Citat:
Ursprungligen postat av
kuluser
Han säger att väst är den enda som kan rädda oss från klimatkrisen och att väst kommer att tappa all kraft iom konflikten, han maskerar att han inser att USA nu mha EU sänkt väst som ledare i världen, ny världsordning Asien tar över iom detta.
Men detta skulle hänt ändå, dock såg det ut som om USA skulle ensam trilla ned och Kina upp nu lyckades USA få med sig hela Europa
Judarna har ingen plats i en värld styrd från Asien, det är surt och om/när USA rasar så kan det bli tufft för Israel omgiven av muslimer skyddade av Iron Dome betald av USA.
Att konflikten mellan Ryssland och Ukraina skulle eskalera till jordens undergång tror jag inte ett dugg på. Det är en önskedröm från en gammal utsugare och parasit som står med en fot i graven och snart ligger ned i väntan på den eviga elden. Skithögen vill väl att alla andra skall också dö när han inte får leva vidare. Men det kommer inte att ske. Ryssarna kommer att byta ut Putin snart och skylla allt på honom. Förhoppningsvis med en ny ledare som är mer västvänlig. Se på utveckling i Ukraina, där har de gått från gammelkommunister och ryssälskare till mer västvänliga presidenter. Kanske Ryssland får samma utveckling?
Nej, det mer troliga är att kineserna tror att de kan passa på och ockupera lite mark av Ryssland i bortre Asien. De har försökt tidigare vid floden Amur, först på 1990-talet blev de överens.:
http://tidskriftenrespons.se/artikel...siska-gransen/
Kina har stor befolkning men lite naturresurser.. Naturligtvis vill de ha "lebens-raum" , om möjligt på ryska sidan.
Det troliga är därför en konflikt mellan Ryssland och Kina om naturtillgångarna i Asien. Från en västerländsk synpunkt är det kanske bra, min fiendes fiende är min vän... Låt dem mala ned varandra i Asien.
Vad gäller den ungerska skithögen György Soros så kommer jag att pissa på hans grav om jag får möjlighet. Hans spekulationer mot svenska kronan och Bildts idiotförsvar med 500% ränta kostade mig mycket pengar. Undra hur mycket "cash-back" Bildt fick? Allt vad Soros säger har samma sanningshalt som bräket från ryssarna Pruttin och pensionären Lavrov, dvs. noll och intet. Det är ingen idé att lyssna på skitsnacket, det är som att höra idioter på en sluten avdelning lalla.