Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Jag har svarat väldigt många gånger varför det inte är helt orimligt att han har uppfattat det som att hon är med på det som skedde. Många gånger.
Det är du som är oärlig för i sak är brutet samtycke gällande icke använd kondom exakt samma sak som brutet samtycke gällande icke intagna p-piller.
Det ni hävdar är att det skapar ångest i ena fallet och inte i det andra och att det då måste vara på grund av ångesten det är en våldtäkt. Att en persons känslor ska vara grund för om det är våldtäkt eller inte är inget jag tror vi ska ha i svenskt rättsväsende.
Nä du har mest lagt över allt ansvaret på offret varpå jag ställt följdfrågor, som du genomgående vägrat svara på. Men men, vi kan nog släppa det fallet nu. Domen har fallit och du och jag kommer inte längre.
Att han tog av kondomen under själva samlaget gick att bevisa och han dömdes för våldtäkt. Har för mig att han erkände också.
Hur ska det bevisas att en tjej skitit i att ta pillret en dag fullt medvetet eller att hon bara glömde det? Massor med tjejer/kvinnor glömmer ta pillret nån gång då och då. Bästa är att alltid använda kondom, speciellt vid nya kontakter.
Vad annars om inte personens känsla av att ha blivit våldtagen ska få personen att ringa och anmäla våldtäkt menar du?
Jag representerar inte det svenska rättsväsendet och i rättvisans namn har jag inte pratat om ångest osv.