2026-07-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Skriv denna kommentar till Pipsi. Läs några inlägg tillbaka i tråden så får du se vem av henne eller mig du ska skrika autistik till!!!

Ok då vet jag att du tycker det är rimligt att behöva fixa nytt samtycke vid ny ställning.
Citera
2026-07-24, 19:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Ok då vet jag att du tycker det är rimligt att behöva fixa nytt samtycke vid ny ställning.

Jag säger inte det. Jag säger bara hur lagen tolkas i praktiken.
Citera
2026-07-24, 19:08
Medlem
Citat:
Det är väl bara du kollar i forumet för aktuella brott och letar själv.

Nej tack.
Citera
2026-07-24, 19:09
Medlem
Citat:
Om jag nu har en så skev bild av sex och samlevnad så borde jag ha suttit inne vid det här laget.
Förstår inte varför du måste smeta på mig detta epitet.

Vad är det jag har skrivit som är en skev bild av sex och samlevnad?

Självklart influeras unga killar och tjejer av porren. Jag har inte sparat artiklar men det finns säkert en uppsjö att hitta bara om du vill. Här en länk till en stängd artikel men du kan se rubrik och början på ingressen. Hur kan du säga att jag har en skev bild av verkligheten om jag säger att porr är något som påverkar dagens ungdomar?

https://www.na.se/familj/lea-17-karleksfullt-sex-ses-som-tontigt/

Nu har du nog otur när du tänkte igen.

Var sa jag att inte porr påverkar vissa ungas syn på sex?

Problemet är att det finns för många föräldrar som spenderar yttest lite tid med sina barn och patar med dem om hur man beter sig. När ens telingar kommer upp i åldern där de kommer på att snoppen och snippan inte bara är till för att kissa med så bör man sätta sig ner och samtala med dem om det hela.

Drar paraleller med moralpaniken kring hårdrock i allmänhet och dödsmetall i synnerhet. Enligt vissa skulle vi som lyssnade och var en del av scenen bli förtappade själar. Detta hände inte.

De allra flesta av oss är tänkande individer. De allra flesta kan se porr utan att bli sexförbrytare. Precis som de flesta som sett motorsågsmassakern inte blir galna mördare.
Citera
2026-07-24, 19:09
Medlem
Citat:
Jag säger inte det. Jag säger bara hur lagen tolkas i praktiken.

Japp så tolkas det i praktiken vilket ju är fullt rimligt.
Citera
2026-07-24, 19:10
Medlem
Citat:
Här har du ett svar. Jag tänker att du och Varmboga-10.2 kan ta en liten diskussion.
Jag frågar dig:

Vad skulle vara den ”nya sexuella handlingen”? Vad är nytt mer än att man rört på sig?

(Varmboga för vara exakt hur lyhörd han vill hur ofta han vill. Jag har verkligen inga invändningar eller tänker motsätta mig att folk är lyhörda.)
Citera
2026-07-24, 19:11
Medlem
Citat:
Anledningen var berusningen. Att även han var drängfull spelar ju som vi alla vet ingen roll.
För övrigt får du gärna hänvisa till att det jag skrev inte stämmer.

Vad yrar du om nu?

Nu orkar jag inte med dig mera ikväll Jocke.

Trevlig helg.
Citera
2026-07-24, 19:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Japp så tolkas det i praktiken vilket ju är fullt rimligt.
Tala om det för Pipsi då som idiotförklarar mig när jag säger att hon har fel då hon menar att det är samma sexuella handling enligt lagen och hur den tolkas i rätten. Hon menar att inget nytt samtycke behöver inhämtas på något sätt.
Citera
2026-07-24, 19:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Vad yrar du om nu?

Nu orkar jag inte med dig mera ikväll Jocke.

Trevlig helg.

Yrar ingenting. Talar om hur det vari fallet. Tack detsamma
Citera
2026-07-24, 19:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nu har du nog otur när du tänkte igen.

Var sa jag att inte porr påverkar vissa ungas syn på sex?

Problemet är att det finns för många föräldrar som spenderar yttest lite tid med sina barn och patar med dem om hur man beter sig. När ens telingar kommer upp i åldern där de kommer på att snoppen och snippan inte bara är till för att kissa med så bör man sätta sig ner och samtala med dem om det hela.

Drar paraleller med moralpaniken kring hårdrock i allmänhet och dödsmetall i synnerhet. Enligt vissa skulle vi som lyssnade och var en del av scenen bli förtappade själar. Detta hände inte.

De allra flesta av oss är tänkande individer. De allra flesta kan se porr utan att bli sexförbrytare. Precis som de flesta som sett motorsågsmassakern inte blir galna mördare.

Jag antar att dina föräldrar då satt ner med dig och pratade om hårdrocken och dödsmetallen du lyssnade på.
Citera
2026-07-24, 19:16
Medlem
Citat:
Tala om det för Pipsi då som idiotförklarar mig när jag säger att hon har fel då hon menar att det är samma sexuella handling enligt lagen och hur den tolkas i rätten. Hon menar att inget nytt samtycke behöver inhämtas på något sätt.
Hallå?

Vad skulle vara den ”nya sexuella handlingen”? Vad är nytt mer än att man rört på sig?
Citera
2026-07-24, 19:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jag frågar dig:

(Varmboga för vara exakt hur lyhörd han vill hur ofta han vill. Jag har verkligen inga invändningar eller tänker motsätta mig att folk är lyhörda.)

Jag säger ju till dig nu en gång till att det räcker med att de byter position för att det i rätten enligt lagen ska tolkas som en ny sexuell handling och därmed måste ett nytt samtycke inhämtas på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in