2026-07-24, 18:55
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ja, troligen vet barn att det är åklagarens jobb att bevisa ett brott bortom rimligt tvivel.

Om du nu inte begriper det så är det således åklagarens jobb att påvisa lögner och motsägelsefulla utsagor från den tilltalade.

Det stämmer inte i dessa sexualmål. Rätten kan komma fram till att den tilltalades berättelse alltigenom är trovärdig och tillförlitlig men att den tilltalade inte har kunnat bevisa att samtycke inhämtats.
Citera
2026-07-24, 18:56
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Tröttmössa. Ta med hela resonemanget från domen. Varför väljer du att fulframställa?

Eller tror du att du kan få någon att tro på att det var det fullständiga domskälet?

Anledningen var berusningen. Att även han var drängfull spelar ju som vi alla vet ingen roll.
För övrigt får du gärna hänvisa till att det jag skrev inte stämmer.
Citera
2026-07-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om jag får ta mig friheten att psykologisera dig så är det däråt det lutar.

Jag tror inte att du lever ett dubbelliv och begår övergrepp på kvinnor i smyg som kapten klänning gjorde men jag tror du har underliggande skamkänslor över din egen sexualitet, och du har en tendens att sätta kvinnor på piedestal och överbeskydda dem.

Problemet är att när du gör det så infantiliserar du henne istället genom att ta ifrån henne sin egen agens och göra dig själv till hennes beskyddare. Du ska "kolla läget" och "checka in" under akten så hon inte riskerar att känner minsta obehag. Hade du sett henne som en jämlike så hade du aldrig kommit på tanken att bete dig på det viset.

Sen kommer du in här med din grötmyndiga översittarton och förklarar för andra vuxna män hur de ska bete sig i sängen, hur hemska vi alla är, och du är minsann inte sån, bara för att lapa upp dig beröm från de bipolära flashback-kärringarna, för om dom tycker att du är fin och bra och feministisk och hänsynsfull så kanske du verkligen är en fin människa innerst inne... Eller?

Jag ska lära dig något: Kvinnor är precis lika äckliga som du och jag är och det enda du har att skämmas över är att du är fake, och låtsas vara någon som du inte är. På ett anonymt forum till och med ffs..

Nu är du bara patetisk. Men intala dig vad du vill om det gör dig lycklig.

Och jag noterar att du inte ser skogen för alla träd.

Trevlig helg
Citera
2026-07-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tack förresten för ett inlägg utan spydigheter och epitetsättande. Blir mycket trevligare då.
Vad skulle vara den ”nya sexuella handlingen”? Vad är nytt mer än att man rört på sig?
Citera
2026-07-24, 18:58
Medlem
Citat:
Tror du att advokaterna i videon och kvinnan från BRÅ drar sina slutsatser från hypotetiska fall?
Det märks att du antagligen står på ett industrigolv (inget fel i det) och inte vet hur man presenterar statistik och liknande vid möten och seminarier.

Ingen aning. Kollade ju inte på videon. Utgår från att de har mängder av faktiska fall vid detta laget som de kan utvärdera.
Citera
2026-07-24, 19:00
Medlem
Citat:
Intressant att se hur olika personer i tråden tolkar lagen och hur den tolkas av rätten i praktiken.

Tror du att rätten tolkar ett byte från vaginalt sex i missionärsställningen till vaginalt sex bakifrån som att man påbörjar en ny sexuell handling som behöver samtyckas?

Det vill säga man har samtyckt sex i missionärsställningen. Man byter därefter till doggystyle.
Är doggysteleställningen då per automatik samtyckt eller måste nytt samtycke på något sätt inhämtas?

Är det samma sexuella handling eller två skilda sexuella handlingar?

Rimligtvis gör de det. Ja det är klart du måste vara extra lyhörd när du byter ställning?!! Är du autistisk?
Citera
2026-07-24, 19:01
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Ingen aning. Kollade ju inte på videon. Utgår från att de har mängder av faktiska fall vid detta laget som de kan utvärdera.
Självklart är det faktiska fall de utvärderar.
Citera
2026-07-24, 19:02
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Rimligtvis gör de det. Ja det är klart du måste vara extra lyhörd när du byter ställning?!! Är du autistisk?

Skriv denna kommentar till Pipsi. Läs några inlägg tillbaka i tråden så får du se vem av henne eller mig du ska skrika autistik till!!!
Citera
2026-07-24, 19:03
Medlem
Citat:
Självklart är det faktiska fall de utvärderar.

Då har du ett smörgåsbord av faktiska fall att ta med dig in hit till tråden
Citera
2026-07-24, 19:03
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Vad skulle vara den ”nya sexuella handlingen”? Vad är nytt mer än att man rört på sig?

Här har du ett svar. Jag tänker att du och Varmboga-10.2 kan ta en liten diskussion.

Citat:
Citera
2026-07-24, 19:04
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det är väl bara du kollar i forumet för aktuella brott och letar själv.
Citera
2026-07-24, 19:05
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Tycker att du och Pipsi ska diskutera det där med byte från missionär till doggy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in