Igår, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du menar att hävdar att det råder och kräver är samma sak?

Spelar du dum eller är du dum på riktigt?

Vilken klass går du i?
Citera
Igår, 19:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Vilken klass går du i?

Du menar alltså fortfarande att säga att det råder omvänd bevisbörda är detsamma som att kräva omvänd bevisbörda?
Citera
Igår, 19:28
Medlem
Citat:
Jag har ju skickat dig videos där erfarna advokater som jobbar med det här säger att de uppfattar i rättegångarna. Men det duger ju inte åt dig. Vad de säger som kan juridik och har erfarenhet från många rättegångar säger spelar ingen roll för dig.

Jag har ju aldrig förnekat att jag liksom advokaterna uppfattar att det råder omvänd bevisbörda.
Du måste ju vara totalt sinnesslö om du inte kunna utläsa det ca 20 gånger in den här tråden.

Det jag har förnekat är att jag kräver omvänd bevisbörda i dessa rättegångar.

Förstår du den här gången???????????????

Men Jocke, förstår du att en åsikt som luftatas i en youtube video inte är det samma som fakta?

Du har alltså precis noll belägg för ditt påstående.
Citera
Igår, 19:30
Medlem
Citat:
Du menar alltså fortfarande att säga att det råder omvänd bevisbörda är detsamma som att kräva omvänd bevisbörda?

Du kräver omvänd bevisbörda av mig.

Du hittar på saker. Jag påpekar det.

Du svarar med att jag ska bevisa att ditt påhitt inte är sant.
Citera
Igår, 19:31
Medlem
Citat:
Vilka var de givna samtyckessignalerna enligt dig?
De som du berättade att hon gav och som han uppfattade!

Eller gav hon inga såna?
Citera
Medlem
Citat:
Vilken klass går du i?

Hans jämnåriga har gått vidare till universitet eller jobb, Jocke går om särklassen på gymnasiet för 6e gången
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men Jocke, förstår du att en åsikt som luftatas i en youtube video inte är det samma som fakta?

Du har alltså precis noll belägg för ditt påstående.

Så du menar det åsikt du luftar på en FB sida väger tyngre än vad erfarna advokater säger i videos där de samtalar om samtyckeslagen? Dina åsikter väger tyngre än en advokat som var med i beredningen innan lagen kom till som var kritisk och fortfarande är det? Som säger det i ett riksdagsseminarie?

Ja herregud.
Citera
Medlem
Citat:
Hur kan de göra det när det enda som finns som bevis är hennes version av hur det har gått till?

Och ändå kan du inte hitta en enda dom där någon blivit fälld enbart på ord mot ord.
Citera
Igår, 19:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
De som du berättade att hon gav och som han uppfattade!

Eller gav hon inga såna?

Jag frågade ju dig vilka samtyckessignaler hon gav vid bakifrånsexet som du påstod att hon givit?
Citera
Igår, 19:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Och ändå kan du inte hitta en enda dom där någon blivit fälld enbart på ord mot ord.

Tydligen kunde i alla fall BRÅ göra det i 39% av de fällande domarna.

Citat:
Enbart muntlig bevisning accepteras oftare som tillräckligt för en fällande dom
En ytterligare förändring som kan iakttas är att enbart muntlig bevisning i större utsträckning tycks ses som tillräckligt för en fällande dom. Andelen av alla fällande domar där det enbart finns muntlig bevisning har ökat från 16 procent år 2017, till 28 procent år 2023. I fällande domar för ”nya” fall är det hela 39 procent.
Citera
Igår, 19:35
Medlem
Citat:
Så du menar det åsikt du luftar på en FB sida väger tyngre än vad erfarna advokater säger i videos där de samtalar om samtyckeslagen? Dina åsikter väger tyngre än en advokat som var med i beredningen innan lagen kom till som var kritisk och fortfarande är det? Som säger det i ett riksdagsseminarie?

Ja herregud.

Men Jocke, det är fortfarande tyckande. Det jag ber dig om är att du påvisar en enda dom som påvisar det du påstår.
Citera
Igår, 19:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Rätt många lagar klubbas igenom trots att några experter är emot. Som jag och BRÅ påpekat mer än en gång behöver lagen finslipas och standardiseras.

Ja tydligen är dagens unga urusla på kommunikation, studien som Gegge-killen postat på ämnet ett flertal gånger är faktiskt intressant, läs den. Finns mer forskning på ämnet om det fångar ditt intresse. Så summan av kardemumman, troligen blev de 140 stycken på 8 år som blev dömda för oaktsam våldtäkt bättre på att kommunicera efter jämfört med före.

Vem fick 3 år och 250 000 i böter? Killen på krogen som gick från hångel till att stoppa in fingrarna i underlivet på tjejen han nyss träffat på fyllan fick både straffet och skadeståndet sänkt. Hon var också så full att hon knappt kunde gå därifrån själv.

Var inte hon oskuld?

Ännu ett bevis på att killar och unga män borde dricka måttliga mängder om ens något.

Det fetade vill jag att du bevisar genom att hänvisa till FUP.

Minimistraffet för våldtäkt är 3 år och de skadestånd jag sett ligger en bit över 200 000 kr i stort sett alla gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in