Citat:
Ursprungligen postat av
dirtydave82
Du har verkligen en hat retorik med Puttler som användarnamn och hela kittet,
Hat, satir, förakt, kalla det vad du vill. Självklart hyser jag förakt mot Fritz, Adolf Hitler, Putin, Idi Amin och Josef Mengele och tycker att deras världsåskådningar är löjliga. Ja, din observation är mycket riktig. Att driva med ultrafascister har man gjort i alla tider. Nu är jag ingen Charlie Chaplin så klart, men det förbluffar mig att det här helt passerar dig då du själv har en lite skojjjig Donald Trumpavatar sådär och skojjar till det lite med ditt användarnamn också som "dirtydave82".
Men aja, alltid ska ett kul användarnamn och avatar provocera någon så fort man löjlar till det om Dear Chairman supreme leader Vladimir Vladimirovich Putin. Viktiga grejer detta. När man helt saknar moral och vett i sin argumentation mot Ukrainas försvar av sitt hemland så får man ge sig på folks användarnamn och avatarer istället. Eller hur?
Citat:
verkligen löjligt med vad ni Ukrainatroll sysslar med.
Jasså? Utveckla. På vilket sätt är jag ett Ukrainatroll och vad är det jag sysslar med?
Citat:
Jag har aldrig sagt att Putin INTE bär ansvaret för invasionen av Ukraina.
Jag har ALDRIG sagt att du INTE INTE (dubbelnegation) har sagt det. Det du däremot HAR sagt är att det är "man"s fel (antar att du syftar på diverse västerländska länder) att det här kriget fortsätter. Det var det som du skrev i din trådstart som jag svarade på. Vad du själv skrev kan du läsa här:
(FB) George Soros "civilization may not survive'" <-- ditt inlägg. Här ser du också att det var precis det inlägg jag svarade på
(FB) George Soros "civilization may not survive'" vilket du själv bör ha koll på eftersom att du svarade på det inlägget som i sin tur innehåller glasklara citat från ditt inlägg som du själv skrivit (jag ändrade absolut ingenting i citaten av din text som du skrivit). Du kan omöjligt ha missat vad du själv skrivit och vad jag svarade på. Lägg bara ner det där tramset om att låtsas missförstå och för en seriös diskussion istället som en vuxen mogen människa.
Så här skrev du, och jag citerar nu direkt från ditt inlägg som du skrev med helt egna ord:
"Samtidigt vill man inte ha fred i Ukraina och vapen levereras och kriget dras ut.".
Här markerar jag att det är fullt rimligt att Ukraina ska få försvara sig och att den som är ytterst ansvarig för det här kriget och fortskridandet utav det är den mordlystne fascistdiktatorn Pruttler själv. Jag markerade också mot din blålögn om att man vill att det här kriget fortsätter (vilket absolut inte är sant) varpå ditt svar på det var att jag hade en satirisk bild och profilnamn av pruttler. Bra-vho *slow clap*.
Det är för Ukraina och stora delar av världen både moraliskt och strategiskt på både kort och lång sikt ett utav de mindre dåliga alternativen att Ukrainas har förmåga att försvara sig mot invasionen. Det finns inte så många bra alternativ i storskaliga invasioner av suveräna stater och det du indirekt föreslår (att ge pruttler fritt handlingsutrymme utan konsekvenser där kreml får göra precis som de vill) är ett utav de absolut allra sämsta alternativet för världen på både kort och lång sikt, till och med för ryssland. Får han göra precis som han vill så går det snabbt utför - då är det en unstoppable Hitler på framfarten all over agian, fast denna gång en Hitler med en gigantisk kärnvapenarsenal som han kan vifta med precis hur som helst och få som han vill med. Men enligt dig är Pruttler bara en missförstådd befriare kanske som har fog för sina krig?
Citat:
Putin och hans närmaste bär ansvaret för detta, det är mycket enkelt att förstå.
Korrekt, då är vi överens.
Citat:
Du har dock fastnat på en sida av myntet och inte läst på historiken och spänningarna mellan dessa två länder.
Jorå. Väl medveten. Att ha pruttland som granne suger röv. Det är därför grannländerna gått med i NATO.
Ingen av den kritik man legitimt kan rikta mot Ukraina rättfärdigar det här kriget.
Citat:
Det har varit en allvarlig situation sedan 2014.
Nej. Det var faktiskt lugnt tills pruttler började peta in en massa påhittade folkomröstningar, en lång process av uppvigligar och annat skit.
Citat:
Och en stor del av den ukrainska befolkningen är Ryssar.
Stämmer, det har aldrig varit ett problem tills putin började väpna upp små små rebellgrupper och annat.
Citat:
Detta är inte samma sak som att Ryssland skulle anfalla Finland som är ett EU land.
Att försöka relativisera det här med en hypotetisk invasion av Finland gör inte det här kriget bättre om du tror det. Det är som att säga att jag skulle få knulla din mamma mot hennes vilja såvida jag inte dödar henne, för det vore inte samma sak som ett hypotetiskt våldtäktsmord på Kalles mamma.
Det bor massa ryssar i Finland. Putin har alltid kört med en massa politiskt flojs inför varje krig, han finner alltid anledning. Precis så gjorde även rysslands diktatorer innan pruttler. En gång sprängde pruttler ett flerfamiljehus i luften och skyllde på terrorister, då blev det invasionskrig igen. Han blev påkommen med byxorna nere däremot men med följden av ett censur-propagandakrig och diverse mystiska försvinnanden av journalister (eller journalister och dylik som i nationell TV blivit påkomna med att snorta kokain och knulla horor -- kvinnor de snarare blivit förförda av efter utekvällar då).
Citat:
Ukraina har problem med korruption på högsta nivå och en tvivelaktig ledning.
Med det argumentet så ska vi invadera Ryssland omedelbart! Ukraina är snäppet bättre än Ryssland faktiskt. Det är inte din ensak, det är inte rysslands ensak. Någonting sådanthär rättfärdigar inte på något sätt rysslands beteende. Vidare så är det här inte ens svepskäl som ryssland ens vågar köra med då det är så dumt argument, så förstår inte varför du försöker göra det.
Citat:
Den ukrainska befolkningen blir kanonmat pågrund av ett klantigt samarbete med Ryssland.
Snarare ett "gör exakt som vi vill och kalla det samarbete eller så tvingar vi er att göra som vi vill". Ukraina vill inte göra som ryssland säger för det är det av goda och legitima skäl ingen som vill. Det kallas inte för samarbete om det ska påtvingas med dödligt våld. Skärp dig.
Citat:
Det är däremot Putin som bär ansvaret till högsta grad.
Ja, då är vi överens som sagt. Sluta relativisera det här med hypotetiska invasioner av finland eller att insinuera att Ukrainas interna politik rättfärdigar en ockupation, för det gör det absolut inte. Dumheter.
Citat:
Och han är en iskall psykopat, det ska vi inte sticka under stolen med.
Och vad tror du motiverar en iskall psykopat? Rädda Ukrainarna? Rädda etniska ryssar i Ukraina? Skydda barnen i Ukraina från vuxenvärldens våld? Lita aldrig på en psykopat, inte ens när du tror att du håller med, motiven är alltid deras och det slutar alltid i spillror.
Citat:
Men jag kan garantera dig att de inte gör detta för för att mörda så många ukrainare som möjligt,
Ingen som tror det. Ingen vet vad exakt som motiverar pruttler, men alla rimliga spekulationer pekar på en diktators egoistiska udda drivkrafter. Tro inte för en sekund att han har något gott i sinnet. På sin höjd smeker han människor och världens sinne för egen vinnings skull, så fungerar psykopaten alltid, men tveka inte en sekund på att han hade kört ner hela din familj i köttkvarnen med barn och hund och allt om du stod i vägen för honom och en burk billig öl om han var sugen.
Citat:
så en hotbild mot ryssar i Ukraina och mot deras gräns har funnits, finns mycket bevis för det.
Därför behöver ryssland ta all mark längs svarta havet och grusa ner hela Kiev och gräva massgravar? Vem hotar vem egentligen. Ukraina har länge legat i försvar (då ryssland varit ett riktigt hot) och ingenting utav det är hemligt eller okänt, det är välkänt. Ryska soldater har legat längst gränsen med prickskyttegivär och mortars i över ett decenie, folk har dött där hur länge som helst. På den ukrainska sidan har det och kommer det alltid ha handlat om deras rätt till egenbestämmande och frihet från rysk kontroll.
Det här är inte lösningen på någonting och pruttler avser inte heller att lösa någonting, Han kommer inte heller att lösa någonting. Han hade heller inte löst någonting om Ukraina inte hade kunnat försvara sig. Det han vill uppnå vet ingen säkert, men det finns starka skäl till att tro att han försöker uppnå det han själv uttryckt väldigt mycket sentiment kring om att att ta tillbaka det som ockuperats av forna storryssland för över hundra år sedan (men utan att ge tillbaka det man stulit sedan dess så klart). Han vill nog i full narcissistisk anda göra sig odödlig och möjligt göra sig politiskt signifikant här och nu (vilket har misslyckats totalt).
Den dagen han dör bjuder jag in dig på fest. Jag bjuder. Bärs och finmat ingår. En riktig jävla bankett ska jag ställa till med. Jag hoppas också att få kunna fira Ukrainas seger över det man ändå i dagsläget får kalla fittlandet ryssland.