2022-05-28, 23:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vill han själv stå och steka hamburgare för 120kr i timmen? Nehe? Inte? Hans barn då? Nehe, inte dom heller? Vilka slöfockar.

Vill Volvos/HMs/Erissons osv VD montera dragkrokar el motsvarande.

Inte? Hans barn då? Nehe, inte dom heller? Vilka slöfockar?

Absurt resonemang om hur en VD ska agera. Bara Jureskog vet vad krävs. Vi andra kan bara spekulera.

Att dra upp en VDs barn är ett lågvattenmärke.
Citera
2022-05-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Okej, just Jureskog kan inte steka hamburgare för 120 kr. Men alla andra ska kunna göra det. Annars är de lata.

Till skillnad från resten av mänskligheten har Jureskog massa viktiga saker för sig som skulle bli lidande om han ägnade sig åt något så simpelt som att steka hamburgare för låg lön.

Vilken hamburgerkedja jobbar du själv för eller är du en latmask?

Själv är jag en sådan där slöfock som valt att jobba med något roligare och bättre betalt än hamburgare.

Jag steker inte hamburgare, men man anställs för en uppgift, må så vara att knäcka kod, redovisa årsredovisningen på årsmötet, hitta på nya recept, utveckla nya motorer o.s.v. Är du anställd till att vända hamburgare för kunder som vill äta så ska du göra det och inget fel i det. Men vi har olika uppgifter i olika stadier av vårt liv, nu vill Jureskog, som är företagsledare och leder flera företag och har annat att göra, anställda folk som steker hamburgare.
Citera
2022-05-28, 23:45
Medlem
Newfields avatar
Det är uppenbart att se på kommentarerna att många vant sig vid 20år av goda uppgångar.

Om 1-2 år om inflation/ränta fortgår i samma takt kommer det vara 1000 sökande för en hamburgflippar-tjänst på valfritt snabbhak.
Citera
Medlem
Citat:
Ska man nå toppen måste man välja rätt vägar. Genom att steka hamburgare klättrar du ingenstans intressant. Det är inte afro-amerikaner och white trash med trippla minimum wage-jobb som når toppen i USA.

Varför behövde du många utbildningar för att få jobb inom någonting kvalificerat? Är du efterbliven? Ta en kandidat-examen eller yrkeshögskola så har du helt andra möjligheter än att jobba på hamburgerkedjor.

Människor kanske inte delar dina ambitioner att klättra i någon sketen hamburgerrestaurang. De vill klättra någon helt annanstans.

Om du tror det bästa är att alla utom ett fåtal jobbar med lågkvalificerade låglönejobb så kan du flytta till ett fattigt land i tredje världen.

Alla börjar nånstans.
Någon på "en sketen hamburgerrestaurang", andra på ett konsultbolag.
Många börjar på botten av stegen och klättrar. Om de vill.
Jag gjorde det.
Jag tog mina "skitjobb" som erfarenheter.
Fattar du inte att du måste börja nedifrån och jobba uppåt kanske du hör hemma på botten?
Du förtjänar inte ett toppjobb för att du gått ut skolan.
Det är ingen bedrift att gå ut grundskolan.
Citera
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Jag steker inte hamburgare, men man anställs för en uppgift, må så vara att knäcka kod, redovisa årsredovisningen på årsmötet, hitta på nya recept, utveckla nya motorer o.s.v. Är du anställd till att vända hamburgare för kunder som vill äta så ska du göra det och inget fel i det. Men vi har olika uppgifter i olika stadier av vårt liv, nu vill Jureskog, som är företagsledare och leder flera företag och har annat att göra, anställda folk som steker hamburgare.

Enligt Jureskog är du en slöfock eftersom du inte vill jobba som hamburgerstekare åt honom.
Citera
2022-05-28, 23:47
Medlem
Citat:
Enligt Jureskog är du en slöfock eftersom du inte vill jobba som hamburgerstekare åt honom.

Nja riktigt så är det väl inte som jag uppfattat det. Jag har redan ett jobb, men det finns gott om folk som INTE har ett jobb som inte söker jobb hos honom. Eller som söker jobb hos honom men som är slöfockar. De finns tyvärr överallt och jag tål dem inte heller.
Citera
2022-05-28, 23:48
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Alla börjar nånstans.
Någon på "en sketen hamburgerrestaurang", andra på ett konsultbolag.
Många börjar på botten av stegen och klättrar. Om de vill.
Jag gjorde det.
Jag tog mina "skitjobb" som erfarenheter.
Fattar du inte att du måste börja nedifrån och jobba uppåt kanske du hör hemma på botten?
Du förtjänar inte ett toppjobb för att du gått ut skolan.
Det är ingen bedrift att gå ut grundskolan.

Vilka intressanta jobb klättrar man till genom att jobba på hamburgerrestaurang?

Vill du ha toppjobb får du utbilda dig till ett bra yrke där du kan klättra, eller komma med en grym företagsidé och slita med att bygga upp det. Inte steka hamburgare för Jureskog.
Citera
2022-05-28, 23:52
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Nja riktigt så är det väl inte som jag uppfattat det. Jag har redan ett jobb, men det finns gott om folk som INTE har ett jobb som inte söker jobb hos honom. Eller som söker jobb hos honom men som är slöfockar. De finns tyvärr överallt och jag tål dem inte heller.

Du menar att Jureskog vill anställa människor som är helt oanställningsbara på övriga arbetsmarknaden? Det är hans ambitionsnivå för sina restauranger?

För människor som kan få jobb väljer uppenbarligen inte Jureskog som arbetsgivare.
Citera
2022-05-28, 23:55
Medlem
Citat:
Du menar att Jureskog vill anställa människor som är helt oanställningsbara på övriga arbetsmarknaden? Det är hans ambitionsnivå för sina restauranger?

För människor som kan få jobb väljer uppenbarligen inte Jureskog som arbetsgivare.

Folk får väl inse att de får söka jobb de inte vill ha också. Annars får väl staten sänka bidragen så även jobb som är mindre attraktiva blir attraktiva. Det finns hundratusentals att anställa, de får väl skärpa sig eller svälta enligt Reinfeldts framtida utopi som han eftersträvade.
Citera
2022-05-28, 23:56
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Det är uppenbart att se på kommentarerna att många vant sig vid 20år av goda uppgångar.

Om 1-2 år om inflation/ränta fortgår i samma takt kommer det vara 1000 sökande för en hamburgflippar-tjänst på valfritt snabbhak.

Blir tuffa tider för Jureskog när inte alla har råd att käka massa hamburgare.
Citera
2022-05-29, 00:00
Medlem
Citat:
Vilka intressanta jobb klättrar man till genom att jobba på hamburgerrestaurang?

Vill du ha toppjobb får du utbilda dig till ett bra yrke där du kan klättra, eller komma med en grym företagsidé och slita med att bygga upp det. Inte steka hamburgare för Jureskog.

Nej.
Jag har jobbat i vården, i "hamburgerbranschen" och andra skitjobb (dvs timlön i hundrakronorsklassen).
Okej. Jag kanske haft "tur"?
Jag var nyfiken på min bransch när jag började som receptionist och femton år senare blev en av företagets bästa utredare?
Jag har dubblat min lön.
Förvisso på femton år men seriöst, jobba, kämpa, visa dina jävla framfötter och få lön för mödan ditt lata jävla mähä!
Citera
2022-05-29, 00:00
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Blir tuffa tider för Jureskog när inte alla har råd att käka massa hamburgare.

Det kommer inte påverka snabbmatshaken. Många trash är feta och käkar snabbmat/pimplar läsk trots 50kr på kortet.

Sprit, snabbmat och tobak tar inte stryk vid lågkonjunktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in