Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Om jag nu har en så skev bild av sex och samlevnad så borde jag ha suttit inne vid det här laget.
Förstår inte varför du måste smeta på mig detta epitet.
Vad är det jag har skrivit som är en skev bild av sex och samlevnad?
Självklart influeras unga killar och tjejer av porren. Jag har inte sparat artiklar men det finns säkert en uppsjö att hitta bara om du vill. Här en länk till en stängd artikel men du kan se rubrik och början på ingressen. Hur kan du säga att jag har en skev bild av verkligheten om jag säger att porr är något som påverkar dagens ungdomar?
https://www.na.se/familj/lea-17-karleksfullt-sex-ses-som-tontigt/
Nu har du nog otur när du tänkte igen.
Var sa jag att inte porr påverkar vissa ungas syn på sex?
Problemet är att det finns för många föräldrar som spenderar yttest lite tid med sina barn och patar med dem om hur man beter sig. När ens telingar kommer upp i åldern där de kommer på att snoppen och snippan inte bara är till för att kissa med så bör man sätta sig ner och samtala med dem om det hela.
Drar paraleller med moralpaniken kring hårdrock i allmänhet och dödsmetall i synnerhet. Enligt vissa skulle vi som lyssnade och var en del av scenen bli förtappade själar. Detta hände inte.
De allra flesta av oss är tänkande individer. De allra flesta kan se porr utan att bli sexförbrytare. Precis som de flesta som sett motorsågsmassakern inte blir galna mördare.