Idag, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så att utföra sexuella handlingar emot någons uttryckliga vilja med uppsåt är helt ok enligt dig?

Samtyckeslagen handlar inte om uppsåt.
Nu fattar jag varför du är för lagstiftningen. Du vet inte hur den funkar.

Lagstiftningen innebär att du kan dömas trots att du inte har uppsåt. Bra om du läser lagen tråden handlar om.
Citera
Idag, 15:11
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
.
Vad har en kille/man för ansvar enligt dig?
Citera
Idag, 15:15
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Samtyckeslagen handlar inte om uppsåt.
Nu fattar jag varför du är för lagstiftningen. Du vet inte hur den funkar.

Lagstiftningen innebär att du kan dömas trots att du inte har uppsåt. Bra om du läser lagen tråden handlar om.

Likgiltighetsuppsåt är lika illa.
Citera
Idag, 15:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Återigen har du svårt att medge att killen också har ett ansvar.

Jag talar här alltså inte om fallet där han tog av den under samlagets gång.

Har en vuxen tjej som bara vill ha sex med kondom något ansvar för att se till att det finns kondom på innan snoppen förs in i musen?
Citera
Idag, 15:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Han tog av dem under samlaget ja, utan tjejens vetskap.

Det dömde rätten som våldtäkt. Tjejen riskerar både allvarliga könssjukdomar som kan ge men för livet och att bli gravid som också kan och ofta ger men för livet om hon fullföljer den. + Att hon är fast i minst 18 år framöver med ensamt ansvar för en annan människa. Hon kan också tvingas gå igenom abort om hon bestämmer sig för att inte fullfölja. Hursom har de här 100% helt livsavgörande besluten och riskerna tvingats på henne.

Det är ett brutet samtycke ja, men kommer vara svårt att bevisa. Alltid bäst att använda kondom om man inte vill bli pappa eller riskera könssjukdomar.

Det är en allmänt ställd fråga som TomatKungen svarat på.

Om sexet mellan en kille och en tjej är villkorat på att tjejen går på p-piller och skött detta och tjejen svarar att hon gör detta och de har sex. Om det sedan efteråt visar sig att hon inte äter p-piller har hon då inte haft sex med någon vars samtycke inte funnits vid sexet och därmed begått en våldtäkt?
Det spelar väl ingen roll om det är svårt att bevisa, har hon per definition då begått en våldtäkt eftersom hon haft sex men en person vars samtycke är brutet?
Citera
Idag, 16:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är inte alls vad jag och andra har påstått. Läs bakåt i tråden och läs igenom våra inlägg noggrant en gång till

Det säger ni ju visst. Om "passivitet" förekommit och killen då inte frågat så anser ni ju att det alltid då är våldtäkt ifall tjejen efteråt anmäler. Visa mig inlägg där det inte framgår att ni tycker så.
Citera
Idag, 16:09
Medlem
Citat:
Har en vuxen tjej som bara vill ha sex med kondom något ansvar för att se till att det finns kondom på innan snoppen förs in i musen?

Har en vuxen kille som bara vill ha sex med kondom något ansvar för att se till att det finns kondom på snorren innan han penetrerar den han ska ha sex med?
Citera
Idag, 16:11
Medlem
Citat:
Det säger ni ju visst. Om "passivitet" förekommit och killen då inte frågat så anser ni ju att det alltid då är våldtäkt ifall tjejen efteråt anmäler. Visa mig inlägg där det inte framgår att ni tycker så.

Så jävla oärlig du är. Nej vi säger inte att killen alltid ska dömas till 3 år och 250 000 i böter.

Visa mig först ett inlägg där jag påstått att det alltid är våldtäkt då tjejen legat passiv.

Och varför skulle killen INTE fråga om han är osäker enligt dig?
Citera
Idag, 16:15
Medlem
Citat:
Det är en allmänt ställd fråga som TomatKungen svarat på.

Om sexet mellan en kille och en tjej är villkorat på att tjejen går på p-piller och skött detta och tjejen svarar att hon gör detta och de har sex. Om det sedan efteråt visar sig att hon inte äter p-piller har hon då inte haft sex med någon vars samtycke inte funnits vid sexet och därmed begått en våldtäkt?
Det spelar väl ingen roll om det är svårt att bevisa, har hon per definition då begått en våldtäkt eftersom hon haft sex men en person vars samtycke är brutet?

Detta har jag och Tomatkungens redan svarat på

Ibland ljuger folk för en. Både killar och tjejer, män och kvinnor.
Vill man inte riskera att bli pappa och/eller drabbas av könssjukdomar ska man alltid använda kondom. Speciellt om det är en ny sexkontakt.
Senast redigerad av gum69mo Idag kl. 16:17.
Citera
Idag, 16:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Har en vuxen kille som bara vill ha sex med kondom något ansvar för att se till att det finns kondom på snorren innan han penetrerar den han ska ha sex med?

Du ser du kan inte svara på frågan. Det bara går inte för er att göra det.
Citera
Idag, 16:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så jävla oärlig du är. Nej vi säger inte att killen alltid ska dömas till 3 år och 250 000 i böter.

Visa mig först ett inlägg där jag påstått att det alltid är våldtäkt då tjejen legat passiv.

Och varför skulle killen INTE fråga om han är osäker enligt dig?

Vad är det som säger att killen är osäker? Vad menar du förresten med säker? Måste man vara 100 % säker? Kan man vara 100% säker?

Har du någon gång tagit sexuella initiativ utan att ha frågat först?
Citera
Idag, 16:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Detta har jag och Tomatkungens redan svarat på

Ibland ljuger folk för en. Både killar och tjejer, män och kvinnor.
Vill man inte riskera att bli pappa och/eller drabbas av könssjukdomar ska man alltid använda kondom. Speciellt om det är en ny sexkontakt.

Så då är det alltså som jag säger att er åsikt är:
När ett samtycke om kondom är ställt av en tjej bryts = våldtäkt.
När ett samtycke om p-piller ställt av en kille bryts är det inte våldtäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in