Citat:
Ursprungligen postat av
kalleballe33331
Bör tilläggas att det var inte invandrare som köpte bilen
De var svenskar allihop.
Har inte svarat på hans meddelanden för jag tycker det är så himla dumt. Att köpa en defekt bil för att sedan klaga på att den är defekt. Speciellt när det stod tydligt i annonsen.
Han menar nu på att eftersom att vinterdäck inte ingick i affären så ska han ha ersättning på 3000 spänn. Det är ju förfan maj!
Var aldrig på tal om vinterdäck heller, stod varken i annonsen eller att han frågade om det.
Men kanske skickar iväg ett argt sms senare idag, för sånt här gör mig riktigt förbannad. Känns som att han spelar på att det är min andra bilförsäljning någonsin och jag är 20 år.
Det finns verkligen idioter till allt
Om du ska svara så (och kanske vara lite mer seriös än i mitt förra inlägg) så ha en hövlig ton och förklara att bilen såldes i det skick den var, du upplyste om felen samt att det var känt att vinterhjul inte i gick (hur kunde han missa det liksom).
Annars ignorera bara, men kan kanske vara skönt att få det avslutat. Men han ska inte ha en spänn tillbaka. Ersättning för vinterhjul som inte i gick...
Sålde en hoj i nerplockat skick en gång för några tusen, och var tydlig med att det är det här du köper som du ser framför dig, dvs en hög med delar, lådor med skruvar osv. Sa att det mesta är med, men det kan saknas delar. Han kollade inte ens i lådorna utan lastade in allt i bilen och drog.
Sen hör han likväl av sig och frågar efter delar som saknades...