2025-09-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om vi ska vända och vrida på det så skulle jag vilja att du talar om ifall man kan vara 100% säker i något fall?

Jag förstår faktiskt inte var du vill komma med dina frågor?

Du påstår att jag har sagt/skrivit att jag vet att någon vill ha sex med mig enbart grundat på att denne varit passiv vid sexet. Kan du visa mig var jag har skrivit det?
Nej så du kan alltså bedöma om någon är med på noterna eller inte?
Citera
2025-09-24, 23:58
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Skillnaden var ju att Adam sade nej och sedan fysiskt tog bort Beas hand och fingrar. Det gjorde väl inte Elsa?
Då var det alltså fallet där Elsa vittnar om att hon inte upplevde situationen som våldtäkt utan det var hennes kompis som övertygade henne om att det var våldtäkt och därav anmälan.
precis så var det tack för du påminner om det här folk här har så dåligt minne.

Pepsi tycker dock inte det kan vara en våldtäkt om det drabbar en kille när jag tog upp henne i samma situation så tyckte hon däremot det
Citera
2025-09-25, 00:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Ok, så om Elsa tog bort Sebastians hand så var det våldtäkt?
Det behöver det inte ha varit ändå. Jag beskrev en stor skillnad i fallen. Tycker du själv inte att det är en stor skillnad på att stoppa in fingret i slidan på någon som sagt att den inte vill jämfört med någon som du sitter och hånglar och smeks med och som inte säger eller gör något när du smeker in fingret?
Skulle det kunna vara så att Sebastian uppfattat ett icke verbalt samtycke till handlingen?

Vad tänker du kring att Bea vittnat om att hon inte ansåg att det var en våldtäkt?
Citera
2025-09-25, 00:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
precis så var det tack för du påminner om det här folk här har så dåligt minne.

Pepsi tycker dock inte det kan vara en våldtäkt om det drabbar en kille när jag tog upp henne i samma situation så tyckte hon däremot det

Det förvånar mig tyvärr inte
Citera
2025-09-25, 00:03
Medlem
Citat:
Det behöver det inte ha varit ändå. Jag beskrev en stor skillnad i fallen. Tycker du själv inte att det är en stor skillnad på att stoppa in fingret i slidan på någon som sagt att den inte vill jämfört med någon som du sitter och hånglar och smeks med och som inte säger eller gör något när du smeker in fingret?
Skulle det kunna vara så att Sebastian uppfattat ett icke verbalt samtycke till handlingen?

Vad tänker du kring att Bea vittnat om att hon inte ansåg att det var en våldtäkt?
Adam hade inte sagt att han inte ville och Bea gjorde det mitt under en sexakt och inte bara lite hångel.
Citera
2025-09-25, 00:05
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du är den sista som ska säga åt någon annan att sluta tramsa.

Förnekar du att det finns män som dömts för våldtäkt eller oaktsam våldtäkt i Sverige enbart på ord?
n typ av stödbevisning som förekommer i bland annat våldtäktsmål och mål om olaga hot är vittnesmål om målsägandens agerande i anslutning till den påstådda gärningen. Det kan t.ex. vara ett vittnesmål från en nära vän som målsäganden anförtrott sig åt. I många fall består åklagarens bevisning enbart av målsägandens berättelse i kombination med sådan stödbevisning. Denna artikel redovisar en kvantitativ studie av rättspraxis i mål där bevisläget ser ut på detta sätt, och jämför våldtäktsmål med mål om olaga hot. I 90% av våldtäktsmålen ansågs bevisningen uppfylla beviskravet. I målen om olaga hot ansågs beviskravet uppfyllt i bara 18% av fallen. Visar detta att domstolarna tillämpar ett lägre beviskrav i våldtäktsmål? Artikeln diskuterar möjliga förklaringar till den observerade diskrepansen mellan de båda måltyperna.

Såhär skriver svenska juristidningen om saken man får uppfattninen det är ganska många män som blir fällda endast på ord.
https://svjt.se/svjt/2018/327
källa och hela artikeln Jenny kommer dock aldrig läsa det här passar inte hans värdsbild
Citera
2025-09-25, 00:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej så du kan alltså bedöma om någon är med på noterna eller inte?
Jag skrev ju nyss och frågade dig om man egentligen kan vara 100% säker någonsin?

Det jag skrivit om passivitet är att min erfarenhet av kvinnor är att en stor del av dem jag varit med har gillat när jag tagit kommandot, när jag bytt position på dem, när jag tagit initiativ och "tagit för mig" och de har varit passiva och låtit det ske. Och nej jag har inte frågat hela tiden.

Jag gav också Jenny exempel på hur det varit vid oralsex där det oftast tar ett tag innan det blir effekt därnere så att säga och att många därför legat stilla och tysta ett tag, ibland ganska länge.
Några har t.o.m. förklarat att de är tvungna att "innesluta sig och koncentrera sig" för att kunna få orgasm. Det vill säga att om de legat o stönat och ålat sig hade de inte fått orgasm utan det fick dem på grund av sin passivitet och koncentration.

Det är min erfarenhet av sex med kvinnor och att passivitet säkerligen inte behöver betyda ofrivilighet.

Fast visst det skulle ju kunna vara så att jag har haft en jävla tur och alla egentligen inte deltog frivilligt men heller inte valt att anmäla.
Citera
2025-09-25, 00:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Adam hade inte sagt att han inte ville och Bea gjorde det mitt under en sexakt och inte bara lite hångel.
Du skrev ju att Adam sade till Bea att han inte ville men att hon sade till honom att han kommer att gilla det om en stund och fortsatte ändå!!!!
Citera
2025-09-25, 00:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag frågar som sagt de gånger jag blir osäker. De andra gångerna har det varit väldigt tydligt att de velat att jag skulle fortsätta.

Hur gör du när du blir osäker på en situation i samband med att du har sex?

Så enligt dig var det väldigt tydligt fastän de var väldigt passiva?
Citera
2025-09-25, 00:16
Medlem
Citat:
Du skrev ju att Adam sade till Bea att han inte ville men att hon sade till honom att han kommer att gilla det om en stund och fortsatte ändå!!!!
Ok, så att hon inte bara snabbt tog bort handen utan att han tog bort hennes hand själv gör det till en våldtäkt? Själva istickandet av fingrarna var ok?

”Adam och Bea har penil-vaginalsex som båda har samtyckt till. Mitt under akten tycker Bea att det är en rolig idé att sticka upp några fingrar i Adams anus, och gör det utan förvarning. Det tar ett tag innan Adam reagerar på vad som hänt, men han säger sen att han inte uppskattar hennes tilltag och säger åt henne att ta bort dem. Bea säger då: "Du kommer att gilla det" och gör ingen ansats att ta bort dem. Adam tar då tag i Beas hand och drar ut dem. Sedan fortsätter resten av sexakten utan andra incidenter.”
Citera
2025-09-25, 00:17
Medlem
Citat:
Jag skrev ju nyss och frågade dig om man egentligen kan vara 100% säker någonsin?

Det jag skrivit om passivitet är att min erfarenhet av kvinnor är att en stor del av dem jag varit med har gillat när jag tagit kommandot, när jag bytt position på dem, när jag tagit initiativ och "tagit för mig" och de har varit passiva och låtit det ske. Och nej jag har inte frågat hela tiden.

Jag gav också Jenny exempel på hur det varit vid oralsex där det oftast tar ett tag innan det blir effekt därnere så att säga och att många därför legat stilla och tysta ett tag, ibland ganska länge.
Några har t.o.m. förklarat att de är tvungna att "innesluta sig och koncentrera sig" för att kunna få orgasm. Det vill säga att om de legat o stönat och ålat sig hade de inte fått orgasm utan det fick dem på grund av sin passivitet och koncentration.

Det är min erfarenhet av sex med kvinnor och att passivitet säkerligen inte behöver betyda ofrivilighet.

Fast visst det skulle ju kunna vara så att jag har haft en jävla tur och alla egentligen inte deltog frivilligt men heller inte valt att anmäla.
Ja men nåt har du väl ändå att komma med i rätten?
Citera
2025-09-25, 00:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag frågar som sagt de gånger jag blir osäker. De andra gångerna har det varit väldigt tydligt att de velat att jag skulle fortsätta.

Hur gör du när du blir osäker på en situation i samband med att du har sex?

Om jag känner mig osäker så ser jag till att bli säker men det förändrar ingenting.
En person som är passiv kan definitivt vara med högst frivilligt och njuta.
Och vad är det som säger att en person inte har känt sig säker på icke verbalt samtycke bara för att den andra parten senare säger att den ej deltog frivilligt? Om du känner dig säker på icke verbalt samtycke skulle du då ändå fråga personen om det var OK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in