2022-05-26, 20:57
Medlem
Det skiter juden totalt i. Han är snart död själv och då spelar det ingen roll för honom att "civilisationen" snart är utdöd, som den feminine gubbfan säger.
För är det något som kännetecknar judar, är det fasan de känner för sin privata existens utslocknande i universum.

Tvärtom kan det vara bra om civilsationern" dör ut (enligt Soros världen över alltså för att hans broder i Kiev kanske går till Gehenna, men det är väll att ta i...eller menar juden att om judiska Ukraina faller så faller hela skiten världen över?)

En skog som dör ut efter en brand är bra säger biologer. Alltid pyr det fram något liv ur askan och ett bättre liv i skogen i flora och fauna blomstar och spirar efter någon generation.

Vi kan bli av med "hum hum", och det är bra. Nej men kanske blir det färre av Soros sort, och det är bra för klotet. Dessa Saulus Paulus barn som styr (väst)världen genom sina skrifter med sagor och lögner och som ALDRIG ger efter ett uns eller en bokstav på att just DE är bäst lämpade att göra det - och leva flottast och lyxigast av alla raser genom DET, som de är suveräna på att tona med.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2022-05-26 kl. 21:16.
Citera
2022-05-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Han säger att väst är den enda som kan rädda oss från klimatkrisen och att väst kommer att tappa all kraft iom konflikten, han maskerar att han inser att USA nu mha EU sänkt väst som ledare i världen, ny världsordning Asien tar över iom detta.

Men detta skulle hänt ändå, dock såg det ut som om USA skulle ensam trilla ned och Kina upp nu lyckades USA få med sig hela Europa

Judarna har ingen plats i en värld styrd från Asien, det är surt och om/när USA rasar så kan det bli tufft för Israel omgiven av muslimer skyddade av Iron Dome betald av USA.
Asien faller snabbare än oss om de börjar strula här på riktigt, Kina är 100% beroende av USA å EU.
Citera
2022-05-26, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Vet inte om du trollar. Det vi i väst bråkar om är skitsaker i jämförelse med diktaturer där folk inte vågar ha åsikter. Är du emot demokrati?

Du kritiserar en medmänniska för att ha en avvikande åsikt än din egen samtidigt du frågar om personen är emot demokrati?

Den sarkasmen kan inte världens bästa författare dikta ihop ens om de försökte. Du har ju ingen aning vad demokrati är.
Citera
2022-05-26, 21:55
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Skillnaden är att du inte riskerar repressalier från statsmakten om du offentligt exempelvis går ut och säger att du tycker regeringen är skit. Anledningen till att folk inte säger något heter inte Gulag.
Det är lugnt svensken väntar bara på att komma till det stadiet också. Vi är på väg dit. Dessutom har vi politiska domar i Sverige också.
Citera
2022-05-26, 22:18
Avslutad
Citat:
Att jag väljer att skriva på FB betyder inte att jag BARA skriver här. Jag oroar mig inte för att säga vad jag tycker. Jag riskerar inte att dömas i någon fejkdomstol. Sverige har 100 av 100 tillsammans med Norge och Finland på Freedomhouse lista.
Jaha, det finns nån lista som ger dig frihet att ”tänka själv”. Vad sött, tyvärr kommer du nog aldrig förstå vad jag försöker förklara men vi tar det en gång till: så länge du böjer dig för åsiktshygienisterna kommer du aldrig att vara fri. Du kommer att vara på fri fot, men det är inte samma sak som att verkligen vara fri.

Civilisationen var dödsdömd i samma sekund som Sorostyperna fick makt, nu vill han fösa dig tillbaka dig i fållan genom att hota med vad som redan är på gång. Du är inte problemet, Soros är problemet. Du kan dock vakna upp och det är vad Soros fruktar. Om ”civilisationen” är att leva med mentala bojor, fråga dig själv vad det är värt. Krya på dig, vännen.
Citera
2022-05-27, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Dröm på din orchälskare.
Ryssarna kommer inte många meter in på nordisk mark.

Skulle gradera risken (möjligheten) att Ryssland ockuperar andra länder.
1. Före detta Sovjetrepubliker som inte tillhör Nato.
2. Före detta Sovjetrepubliker som tillhör Nato, alltså Baltstater.
3. Andra slaviska länder i f.d. Östblocket, alltså Polen, Bulgarien, Tjeckien och Slovakien.
4. Icke slaviska länder i f.d. Östblocket som Ungern och Rumänien.
5. Sedan relativt närbelägna länder som Finland och Sverige.

Risken att ryssen ger sig på Sverige är alltså nästan lika med noll, även om skulle önska detta.
Alltså att Ryssland ockuperar Sverige och förvisar samtliga negrer och araber till någon ö i Norra Ishavet, och sedan inför det ryska bensinpriset på 5 kr per liter.
Senast redigerad av Hultabultan 2022-05-27 kl. 01:51.
Citera
2022-05-27, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Du har verkligen en hat retorik med Puttler som användarnamn och hela kittet,
Hat, satir, förakt, kalla det vad du vill. Självklart hyser jag förakt mot Fritz, Adolf Hitler, Putin, Idi Amin och Josef Mengele och tycker att deras världsåskådningar är löjliga. Ja, din observation är mycket riktig. Att driva med ultrafascister har man gjort i alla tider. Nu är jag ingen Charlie Chaplin så klart, men det förbluffar mig att det här helt passerar dig då du själv har en lite skojjjig Donald Trumpavatar sådär och skojjar till det lite med ditt användarnamn också som "dirtydave82".

Men aja, alltid ska ett kul användarnamn och avatar provocera någon så fort man löjlar till det om Dear Chairman supreme leader Vladimir Vladimirovich Putin. Viktiga grejer detta. När man helt saknar moral och vett i sin argumentation mot Ukrainas försvar av sitt hemland så får man ge sig på folks användarnamn och avatarer istället. Eller hur?

Citat:
verkligen löjligt med vad ni Ukrainatroll sysslar med.
Jasså? Utveckla. På vilket sätt är jag ett Ukrainatroll och vad är det jag sysslar med?

Citat:
Jag har aldrig sagt att Putin INTE bär ansvaret för invasionen av Ukraina.
Jag har ALDRIG sagt att du INTE INTE (dubbelnegation) har sagt det. Det du däremot HAR sagt är att det är "man"s fel (antar att du syftar på diverse västerländska länder) att det här kriget fortsätter. Det var det som du skrev i din trådstart som jag svarade på. Vad du själv skrev kan du läsa här: (FB) George Soros "civilization may not survive'" <-- ditt inlägg. Här ser du också att det var precis det inlägg jag svarade på (FB) George Soros "civilization may not survive'" vilket du själv bör ha koll på eftersom att du svarade på det inlägget som i sin tur innehåller glasklara citat från ditt inlägg som du själv skrivit (jag ändrade absolut ingenting i citaten av din text som du skrivit). Du kan omöjligt ha missat vad du själv skrivit och vad jag svarade på. Lägg bara ner det där tramset om att låtsas missförstå och för en seriös diskussion istället som en vuxen mogen människa.

Så här skrev du, och jag citerar nu direkt från ditt inlägg som du skrev med helt egna ord: "Samtidigt vill man inte ha fred i Ukraina och vapen levereras och kriget dras ut.".

Här markerar jag att det är fullt rimligt att Ukraina ska få försvara sig och att den som är ytterst ansvarig för det här kriget och fortskridandet utav det är den mordlystne fascistdiktatorn Pruttler själv. Jag markerade också mot din blålögn om att man vill att det här kriget fortsätter (vilket absolut inte är sant) varpå ditt svar på det var att jag hade en satirisk bild och profilnamn av pruttler. Bra-vho *slow clap*.

Det är för Ukraina och stora delar av världen både moraliskt och strategiskt på både kort och lång sikt ett utav de mindre dåliga alternativen att Ukrainas har förmåga att försvara sig mot invasionen. Det finns inte så många bra alternativ i storskaliga invasioner av suveräna stater och det du indirekt föreslår (att ge pruttler fritt handlingsutrymme utan konsekvenser där kreml får göra precis som de vill) är ett utav de absolut allra sämsta alternativet för världen på både kort och lång sikt, till och med för ryssland. Får han göra precis som han vill så går det snabbt utför - då är det en unstoppable Hitler på framfarten all over agian, fast denna gång en Hitler med en gigantisk kärnvapenarsenal som han kan vifta med precis hur som helst och få som han vill med. Men enligt dig är Pruttler bara en missförstådd befriare kanske som har fog för sina krig?

Citat:
Putin och hans närmaste bär ansvaret för detta, det är mycket enkelt att förstå.
Korrekt, då är vi överens.

Citat:
Du har dock fastnat på en sida av myntet och inte läst på historiken och spänningarna mellan dessa två länder.
Jorå. Väl medveten. Att ha pruttland som granne suger röv. Det är därför grannländerna gått med i NATO.

Ingen av den kritik man legitimt kan rikta mot Ukraina rättfärdigar det här kriget.

Citat:
Det har varit en allvarlig situation sedan 2014.
Nej. Det var faktiskt lugnt tills pruttler började peta in en massa påhittade folkomröstningar, en lång process av uppvigligar och annat skit.

Citat:
Och en stor del av den ukrainska befolkningen är Ryssar.
Stämmer, det har aldrig varit ett problem tills putin började väpna upp små små rebellgrupper och annat.

Citat:
Detta är inte samma sak som att Ryssland skulle anfalla Finland som är ett EU land.
Att försöka relativisera det här med en hypotetisk invasion av Finland gör inte det här kriget bättre om du tror det. Det är som att säga att jag skulle få knulla din mamma mot hennes vilja såvida jag inte dödar henne, för det vore inte samma sak som ett hypotetiskt våldtäktsmord på Kalles mamma.

Det bor massa ryssar i Finland. Putin har alltid kört med en massa politiskt flojs inför varje krig, han finner alltid anledning. Precis så gjorde även rysslands diktatorer innan pruttler. En gång sprängde pruttler ett flerfamiljehus i luften och skyllde på terrorister, då blev det invasionskrig igen. Han blev påkommen med byxorna nere däremot men med följden av ett censur-propagandakrig och diverse mystiska försvinnanden av journalister (eller journalister och dylik som i nationell TV blivit påkomna med att snorta kokain och knulla horor -- kvinnor de snarare blivit förförda av efter utekvällar då).

Citat:
Ukraina har problem med korruption på högsta nivå och en tvivelaktig ledning.
Med det argumentet så ska vi invadera Ryssland omedelbart! Ukraina är snäppet bättre än Ryssland faktiskt. Det är inte din ensak, det är inte rysslands ensak. Någonting sådanthär rättfärdigar inte på något sätt rysslands beteende. Vidare så är det här inte ens svepskäl som ryssland ens vågar köra med då det är så dumt argument, så förstår inte varför du försöker göra det.

Citat:
Den ukrainska befolkningen blir kanonmat pågrund av ett klantigt samarbete med Ryssland.
Snarare ett "gör exakt som vi vill och kalla det samarbete eller så tvingar vi er att göra som vi vill". Ukraina vill inte göra som ryssland säger för det är det av goda och legitima skäl ingen som vill. Det kallas inte för samarbete om det ska påtvingas med dödligt våld. Skärp dig.

Citat:
Det är däremot Putin som bär ansvaret till högsta grad.
Ja, då är vi överens som sagt. Sluta relativisera det här med hypotetiska invasioner av finland eller att insinuera att Ukrainas interna politik rättfärdigar en ockupation, för det gör det absolut inte. Dumheter.

Citat:
Och han är en iskall psykopat, det ska vi inte sticka under stolen med.
Och vad tror du motiverar en iskall psykopat? Rädda Ukrainarna? Rädda etniska ryssar i Ukraina? Skydda barnen i Ukraina från vuxenvärldens våld? Lita aldrig på en psykopat, inte ens när du tror att du håller med, motiven är alltid deras och det slutar alltid i spillror.

Citat:
Men jag kan garantera dig att de inte gör detta för för att mörda så många ukrainare som möjligt,
Ingen som tror det. Ingen vet vad exakt som motiverar pruttler, men alla rimliga spekulationer pekar på en diktators egoistiska udda drivkrafter. Tro inte för en sekund att han har något gott i sinnet. På sin höjd smeker han människor och världens sinne för egen vinnings skull, så fungerar psykopaten alltid, men tveka inte en sekund på att han hade kört ner hela din familj i köttkvarnen med barn och hund och allt om du stod i vägen för honom och en burk billig öl om han var sugen.

Citat:
så en hotbild mot ryssar i Ukraina och mot deras gräns har funnits, finns mycket bevis för det.
Därför behöver ryssland ta all mark längs svarta havet och grusa ner hela Kiev och gräva massgravar? Vem hotar vem egentligen. Ukraina har länge legat i försvar (då ryssland varit ett riktigt hot) och ingenting utav det är hemligt eller okänt, det är välkänt. Ryska soldater har legat längst gränsen med prickskyttegivär och mortars i över ett decenie, folk har dött där hur länge som helst. På den ukrainska sidan har det och kommer det alltid ha handlat om deras rätt till egenbestämmande och frihet från rysk kontroll.

Det här är inte lösningen på någonting och pruttler avser inte heller att lösa någonting, Han kommer inte heller att lösa någonting. Han hade heller inte löst någonting om Ukraina inte hade kunnat försvara sig. Det han vill uppnå vet ingen säkert, men det finns starka skäl till att tro att han försöker uppnå det han själv uttryckt väldigt mycket sentiment kring om att att ta tillbaka det som ockuperats av forna storryssland för över hundra år sedan (men utan att ge tillbaka det man stulit sedan dess så klart). Han vill nog i full narcissistisk anda göra sig odödlig och möjligt göra sig politiskt signifikant här och nu (vilket har misslyckats totalt).

Den dagen han dör bjuder jag in dig på fest. Jag bjuder. Bärs och finmat ingår. En riktig jävla bankett ska jag ställa till med. Jag hoppas också att få kunna fira Ukrainas seger över det man ändå i dagsläget får kalla fittlandet ryssland.
Senast redigerad av pruttler 2022-05-27 kl. 04:41.
Citera
2022-05-27, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Varför skriver du på ett anonymt forum om du ”vågar ha åsikter”?

Om man i ”demokratisk ordning” förbjuder vissa åsiktsyttringar är inte ”demokrati” vad du tror det är.
Sluta fråga så svåra fråga till svenskarna 🤣

Halva jävla landet vågar knappt öppna käften ändå dessa strykrädda hundar som man kallar för svenskar. Det behövs inte någon diktatur i det här landet för att diktera värdegrundsdyrkande.
Citera
2022-05-27, 05:28
Bannlyst
Jag är så gott som tvärsäker att mänskligheten kommer minska drastiskt. Det är inte omöjligt att de genom vacciner reducerar antalet människor till en miljard och kallar det för virusdöda. Bostadsmarknadens kollaps kommer dessutom bero på vaccindöda (förstår man trenden så står det skrivet i stjärnorna).
Citera
2022-05-27, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle gradera risken (möjligheten) att Ryssland ockuperar andra länder.
1. Före detta Sovjetrepubliker som inte tillhör Nato.
2. Före detta Sovjetrepubliker som tillhör Nato, alltså Baltstater.
3. Andra slaviska länder i f.d. Östblocket, alltså Polen, Bulgarien, Tjeckien och Slovakien.
4. Icke slaviska länder i f.d. Östblocket som Ungern och Rumänien.
5. Sedan relativt närbelägna länder som Finland och Sverige.

Risken att ryssen ger sig på Sverige är alltså nästan lika med noll, även om skulle önska detta.
Alltså att Ryssland ockuperar Sverige och förvisar samtliga negrer och araber till någon ö i Norra Ishavet, och sedan inför det ryska bensinpriset på 5 kr per liter.

Så du önskar dig censur och statlig kontroll för att få ett bensinpris för fem spänn?
Jag ska ge dig ett tips.
Allt det kan du få genom att flytta till Ryssland. Bara att börja googla efter länpliga bostäder...
Citera
2022-05-27, 08:28
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbanii
Asien faller snabbare än oss om de börjar strula här på riktigt, Kina är 100% beroende av USA å EU.
I vart fall så har Kinas ekonomi enorma problem. Evergrande och Fantasia är bara toppen på ett isberg när det gäller en sjuk ekonomi. Fortsatta corona-nedstängningar gör inte saken bättre direkt.

Soros bör man ta med en nypa salt. Han är antingen ute efter uppmärksamhet eller vill manipulera marknaderna.
Senast redigerad av Herostratos 2022-05-27 kl. 08:31.
Citera
2022-05-27, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Hat, satir, förakt, kalla det vad du vill. Självklart hyser jag förakt mot Fritz, Adolf Hitler, Putin, Idi Amin och Josef Mengele och tycker att deras världsåskådningar är löjliga. Ja, din observation är mycket riktig. Att driva med ultrafascister har man gjort i alla tider. Nu är jag ingen Charlie Chaplin så klart, men det förbluffar mig att det här helt passerar dig då du själv har en lite skojjjig Donald Trumpavatar sådär och skojjar till det lite med ditt användarnamn också som "dirtydave82".

Men aja, alltid ska ett kul användarnamn och avatar provocera någon så fort man löjlar till det om Dear Chairman supreme leader Vladimir Vladimirovich Putin. Viktiga grejer detta. När man helt saknar moral och vett i sin argumentation mot Ukrainas försvar av sitt hemland så får man ge sig på folks användarnamn och avatarer istället. Eller hur?

Jasså? Utveckla. På vilket sätt är jag ett Ukrainatroll och vad är det jag sysslar med?

Jag har ALDRIG sagt att du INTE INTE (dubbelnegation) har sagt det. Det du däremot HAR sagt är att det är "man"s fel (antar att du syftar på diverse västerländska länder) att det här kriget fortsätter. Det var det som du skrev i din trådstart som jag svarade på. Vad du själv skrev kan du läsa här: (FB) George Soros "civilization may not survive'" <-- ditt inlägg. Här ser du också att det var precis det inlägg jag svarade på (FB) George Soros "civilization may not survive'" vilket du själv bör ha koll på eftersom att du svarade på det inlägget som i sin tur innehåller glasklara citat från ditt inlägg som du själv skrivit (jag ändrade absolut ingenting i citaten av din text som du skrivit). Du kan omöjligt ha missat vad du själv skrivit och vad jag svarade på. Lägg bara ner det där tramset om att låtsas missförstå och för en seriös diskussion istället som en vuxen mogen människa.

Så här skrev du, och jag citerar nu direkt från ditt inlägg som du skrev med helt egna ord: "Samtidigt vill man inte ha fred i Ukraina och vapen levereras och kriget dras ut.".

Här markerar jag att det är fullt rimligt att Ukraina ska få försvara sig och att den som är ytterst ansvarig för det här kriget och fortskridandet utav det är den mordlystne fascistdiktatorn Pruttler själv. Jag markerade också mot din blålögn om att man vill att det här kriget fortsätter (vilket absolut inte är sant) varpå ditt svar på det var att jag hade en satirisk bild och profilnamn av pruttler. Bra-vho *slow clap*.

Det är för Ukraina och stora delar av världen både moraliskt och strategiskt på både kort och lång sikt ett utav de mindre dåliga alternativen att Ukrainas har förmåga att försvara sig mot invasionen. Det finns inte så många bra alternativ i storskaliga invasioner av suveräna stater och det du indirekt föreslår (att ge pruttler fritt handlingsutrymme utan konsekvenser där kreml får göra precis som de vill) är ett utav de absolut allra sämsta alternativet för världen på både kort och lång sikt, till och med för ryssland. Får han göra precis som han vill så går det snabbt utför - då är det en unstoppable Hitler på framfarten all over agian, fast denna gång en Hitler med en gigantisk kärnvapenarsenal som han kan vifta med precis hur som helst och få som han vill med. Men enligt dig är Pruttler bara en missförstådd befriare kanske som har fog för sina krig?

Korrekt, då är vi överens.

Jorå. Väl medveten. Att ha pruttland som granne suger röv. Det är därför grannländerna gått med i NATO.

Ingen av den kritik man legitimt kan rikta mot Ukraina rättfärdigar det här kriget.

Nej. Det var faktiskt lugnt tills pruttler började peta in en massa påhittade folkomröstningar, en lång process av uppvigligar och annat skit.

Stämmer, det har aldrig varit ett problem tills putin började väpna upp små små rebellgrupper och annat.

Att försöka relativisera det här med en hypotetisk invasion av Finland gör inte det här kriget bättre om du tror det. Det är som att säga att jag skulle få knulla din mamma mot hennes vilja såvida jag inte dödar henne, för det vore inte samma sak som ett hypotetiskt våldtäktsmord på Kalles mamma.

Det bor massa ryssar i Finland. Putin har alltid kört med en massa politiskt flojs inför varje krig, han finner alltid anledning. Precis så gjorde även rysslands diktatorer innan pruttler. En gång sprängde pruttler ett flerfamiljehus i luften och skyllde på terrorister, då blev det invasionskrig igen. Han blev påkommen med byxorna nere däremot men med följden av ett censur-propagandakrig och diverse mystiska försvinnanden av journalister (eller journalister och dylik som i nationell TV blivit påkomna med att snorta kokain och knulla horor -- kvinnor de snarare blivit förförda av efter utekvällar då).

Med det argumentet så ska vi invadera Ryssland omedelbart! Ukraina är snäppet bättre än Ryssland faktiskt. Det är inte din ensak, det är inte rysslands ensak. Någonting sådanthär rättfärdigar inte på något sätt rysslands beteende. Vidare så är det här inte ens svepskäl som ryssland ens vågar köra med då det är så dumt argument, så förstår inte varför du försöker göra det.

Snarare ett "gör exakt som vi vill och kalla det samarbete eller så tvingar vi er att göra som vi vill". Ukraina vill inte göra som ryssland säger för det är det av goda och legitima skäl ingen som vill. Det kallas inte för samarbete om det ska påtvingas med dödligt våld. Skärp dig.

Ja, då är vi överens som sagt. Sluta relativisera det här med hypotetiska invasioner av finland eller att insinuera att Ukrainas interna politik rättfärdigar en ockupation, för det gör det absolut inte. Dumheter.

Och vad tror du motiverar en iskall psykopat? Rädda Ukrainarna? Rädda etniska ryssar i Ukraina? Skydda barnen i Ukraina från vuxenvärldens våld? Lita aldrig på en psykopat, inte ens när du tror att du håller med, motiven är alltid deras och det slutar alltid i spillror.

Ingen som tror det. Ingen vet vad exakt som motiverar pruttler, men alla rimliga spekulationer pekar på en diktators egoistiska udda drivkrafter. Tro inte för en sekund att han har något gott i sinnet. På sin höjd smeker han människor och världens sinne för egen vinnings skull, så fungerar psykopaten alltid, men tveka inte en sekund på att han hade kört ner hela din familj i köttkvarnen med barn och hund och allt om du stod i vägen för honom och en burk billig öl om han var sugen.

Därför behöver ryssland ta all mark längs svarta havet och grusa ner hela Kiev och gräva massgravar? Vem hotar vem egentligen. Ukraina har länge legat i försvar (då ryssland varit ett riktigt hot) och ingenting utav det är hemligt eller okänt, det är välkänt. Ryska soldater har legat längst gränsen med prickskyttegivär och mortars i över ett decenie, folk har dött där hur länge som helst. På den ukrainska sidan har det och kommer det alltid ha handlat om deras rätt till egenbestämmande och frihet från rysk kontroll.

Det här är inte lösningen på någonting och pruttler avser inte heller att lösa någonting, Han kommer inte heller att lösa någonting. Han hade heller inte löst någonting om Ukraina inte hade kunnat försvara sig. Det han vill uppnå vet ingen säkert, men det finns starka skäl till att tro att han försöker uppnå det han själv uttryckt väldigt mycket sentiment kring om att att ta tillbaka det som ockuperats av forna storryssland för över hundra år sedan (men utan att ge tillbaka det man stulit sedan dess så klart). Han vill nog i full narcissistisk anda göra sig odödlig och möjligt göra sig politiskt signifikant här och nu (vilket har misslyckats totalt).

Den dagen han dör bjuder jag in dig på fest. Jag bjuder. Bärs och finmat ingår. En riktig jävla bankett ska jag ställa till med. Jag hoppas också att få kunna fira Ukrainas seger över det man ändå i dagsläget får kalla fittlandet ryssland.

Problemet med ditt hat mot Ryssland och Putin gör att du ser konflikten suddigt. Eftersom du tänker med dina känslor så skriver du också som en kvinna. Du kan inte se denna konflikt med ett objektivt öga. De flesta presidenter idag har en släng av psykopatiska tendenser, likväl Putin som teater apan Zelensky. Dock skiljer sig ledares empatiska förmågor från person till person. Hade dock Zelensky haft Putins militära maktmedel så hade "civilisationen" försvunnit, ungefär som att ge en handgranat till en 1 åring. Putin har tydliga riktlinjer och hans främsta uppgift är att skydda Ryssland i alla lägen då han inte är en globalist på det viset som Zelensky som gråter ut på alla plattformar för att han är en värdelös ledare.

Har man en stormakt som granne så är det neutralitet som gäller i alla lägen. Har du inte musklerna att slå ut din motståndare så är det bättre att vara tyst, eller spela smart på schackbrädet.

Att Sverige och Finland har lämnat in ansökan är känslostyrt beteende och ett beslut som har fattats under mer eller mindre diktatoriska förhållanden, det är inte ett demokratiskt beslut. Det finns inget som talar för att Ryssen kommer anfalla varken Finland eller Sverige, den hotbilden är ett hjärnspöke.

Eftersom jag är mot globalism och för demokrati i länder som behåller sin suveränitet så hoppas jag verkligen att Ukraina får fortsätta som nation helt oberoende från USA påverkan och med ny ledning som tar avstånd från nazism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in