Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-22, 10:17
  #1
Medlem
Folkolskungens avatar
Alla vet att de är fantastiskt att dricka folköl. De liksom spritter i hela kroppen när man just öppnat en burk, en liten rap efter dom första klunkarna som har extra mycket bubblor. Omedelbar glädjerespons. En belöning för allt slit å släpande. De jag undrar över är alltså HUR mycket bättre livet blir, in OM det blir bättre. Ett exempel kan vara att läsa nyheterna, något som många gör rätt oengagerat. Men drick några folkisar så förvandlas nyhetsläsandet till en riktig toppenstund. Du kanske till och med börjar klicka på nyheterna utan någon bild som handlar om pollensäsongen eller nått annat dumt och känner att t.o.m detta är rätt behagligt att läsa om. I exemplet ovan uppskattar jag att livet under denna stund blir 2.5 gånger bättre än va det var innan folkölen. Hur mycket bättre blir ditt liv av folköl?
Citera
2022-05-22, 10:28
  #2
Medlem
slagskotts avatar
Jag ska över dricka folköl på torsdag och bada bastu, vet inte om jag tycker att det är sä jäkla gott
men en får ta vad en har och jag tror jag druckit kanske ett par folköl de senaste åren.
Citera
2022-05-22, 10:29
  #3
Avstängd
link71s avatar
Smakar ju bara vatten.
Köp riktiga bärs om du ska dricka. Eller sluta helt om du vill undvika att få skrumplever.
Mvh
Citera
2022-05-22, 10:31
  #4
Medlem
blit mkt baettre avslappnande utan at tapa kontrollen
Citera
2022-05-22, 10:32
  #5
Medlem
Folkolskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebbins
blit mkt baettre avslappnande utan at tapa kontrollen

Visst!
Citera
2022-05-22, 10:36
  #6
Medlem
Folkolskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Smakar ju bara vatten.
Köp riktiga bärs om du ska dricka. Eller sluta helt om du vill undvika att få skrumplever.
Mvh

Visst om du dricker starkisar kring 6% eller mer så är det helt klart en skillnad i smaken, men annars vettefaan om du känner så stor skillnad på en falcon bayerskt 3,5 å en typ Smålands 5,2. Definitivt inte om du istället jämför med Carlsberg hof eller annan svag-starkis. Sluta helt med öl känns ju trist.
Citera
2022-05-22, 11:10
  #7
Avstängd
12hoppihagens avatar
Totalt meningslös dryck, för fjortisar och alkisar som vill känna sig ”duktiga” för att dom bara dricker nödraketer.

Smaklöst, rusfritt och en kaloribomb utan dess like, nej, livet blir inte bättre utan sämre, minus uppsidan av rus!
Citera
2022-05-22, 11:13
  #8
Medlem
Ganonitos avatar
Smakar ju för fan bara vatten. Min syster drack 15 folköl på en kväll en gång när hon gick i gymnasiet och det enda som hände var att hon blev pissnödig så in i helvete. Dricker bara folköl om systemet är stängt och jag inte har något annat hemma.
Citera
2022-05-22, 11:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkolskungen
Visst om du dricker starkisar kring 6% eller mer så är det helt klart en skillnad i smaken, men annars vettefaan om du känner så stor skillnad på en falcon bayerskt 3,5 å en typ Smålands 5,2. Definitivt inte om du istället jämför med Carlsberg hof eller annan svag-starkis. Sluta helt med öl känns ju trist.

Ja skillnaden är minimal, och jag tycker öl mellan 2.8-5.0 är godast. Går man över 5 tycker jag alltid att det blir sämre.

Folköl tycker jag är en perfekt krydda till en ledig dag, t ex dricker jag alltid folköl vid lunch när jag jobbar halvdagar.
Citera
2022-05-22, 11:22
  #10
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Folköl är nice.

Man blir lagom lullig och go, man kan rent av känna sig måttligt berusad beroende på hur många och hur snabbt man dricker så klart.

De som säger att "man endast blir pissnödig" av folköl ljuger och spelar bara coola.

Livet blir bättre, helt klart.
Citera
2022-05-22, 11:39
  #11
Medlem
Livet blir inte bättre men man upplever att det blir bättre. Det är två olika saker.
Du har fortfarande ditt dåliga jobb, tråkig lägenhet, singel och du luktar dessutom illa.
Inget av det där förbättras av att bli full. Odören du sprider ökar dessutom.
Det som ändras är din inställning till allt.
Citera
2022-05-22, 11:40
  #12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Folköl är nice.

Man blir lagom lullig och go, man kan rent av känna sig måttligt berusad beroende på hur många och hur snabbt man dricker så klart.

De som säger att "man endast blir pissnödig" av folköl ljuger och spelar bara coola.

Livet blir bättre, helt klart.

Snarare tvärtom. De som säger att de blir berusade på folköl är antingen oerhört lättpåverkade eller så ljuger de som värsta fjortisen som druckit en 2,8-cider och på det blev "såååå full". Kan också vara en placebo-effekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback