Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-09-29, 23:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag har misstänk ett tag att du har problem med spriten.

Jag fick problem med spriten när min bff Joe vägrade bjuda chips på mig trots att jag bjöd på middag och valde ut en jävligt bra film för oss att titta på. Man tror man känner folk men..... Jävla svek, småaktigt och fult.

Vad tycker du om att en vän sviker en på det sättet? Var det rätt eller vad tycker du? Ska jag stämma Joe för sveda och värk? Vad tycker du?
Citera
2025-09-29, 23:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Var är källan/beviset på att 120 män sitter för våldtäkt där enda bevisningen var att två väninnor pratade ihop sig?

Jag har för en stund sedan redovisat hur jag kom framtill den uppskattningen med hjälp av BRÅ:s statistik.

Nu vill jag be dig om en källa för att bevisa att den siffran inte alls stämmer.
Citera
2025-09-29, 23:06
Medlem
Citat:
Jag har misstänk ett tag att du har problem med spriten.

Sättet hon alltid tramsar loss och spårar ur på kvällarna skvallrar om det, ja.

Otroligt att kärringen ännu inte blivit avstängd.

OnT:

Det är alldeles för lätt att få någon dömd för våldtäkt idag.
Citera
2025-09-29, 23:07
Medlem
Citat:
Menar du att man erkänner omständigheten att man haft sex? I sådana fall är det ju inte samma sak som att erkänna att man har våldtagit någon.
Man erkänner omständigheten att man aldrig fick några tecken på att målsägande deltog frivilligt och förklarar att samma regler gäller för chips som för samlag och frågar rätten hur många kvinnor de legat med.
Senast redigerad av Pipsi 2025-09-29 kl. 23:10.
Citera
2025-09-29, 23:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Chipsskålen är ett bra exempel på att visa hur passivitet mycket väl kan tolkas och tolkas som tillåtelse/frivillighet.

Pipsi håller med mig om att passivitet är normalt i frivilliga sexuella situationer.

Du har ju själv berättat att du har slickat många kvinnor efter att ha fått deras samtycke till det och att de sedan legat passiva och bara njutit och koncentrerat sig på sin egen njutning och orgasm. Låter ju hur jävla nice som helst ju. Jag tror alla de jag sugit av legat passiva av exakt samma anledning för efteråt har de varit väldigt tacksamma och sagt saker som "ingen har sugit så bra som du, du gillar det va?"

Men har jag gjort mig skyldig till våldtäkt dårå? Vad tycker du? Är det ok att suga av någon som ligger passiv emellanåt? Vad tycker du? Har jag gjort mig skyldig till våldtäkt då? Hade jag samtycke? Vad tycker du? Tänk om någon ringer och anklagar mig för våldtäkt 6 månader efteråt. Vad tycker du om det då? Har jag våldtagit någon då? Vad tycker du?
Citera
2025-09-29, 23:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag har för en stund sedan redovisat hur jag kom framtill den uppskattningen med hjälp av BRÅ:s statistik.

Nu vill jag be dig om en källa för att bevisa att den siffran inte alls stämmer.

Vilket inlägg?
Citera
2025-09-29, 23:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Man erkänner omständigheten att man aldrig fick några tecken på att den tilltalade deltog frivilligt.

Men vi diskuterar ju fall där det står ord mot ord. Ena parten anser sig ha uppfattat samtycke medan den andre säger att det inte fanns samtycke från denne. Varför ändrar du helt plötsligt premisserna?
Citera
2025-09-29, 23:13
Medlem
Citat:
Du har ju själv berättat att du har slickat många kvinnor efter att ha fått deras samtycke till det och att de sedan legat passiva och bara njutit och koncentrerat sig på sin egen njutning och orgasm. Låter ju hur jävla nice som helst ju. Jag tror alla de jag sugit av legat passiva av exakt samma anledning för efteråt har de varit väldigt tacksamma och sagt saker som "ingen har sugit så bra som du, du gillar det va?"

Men har jag gjort mig skyldig till våldtäkt dårå? Vad tycker du? Är det ok att suga av någon som ligger passiv emellanåt? Vad tycker du? Har jag gjort mig skyldig till våldtäkt då? Hade jag samtycke? Vad tycker du? Tänk om någon ringer och anklagar mig för våldtäkt 6 månader efteråt. Vad tycker du om det då? Har jag våldtagit någon då? Vad tycker du?
Fast problemet är ju att han vet inte om han fått samtycke till det för hur kan man egentligen vara 100% säker på det och du vet att med chips funkar det ju på ett sätt så det borde vara samma med sex och om rätten inte fattar det har de inte legat med tillräckligt många kvinnor och försvarsadvokaten försökte få Guzman att vara tyst.
Citera
2025-09-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Man erkänner omständigheten att man aldrig fick några tecken på att den tilltalade deltog frivilligt.

I ett friskt samhälle är frånvaron av motstånd tecken på frivillighet.

Men i Sverige har vi istället valt att betrakta kvinnor som små barn. Förespråkarna av samtyckeslagen får helt enkelt jobba på sin kvinnosyn.

Citera
2025-09-29, 23:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag fick problem med spriten när min bff Joe vägrade bjuda chips på mig trots att jag bjöd på middag och valde ut en jävligt bra film för oss att titta på. Man tror man känner folk men..... Jävla svek, småaktigt och fult.

Vad tycker du om att en vän sviker en på det sättet? Var det rätt eller vad tycker du? Ska jag stämma Joe för sveda och värk? Vad tycker du?

Ytterligare ett inlägg som får mig att tro att ditt sällskap även ikväll är ett par flaskor Marinella.
Citera
2025-09-29, 23:17
Medlem
Citat:
Men vi diskuterar ju fall där det står ord mot ord. Ena parten anser sig ha uppfattat samtycke medan den andre säger att det inte fanns samtycke från denne. Varför ändrar du helt plötsligt premisserna?
Du frågade vad som var bevis under av dig givna förutsättningar och jag svarade. Att den tilltalade erkänner sakomständigheterna men förnekar brott samt ett sms med en ursäkt dagen efter var mitt förslag.

Eller att det bara är uppenbart att den tilltalade ljuger som en häst travar.
Senast redigerad av Pipsi 2025-09-29 kl. 23:21.
Citera
2025-09-29, 23:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Du vet vad jag tycker och jag tycker det är anmärkningsvärt att ni tycker annorlunda och vill ha en lag som öppnar upp för scenariot att du skulle kunna få fängelse i flera år och hundratusentals kronor i skadestånd för det. (Jag är dock övertygad om att jag skulle ligga risigare till eftersom jag är man).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in