2022-05-22, 11:43
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Snarare tvärtom. De som säger att de blir berusade på folköl är antingen oerhört lättpåverkade eller så ljuger de som värsta fjortisen som druckit en 2,8-cider och på det blev "såååå full". Kan också vara en placebo-effekt.
Kom på en sak... Pratar vi 2,8or eller 3,5or?

2,8or har jag aldrig testat dricka mig full på, dock 3,5or och det går absolut. Sen är ju allt relativt, det är ju inte det att man ligger och spyr efter ett 6-pack.
Citera
2022-05-22, 11:46
Medlem
FancyTarsier0s avatar
Citat:
Snarare tvärtom. De som säger att de blir berusade på folköl är antingen oerhört lättpåverkade eller så ljuger de som värsta fjortisen som druckit en 2,8-cider och på det blev "såååå full". Kan också vara en placebo-effekt.

Låter ju lite som att du är fjortisen här.
Men visst, gå du och var "cool" för all del. Din senila mormor blir kanske imponerad.
Citera
2022-05-22, 11:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Kom på en sak... Pratar vi 2,8or eller 3,5or?

2,8or har jag aldrig testat dricka mig full på, dock 3,5or och det går absolut. Sen är ju allt relativt, det är ju inte det att man ligger och spyr efter ett 6-pack.

Både och.
Citera
2022-05-22, 11:48
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkolskungen
Alla vet att de är fantastiskt att dricka folköl. De liksom spritter i hela kroppen när man just öppnat en burk, en liten rap efter dom första klunkarna som har extra mycket bubblor. Omedelbar glädjerespons. En belöning för allt slit å släpande. De jag undrar över är alltså HUR mycket bättre livet blir, in OM det blir bättre. Ett exempel kan vara att läsa nyheterna, något som många gör rätt oengagerat. Men drick några folkisar så förvandlas nyhetsläsandet till en riktig toppenstund. Du kanske till och med börjar klicka på nyheterna utan någon bild som handlar om pollensäsongen eller nått annat dumt och känner att t.o.m detta är rätt behagligt att läsa om. I exemplet ovan uppskattar jag att livet under denna stund blir 2.5 gånger bättre än va det var innan folkölen. Hur mycket bättre blir ditt liv av folköl?

Jag är inget större fan av folköl, mest för att man måste dricka så satans mycket för att få ett rus, detta gör en fet och lat.

Ne, folköl är ingen höjdare.
Citera
2022-05-22, 11:48
Medlem
Citat:
Leverskador?
Citera
2022-05-22, 11:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FancyTarsier0
Låter ju lite som att du är fjortisen här.
Men visst, gå du och var "cool" för all del. Din senila mormor blir kanske imponerad.

På vilket sätt är jag en fjortis för att jag påpekar det uppenbara? Men visst, försök du dricka dig full på 3,5or. Lovar att du kommer att pissa ut det mesta och varit på toa 20 ggr redan innan du ens börjar känna dig det minsta lilla berusad.
Citera
2022-05-22, 11:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Leverskador?

Visserligen. Alkoholister blir ju fulla på en lättöl så då blir de nog det på folköl också.
Citera
2022-05-22, 11:50
Medlem
Citat:

Nja dricker man 15 folköl som någons syster hade gjort så blir man såklart full. Det kan man räkna på utan problem.
Citera
2022-05-22, 11:51
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Både och.
Får du i dig ett 6-pack 3,5or på relativt kort tid känner du av det, eller menar du att du inte påverkas av alkoholen som finns i just 3,5or?

Märkligt.

"Öööh, jag måste dra i mig ett helrör Explorer för att ens känna något!" eller?

När jag tänker närmare efter så har nog 3,5or bidragit till de bästa "fyllorna" i mitt liv. Två 6-pack en seg söndag framför datorn. Lagom go utan att tappa omdömet.
Citera
2022-05-22, 11:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Smakar ju för fan bara vatten. Min syster drack 15 folköl på en kväll en gång när hon gick i gymnasiet och det enda som hände var att hon blev pissnödig så in i helvete. Dricker bara folköl om systemet är stängt och jag inte har något annat hemma.

Pissnödig in i helvete. Det är exakt det folköl erbjuder som enda funktion. Samt innehåller mer kalorier än starköl, om man räknar 2 folköl=1 starköl.

Folkölen (2,8-viktprocent) när den hette skatteklass II, var ekonomiskt gynnsam (APK-mässigt) jämfört med klass III starköl, men nu är det samma raka skattesats så det lönar sig inte. För övrigt så säljer ICA sexpack folköl för 65 kr, sex burkar halvliters fulöl på bolaget kostar väl 70kr. (Sådana som a-laget dricker).

Dricker enbart folköl iskall på sommaren, eller en enstaka mitt i veckan. Men rätt sällan. Kan lika gärna dricka kolsyrat vatten istället, vilket jag gör.
Citera
2022-05-22, 11:54
Medlem
Om man blir full på folköl måste man ha extremt låg tolerans och flugvikt. Aldrig hört talats om folks som blivit packade på folköl. Kvinnor däremot har man hört spela fulla på alkoholfri cider för uppmärksamhet..

Livet blir mycket bättre och längre utan alkohol i kroppen
Citera
2022-05-22, 11:56
Medlem
Citat:
Visserligen. Alkoholister blir ju fulla på en lättöl så då blir de nog det på folköl också.
Ja sedan när man aldrig dricker. Full blir jag inte. Konstigt nog blir jag kanske berusad någon gång om jag dricker regelbundet men tål lite. Skulle inte säga att jag direkt blir packad om jag köper ett paket 3.5 or men dricker jag dem snabbt (dricker jag ensam gör jag det långsamt och mer för smak bara o känner ingenting) så kan jag absolut bli salongs. Jag tror att jag blivit onykter några gånger på 2.8 or. Men genom att dricka snabbt på tom mage. Väldigt skiftande. Ibland verkar jag klara alkohol bättre än en del killar så det är nog samma för killar också (jag pratar om starkare alkohol nu )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in