Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Någonstans måste vi dra gränsen. Det fysiska är det naturliga när vi inte vet annat. Objektivitet MÅSTE vara prio.
Jag har aldrig sagt att freeze inte finns, sett det själv på män t.o.m. Problemet är att det är vidöppet för missbruk. när vi öppnar för missbruk så minskar trovärdigheten i samma takt.
Jag har ärligt talat väldigt svårt för er feministers avsaknad av kritik mot de som falskanmäler. Det drabbar bara er själva.
Så det måste ha förekommit fysiskt våld som lämnat tydliga spår utöver själva våldtäkten för att du ska anse att det kan räknas som våldtäkt? Ska man se på tex rån på samma sätt? Ett rån måste lämna fysiska skador annars ljuger du bara om att du blivit rånad.
Jo men det är ju därför som polis och åklagare samlar in fler bevis än bara förhör med de båda parterna.
Och jag har ärligt talat jävligt svårt för er MAGA män och ert ständiga skrikande om falskanmälningar när det gäller just våldtäkt. Det finns människor som falskanmäler allt och alla möjliga. Dessa fall brukar
nästan aldrig leda till något. MEN fåtalet gånger det slarvats med förundersökningen eller liknande och någon oskyldig sätts dit är det såklart helt jävla förödande. Inte bara för individen och anhöriga men för hela samhället.
Hur påverkar det speciellt kvinnor att några falskanmäler våldtäkt?
Det finns många män som blivit falskanmälda för mord. Skadar det speciellt män menar du?