2023-09-11, 08:12
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag hade druckit mer folköl, om jag inte vore besatt av pris och procent.
Är inte det minsta kräsen vad det gäller alkohol, men lågt pris och hög procent är ju det jag alltid eftersträvar.
Drick Perlenbacher 2,8 från lidl då.

Finns inget billigare öl i Sverige vad gäller procent per krona, och gott är det.
Kostar 4,65:- per burk, vilket är som om en femsexa kostar 9,30 (vilket de självklart aldrig gör).
Citera
2023-09-11, 14:44
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Drick Perlenbacher 2,8 från lidl då.

Finns inget billigare öl i Sverige vad gäller procent per krona, och gott är det.
Kostar 4,65:- per burk, vilket är som om en femsexa kostar 9,30 (vilket de självklart aldrig gör).

Jag har smakat den men den var väldigt blaskig.
Perlenbacher 3,5% i glasflaska däremot, den är riktigt fin.
Citera
2023-09-11, 15:20
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag har smakat den men den var väldigt blaskig.
Perlenbacher 3,5% i glasflaska däremot, den är riktigt fin.
Ja fast problemet är att de kostar typ dubbelt så mycket, plus att man betalar alkoholskatten på dem.

Halva poängen med folköl må ju va att staten inte ska unna sig allt för mycket på mitt småsupande.

Jag menar, köper man vanlig sprit så har du skattat totalt runt 90% från arbetsgivarens kostnad för dig till din faktiska köpkraft.
Citera
2023-09-13, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Totalt meningslös dryck, för fjortisar och alkisar som vill känna sig ”duktiga” för att dom bara dricker nödraketer.

Smaklöst, rusfritt och en kaloribomb utan dess like, nej, livet blir inte bättre utan sämre, minus uppsidan av rus!
Att det är en kaloribomb tror jag bidrar till att man balanseras. Det är inte alkoholen, utan kalorierna som skapar lugnet.
Citera
2024-06-12, 15:31
3.5or är väl lite väl blaskiga men 4.2-4.5or är riktigt fint. Kan man dricka många av och må gött hela dagen. Kolla på när andra ligger och spyr och svamlar.
Citera
2024-06-12, 17:06
Medlem
Drack faktiskt en Falcon 3,5 vid sommarstugrgrillen i helgen när inget annat fanns hemma när denna låg och skräpade sen förra sommaren i kylen. Smakade faktiskt oerhört bra, gillade den bättre än Falcons starköl även om jag normalt föredrar starkt.
Citera
2024-06-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkolskungen
Alla vet att de är fantastiskt att dricka folköl. De liksom spritter i hela kroppen när man just öppnat en burk, en liten rap efter dom första klunkarna som har extra mycket bubblor. Omedelbar glädjerespons. En belöning för allt slit å släpande. De jag undrar över är alltså HUR mycket bättre livet blir, in OM det blir bättre. Ett exempel kan vara att läsa nyheterna, något som många gör rätt oengagerat. Men drick några folkisar så förvandlas nyhetsläsandet till en riktig toppenstund. Du kanske till och med börjar klicka på nyheterna utan någon bild som handlar om pollensäsongen eller nått annat dumt och känner att t.o.m detta är rätt behagligt att läsa om. I exemplet ovan uppskattar jag att livet under denna stund blir 2.5 gånger bättre än va det var innan folkölen. Hur mycket bättre blir ditt liv av folköl?

Folköl är ju som att suga livets elixir direkt ur Guds spene! Förr om åren blev livet en massa bättre med folköl, men iom att livet i sig ter sig mycket ljuvligare i dessa dagar så förgyller den inte på samma sätt längre. Men dricker nästan bara folköl, starköl har inte samma njutning som en folknäsa.

En folköl boostar även opiater på ett mycket rimligare sätt än en skarpöl. Så skulle ändå säga att runt 80% bättre blir livet med näsa
Citera
2024-09-10, 23:19
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Främst är det kolhydraterna som är problemet. Kalorisammansättningen i "samma öl" är annorlunda folkölsvariant jämfört starkölsvariant. Färre kolhydratskalorier i starköl men mer i folköl. Kroppen förbränner/omvandlar alkoholkalorier respektive kolhydratskalorier helt olika. Därför är ölalkoholister tjocka, men spritalkoholister (oftast) smala.
Låter som mycket bullshit från dig.. 90% av kalorierna oavsett sprit/öl osv kommer från alkoholen i sig. Anledningen till varför sprit-alkisar ibland är smala är för att dom har så starka beroenden och förstörda kroppar att dom inte har någon aptit och får sina mesta kalorier från spriten. Dom som dricker mycket folköl/starköl whatever får ofta munchies och äter ofta mycket mat till ölen.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-09-10 kl. 23:22.
Citera
2024-12-09, 14:20
Medlem
PingPongZongs avatar
Räknade ju helt fel. Och då är det inte ens värt och skriva om. Så tar bort inlägget.
Senast redigerad av PingPongZong 2024-12-09 kl. 14:37.
Citera
2024-12-09, 15:05
Medlem
Dricker inte folköl. Starköl skall det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in