvinna, så att de har bevis när de blir anklagade.

Mmm visst MAGA mannen.

Du menar alltså att ett potentiellt offer ska spela in själva händelsen/ljudet?
Citera
2025-03-22, 22:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Död kvinna är nog enda beviset som kan gälla enligt honom.

Ja verkar luta åt det hållet.
Citera
2025-03-23, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det går inte att jämföra lagstiftning gällande skilsmässa med lagstiftning gällande våldtäkt.

Vad säger Koranen om våldtäkt? Du bode veta eftersom du är muslim.

Det borde väl vara intressantare att diskutera i en tråd som handlar om just lagstiftning gällande våldtäkt.

Jag pekar på fundamenta. I en rättsstat värd sitt namn så har båda parter i en tvist lika stor tyngd i vittne.

Jag är övertygad om att du tycker att en prostituerads vittnesmål ska väga lika tungt som en hemmafrus?

Samtyckeslagen är en rättsvidrigt tillämpad lag där omvänd bevisbörda råder. En kvinna säger att hon "frös" vid sexet de hade för en vecka sedan. Kranket säger till mannen att bevisa att du säkerställde samtycke.

Helt jävla barockt i en rättsstat att sådant ska få förekomma.

En vinst för feminizterna, sure. En STOOOOOOR förlust för samhället.
Citera
2025-03-23, 11:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag pekar på fundamenta. I en rättsstat värd sitt namn så har båda parter i en tvist lika stor tyngd i vittne.

Jag är övertygad om att du tycker att en prostituerads vittnesmål ska väga lika tungt som en hemmafrus?

Samtyckeslagen är en rättsvidrigt tillämpad lag där omvänd bevisbörda råder. En kvinna säger att hon "frös" vid sexet de hade för en vecka sedan. Kranket säger till mannen att bevisa att du säkerställde samtycke.

Helt jävla barockt i en rättsstat att sådant ska få förekomma.

En vinst för feminizterna, sure. En STOOOOOOR förlust för samhället.

Jag tänker mig att ja, de förhör nog båda som sig bör i en rättsstat värd sitt namn.

Många fryser/blir handlingsförlamade vid olyckor och andra trauman. Innebär inte per automatik att de inte råkat ut för olyckan/traumat.

Och om någon fryser till is vid våldtäkt finns det troligen inte försvarsskador eller så många andra skador om ens några att gå efter eftersom behovet av att använda våld och tvång minskar drastiskt.

Hur tänker du själv, vilka bevis bör finnas vid våldtäkt enligt dig? Fyra vittnen? Ett grovt misshandlat offer utöver själva våldtäkten?

Hur tänker du dig att våldtäkt(er) ser ut mellan äkta makar? Där används troligen inte heller speciellt mycket våld. Antagligen har förövaren bearbetat och brutit ner sitt offer/den andra parten under en längre tid till den grad att speciellt mycket fysiskt våld inte längre behövs.
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-23 kl. 11:16.
Citera
2025-03-23, 11:59
Medlem
Citat:
Jag tänker mig att ja, de förhör nog båda som sig bör i en rättsstat värd sitt namn.

Många fryser/blir handlingsförlamade vid olyckor och andra trauman. Innebär inte per automatik att de inte råkat ut för olyckan/traumat.

Och om någon fryser till is vid våldtäkt finns det troligen inte försvarsskador eller så många andra skador om ens några att gå efter eftersom behovet av att använda våld och tvång minskar drastiskt.

Hur tänker du själv, vilka bevis bör finnas vid våldtäkt enligt dig? Fyra vittnen? Ett grovt misshandlat offer utöver själva våldtäkten?

Hur tänker du dig att våldtäkt(er) ser ut mellan äkta makar? Där används troligen inte heller speciellt mycket våld. Antagligen har förövaren bearbetat och brutit ner sitt offer/den andra parten under en längre tid till den grad att speciellt mycket fysiskt våld inte längre behövs.

Någonstans måste vi dra gränsen. Det fysiska är det naturliga när vi inte vet annat. Objektivitet MÅSTE vara prio.

Jag har aldrig sagt att freeze inte finns, sett det själv på män t.o.m. Problemet är att det är vidöppet för missbruk. när vi öppnar för missbruk så minskar trovärdigheten i samma takt.

Jag har ärligt talat väldigt svårt för er feministers avsaknad av kritik mot de som falskanmäler. Det drabbar bara er själva.
Citera
2025-03-23, 12:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Någonstans måste vi dra gränsen. Det fysiska är det naturliga när vi inte vet annat. Objektivitet MÅSTE vara prio.

Jag har aldrig sagt att freeze inte finns, sett det själv på män t.o.m. Problemet är att det är vidöppet för missbruk. när vi öppnar för missbruk så minskar trovärdigheten i samma takt.

Jag har ärligt talat väldigt svårt för er feministers avsaknad av kritik mot de som falskanmäler. Det drabbar bara er själva.

Så det måste ha förekommit fysiskt våld som lämnat tydliga spår utöver själva våldtäkten för att du ska anse att det kan räknas som våldtäkt? Ska man se på tex rån på samma sätt? Ett rån måste lämna fysiska skador annars ljuger du bara om att du blivit rånad.

Jo men det är ju därför som polis och åklagare samlar in fler bevis än bara förhör med de båda parterna.

Och jag har ärligt talat jävligt svårt för er MAGA män och ert ständiga skrikande om falskanmälningar när det gäller just våldtäkt. Det finns människor som falskanmäler allt och alla möjliga. Dessa fall brukar nästan aldrig leda till något. MEN fåtalet gånger det slarvats med förundersökningen eller liknande och någon oskyldig sätts dit är det såklart helt jävla förödande. Inte bara för individen och anhöriga men för hela samhället.

Hur påverkar det speciellt kvinnor att några falskanmäler våldtäkt?
Det finns många män som blivit falskanmälda för mord. Skadar det speciellt män menar du?
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-23 kl. 12:22.
Citera
2025-03-23, 12:23
Medlem
Citat:
Så det måste ha förekommit fysiskt våld som lämnat tydliga spår utöver själva våldtäkten för att du ska anse att det kan räknas som våldtäkt? Ska man se på tex rån på samma sätt? Ett rån måste lämna fysiska skador annars ljuger du bara om att du blivit rånad.

Jo men det är ju därför som polis och åklagare samlar in fler bevis än bara förhör med de båda parterna.

Och jag har ärligt talat jävligt svårt för er MAGA män och ert ständiga skrikande om falskanmälningar när det gäller just våldtäkt. Det finns människor som falskanmäler allt och alla möjliga. Dessa fall brukar nästan aldrig leda till något. MEN fåtalet gånger det slarvats med förundersökningen eller liknande och någon oskyldig sätts dit är det såklart helt jävla förödande. Inte bara för individen och anhöriga men för hela samhället.

Det finns män som suttit oskyldigt dömda för mord i flera årtionden. Skadar det speciellt män menar du?

Som sagt; är en prostituerad mindre trovärdig än en familjeflicka vid en våldtäktsanmälan?
Citera
2025-03-23, 12:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Som sagt; är en prostituerad mindre trovärdig än en familjeflicka vid en våldtäktsanmälan?

Nej.

Svara gärna på mina frågor.
Citera
2025-03-23, 12:49
Medlem
Citat:
Mmm visst MAGA mannen.

Du menar alltså att ett potentiellt offer ska spela in själva händelsen/ljudet?

Ska och ska. Jag säger bara att om det finns film eller ljudinspelning från händelsen så kan ju det vara ett bevis.

Men du menar alltså att det inte ska behövas några bevis?
Senast redigerad av JCaller 2025-03-23 kl. 12:53.
Citera
2025-03-23, 13:01
Medlem
Citat:

Det finns många män som blivit falskanmälda för mord. Skadar det speciellt män menar du?

Det måste finnas bevis för att man ska kunna döma någon, ja. Vad är det som är så svårt att förstå? Tycker du det ska räcka med att en kvinna säger att hon blivit våldtagen för att mannen ska dömas för våldtäkt? Det är ju i princip det du insinuerar med dina frågor.

Du slänger ur dig anklagelser om att alla andra är hjärntvättade hit och dit men du är ju den mest hjärntvättade av alla. Du ser ju inte själv hur sjuka dina inlägg är.
Citera
2025-03-23, 13:44
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Du måste väl ändå kunna se hur just våldtäktsanmälan skiljer sig från alla andra brott man kan bli falskanmäld för?

Vid mord måste man ha ett lik först, något som inte händer i ens omgivning särskilt ofta.

För en falsk stöldanmälan så kanske du t ex kan gömma din cykel och säga att jag snott den men lycka till att få någon dömd för det..

För att upprätta en våldtäktsanmälan behövs INGENTING, du behöver inte ens uppvisa några skador, behöver inte ens bevisa att du haft sex. Och nu med den här horribla lagstiftningen så behöver du bara berätta för någon att du blivit våldtagen, så räcker det som bevisning. Om det därtill gäller någon som du faktiskt haft sex med så är det helt kört för den anklagade, allting hänger på om rätten gissar rätt när de ska bedöma din trovärdighet.
Citera
2025-03-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du måste väl ändå kunna se hur just våldtäktsanmälan skiljer sig från alla andra brott man kan bli falskanmäld för?

Vid mord måste man ha ett lik först, något som inte händer i ens omgivning särskilt ofta.

För en falsk stöldanmälan så kanske du t ex kan gömma din cykel och säga att jag snott den men lycka till att få någon dömd för det..

För att upprätta en våldtäktsanmälan behövs INGENTING, du behöver inte ens uppvisa några skador, behöver inte ens bevisa att du haft sex. Och nu med den här horribla lagstiftningen så behöver du bara berätta för någon att du blivit våldtagen, så räcker det som bevisning. Om det därtill gäller någon som du faktiskt haft sex med så är det helt kört för den anklagade, allting hänger på om rätten gissar rätt när de ska bedöma din trovärdighet.

Ja, helt galet.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2025-03-23 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in