2022-06-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är väl bara win-win ifall sossarna förlorar en halv miljon muslimska röster, även åt er som tror att SD kommer rädda Sverige.
Ja du har en poäng, men de är ju inte ens nära att komma in i riksdagen detta valet. Inte Afs heller för den delen. Fria fantasier och önskedrömmar har inte i politiken att göra. Många på fb som lever uppe i det blå. Värst är nog NMR som tror på möjligheten till väpnad revolution och maktövertagande. Inte ens ett barn har så här barnsliga drömmar. Det krävs långvarig ideologisk hjärntvätt för att bli så knäpp.
Citera
2022-06-17, 00:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Ja du har en poäng, men de är ju inte ens nära att komma in i riksdagen detta valet. Inte Afs heller för den delen. Fria fantasier och önskedrömmar har inte i politiken att göra. Många på fb som lever uppe i det blå. Värst är nog NMR som tror på möjligheten till väpnad revolution och maktövertagande. Inte ens ett barn har så här barnsliga drömmar. Det krävs långvarig ideologisk hjärntvätt för att bli så knäpp.

Nej, givetvis är det så att på kort sikt lär inte afs eller nyans komma in i riksdagen.

Dessutom saknar partiet nyans lite av den eld som behövs för att attrahera muslimska röstare, de vill låtsas om vara pk-muslimer som bara vill att alla respekterar islam genom att dölja sig bakom antirasism och svensk politisk korrekthet, de har till och med svenska batikhäxor i partiet.

Tror inte att muslimer kommer flockas kring partiet.

Väpnad konflikt och revolution kan bara ske vid en total och katastrofal kollaps av hela samhället och det krävs antagligen en eskalation som börjar med själva muslimerna, vid en tidpunkt då det är många fler av dem.

Kommer inte hända närmsta 10-20 åren tror jag.
Citera
2022-06-17, 01:31
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nej, givetvis är det så att på kort sikt lär inte afs eller nyans komma in i riksdagen.

Dessutom saknar partiet nyans lite av den eld som behövs för att attrahera muslimska röstare, de vill låtsas om vara pk-muslimer som bara vill att alla respekterar islam genom att dölja sig bakom antirasism och svensk politisk korrekthet, de har till och med svenska batikhäxor i partiet.

Väpnad konflikt och revolution kan bara ske vid en total och katastrofal kollaps av hela samhället och det krävs antagligen en eskalation som börjar med själva muslimerna, vid en tidpunkt då det är många fler av dem.

Som i så många andra frågor är det två olika läger på flashback: en del medelmmar är engagerade i opinionsundersökningar och i något parti, andra medlemmar tycker att demokrati är en fars och att man inte bör rösta eftersom man då gynnar det korrupta systemet.
Citera
2022-06-17, 11:08
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Bättre att ha muslimer som talar klarspråk än Åsa Romson som förklarar åt oss hur svenska och ofarliga de är.

Ingen svensk tror att muslimer är som svenskar. Svenskar, inklusive de som är extremt PK, betalar enorma summor pengar för att ej bo mångkulturellt.
Citera
2022-06-17, 12:30
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Jag tvivlar på att särskilt många tror att makten kan erövras genom någon slags väpnad revolt. Däremot kan vi ju se att det nuvarande samhället är dödsdömt. Sverige är dessutom borta för länge sen och bara namnet finns kvar. Ungefär som en flaska Chateau Margaux som hällts ut men istället fyllts upp med bulgariskt lantvin. Detta är vad konservativa borde förhålla sig till.
Citera
2022-06-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Sverige är dessutom borta för länge sen och bara namnet finns kvar. Ungefär som en flaska Chateau Margaux som hällts ut men istället fyllts upp med bulgariskt lantvin. Detta är vad konservativa borde förhålla sig till.
Detta är väl en filosofisk fråga. Naturen och de gamla institutionerna finns kvar än så länge. Men visst känner jag mig mer hemma på tex Kanarieöarna än i min egen hemstad.
Citera
2022-06-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Ingen svensk tror att muslimer är som svenskar. Svenskar, inklusive de som är extremt PK, betalar enorma summor pengar för att ej bo mångkulturellt.
Svensken vet inget om islam, varken politiker eller journalister. Om vi hade haft kunskap hade vi inte släppt in en enda.
Citera
2022-06-17, 13:50
Medlem
Citat:

Ja Nyans framstår hitintills mest som kulturmarxister. Man får tänka på att många muslimer tycker det är haram att ens rösta. Ja inbördeskriget är nog längre bort än så. Dröjer kanske 40 till 50 år till om det ens kommer.
Citera
2022-06-17, 14:41
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Svensken vet inget om islam, varken politiker eller journalister. Om vi hade haft kunskap hade vi inte släppt in en enda.

Vad är det för kunskap som makthavare saknat? Varför har du inte mejlat denna kunskap till regeringen och media om den kunskapen haft förmåga att radikalt ändra invandringspolitiken?
Citera
2022-06-17, 15:00
Medlem
Citat:
Vad är det för kunskap som makthavare saknat? Varför har du inte mejlat denna kunskap till regeringen och media om den kunskapen haft förmåga att radikalt ändra invandringspolitiken?
Jag skrev ju att de inte har någon kunskap om islam. Är du samma person som skapat en massa nya konton hela tiden och hänger på det här forumet? Jobbar du för det muslimska brödraskapet? Har du bra lön?
Citera
2022-06-17, 15:08
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Jag skrev ju att de inte har någon kunskap om islam. Är du samma person som skapat en massa nya konton hela tiden och hänger på det här forumet? Jobbar du för det muslimska brödraskapet? Har du bra lön?

Vad för kunskap om islam saknar de? De har inte någon kunskap om islam? De känner inte ens till muslimska fastan? Böneutrop? Att kvinnor täcker håret?

Om jag informerar Morgan Johansson om detta så kommer han arbeta för att utvisa varenda utomeuropeisk invandrare?
Citera
2022-06-17, 15:14
Medlem
Citat:
Vad för kunskap om islam saknar de? De har inte någon kunskap om islam? De känner inte ens till muslimska fastan? Böneutrop? Att kvinnor täcker håret?

Om jag informerar Morgan Johansson om detta så kommer han arbeta för att utvisa varenda utomeuropeisk invandrare?
Det räcker att läsa koranen och islams historia. Du behöver inte ens studera hadhiterna för att förstå hur sjuk islam är. Fasta, böneutrop och slöja är väl det svennebanan känner till. Inte mycket att bli upprörd över, men islam handlar om mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in