2022-10-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseGurra1
Hej,
Grabben hemma skaffade FIFA 23 till pc. Spelar med handkontroll via sladd USB.

När han kör FUT kan han inte välja, utan spelet väljer automatiskt styrning via keyboard, inte handkontrollen.
Verkar vara som det är inställt primärt keyboard på hans inlogg.
Hur fasiken ändrar man det??

Starta spelet som administratör och tryck så lite på mus/tangentbord i spelet som möjligt.

Fungerade nästintill smärtfritt för en kompis förra fifa som hade samma problem. Hoppas det hjälper!
Citera
2022-10-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Är Kante bra ingame? Fördelen år han är högt ratad så behåller förmodligen värdet bättre än många andra.

Dembele är riktigt klass såhär tidigt i spelet, men han är ca 20k dyrare än förra året vid denne tiden. Håller endå minst 60k i värde ett par veckor till.

Tror att low tier och mid tier kommer kracha inom de närmsta två dagarna till vanliga casuals får spelet.

Dessutom att EA släppte promo packs igår, tyder på de kommer göra det även på fredag.

Jag hade kört såhär typ.

https://www.futbin.com/23/squad/370568

Deulofeu är riktigt bra ingame, snabbaste anfallaren i serie A och går ur packs snart!

Gällande vänster och högerbacken, de är typ discard så du kan inte förlora något på dem.
Tvärtom brukar Toty 1 stiga rejält i värde!( även de som inte är meta)

Chiesa är mycket bättre ingame än Pulisic.

Om du föredrar Barella eller Tonali är upp till dig.

Samma om du föredrar Correa eller Felix.

Fördelen med detta lag är du inte har 60% av värdet i ditt team på en relativt långsam defensiv mid.

Ditt lag är fler högratade spelare som packas mer sällan, och du är inte alls känslig mot market crach på dina IF.

Oj missade ditt citat. Kanté var helt ok, riktigt bra enligt många men jag sålde honom och upplever Casemiro som bättre. Har förövrigt fått Rudiger, Varane, Valverde, Målvakt Mendy untradeable. Känns jobbigt att få untradeable för då måste man spela och bygga ett lag med dem haha.
Citera
2022-10-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseGurra1
Hej,
Grabben hemma skaffade FIFA 23 till pc. Spelar med handkontroll via sladd USB.

När han kör FUT kan han inte välja, utan spelet väljer automatiskt styrning via keyboard, inte handkontrollen.
Verkar vara som det är inställt primärt keyboard på hans inlogg.
Hur fasiken ändrar man det??

Kolla runt lite i Steam big picture, har han inte steam så fixa det! Hade problem med min kontroll som vägrade registrera knappar ibland, men löste det genom att klicka runt lite i steam big picture.
Citera
2022-10-01, 22:32
Medlem
Endast 30 tradingplatser i appen. Kan man få 100?

Eller är EA snåla som vanligt?
Citera
2022-10-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagharAldrigFel
Oj missade ditt citat. Kanté var helt ok, riktigt bra enligt många men jag sålde honom och upplever Casemiro som bättre. Har förövrigt fått Rudiger, Varane, Valverde, Målvakt Mendy untradeable. Känns jobbigt att få untradeable för då måste man spela och bygga ett lag med dem haha.

Jag är tycker tvärtom gällande untradeble, bygger laget runt dem och roligare att spela med de man packat. Kan lägga coins på tex upgarde packs / BPM / Leauge SBC när de kommer.

Dessutom slipper man bry sig om evt marketcrach eller om man får spelare för bra pris osv.

Gällande New gen så verkar det som pace knappt har någon inverkan alls!
Såg en stream igår när några proffs testade en mittback med 40 pace mot Garrincha.

Om backen har " Lenghty" så skiljer det 10 sekunder ingame att springa över hela planen ( i princip ingen skillnad alls)

LENGHTY betyder att spelaren har lite sämre start acceleration men tar igen på en snabbare spelaren väldigt snabbt trots låg pace.

Man kan tex göra R7 till Lenghty på new gen, så spelulerar att han kommer vara bästa guldkortet.

Den överlägset bästa spelaren under 100k är utan tvekan Diogo Jota, helt OP med 5 star weekfoot osv.

Att typ Casemiro , Kante, Ruben Diaz, Kane osv är kraftigt undervärderade pga fysik och skott , långd osv spelar större roll än pace/dribbling
Senast redigerad av FifaUltimateTeam 2022-10-02 kl. 12:36.
Citera
2022-10-02, 12:49
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Jag är tycker tvärtom gällande untradeble, bygger laget runt dem och roligare att spela med de man packat. Kan lägga coins på tex upgarde packs / BPM / Leauge SBC när de kommer.

Dessutom slipper man bry sig om evt marketcrach eller om man får spelare för bra pris osv.

Gällande New gen så verkar det som pace knappt har någon inverkan alls!
Såg en stream igår när några proffs testade en mittback med 40 pace mot Garrincha.

Om backen har " Lenghty" så skiljer det 10 sekunder ingame att springa över hela planen ( i princip ingen skillnad alls)

LENGHTY betyder att spelaren har lite sämre start acceleration men tar igen på en snabbare spelaren väldigt snabbt trots låg pace.

Man kan tex göra R7 till Lenghty på new gen, så spelulerar att han kommer vara bästa guldkortet.

Den överlägset bästa spelaren under 100k är utan tvekan Diogo Jota, helt OP med 5 star weekfoot osv.

Att typ Casemiro , Kante, Ruben Diaz, Kane osv är kraftigt undervärderade pga fysik och skott , långd osv spelar större roll än pace/dribbling

Känns som det e mycket mål vid kick off å runt 45 å 90 min

Sen vänder matcherna fort

Men det som e kul i år är 5 byten
Det tycker jag är en kanon grej
Då kan man verkligen förändra sitt lag under matchen .

Spelet e skoj på next gen men väldigt knepigt . Det e som alla stannar upp å e helt sega ena stunden för flyga fram .
Blir som en dator styr sitt lag
Hade hellre sett att ett lag fungerar sen blir trötta å sega av sämre kondition

Har du valt version än ?
Jag ej provat old gen så vet ej
Citera
2022-10-02, 13:28
Medlem
Precis grindat klart 64 stjärnor i moments. Blev besviken först då Verrrati var enda kortet med höga stats, sen såg jag Zakaria. Så liten utdelning iaf och får vara nöjd!

Men, moments är ett kul tillskott. OM menyerna varit snabbare. Tar 10-15 sek att bara få upp sitt lag och varannan gång matchen startar är skärmen svart och man måste pausa, 10 sek senare blir det pausat och man kan börja lira. Spenderade förmodligen längre tid på att vänta på laddning än att faktiskt spela, tar bort suget rejält.

Spelar på PS4.
Citera
2022-10-02, 16:01
Medlem
Förbokade spelet och skulle få 1 totw, nån lånespelare och så, när kommer det? Behöver man göra något för att få dom?
Citera
2022-10-02, 16:48
Medlem
Hur stor skillnad tycker ni att det är mellan fifa 22 och 23 när det kommer till passningar och rörelser?

Jag har svårt att få till passningsspelet. Jag upplever att det inte går att göra direktpassningar lika bra som i 22. Passningsspelet känns generellt långsammare. Tycker även bollen oftare går fel än vad det gjorde förut för mig.

När det kommer till hur spelarna rör sig känns det väldigt inkonsekvent. Ena stunden är Werner riktigt smidig med bollen, för att en minut senare röra sig lika smidigt som en tank.

Är det fler som upplever det såhär? Kan det vara delay på grund av servrarna? Eller är det helt enkelt jag som måste anpassa mig mer till nytt gameplay?

Gäller PS4. Nådde elite i rivals på fifa 22, så är inte ny till spelet.
Citera
2022-10-02, 17:57
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Hur stor skillnad tycker ni att det är mellan fifa 22 och 23 när det kommer till passningar och rörelser?

Jag har svårt att få till passningsspelet. Jag upplever att det inte går att göra direktpassningar lika bra som i 22. Passningsspelet känns generellt långsammare. Tycker även bollen oftare går fel än vad det gjorde förut för mig.

När det kommer till hur spelarna rör sig känns det väldigt inkonsekvent. Ena stunden är Werner riktigt smidig med bollen, för att en minut senare röra sig lika smidigt som en tank.

Är det fler som upplever det såhär? Kan det vara delay på grund av servrarna? Eller är det helt enkelt jag som måste anpassa mig mer till nytt gameplay?

Känner så oxå men på next gen
Mycket knepigt
Förstår ej varför de gjort så
Eller så e det något som e trasigt just nu som patchas bort
Man vet ju aldrig med Ea om det e momentum , Delay eller bugg
Citera
2022-10-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare

Både direktpassningar och direktskott är betydligt sämre. Det är väldigt känsligt om man dessutom använder pace i samband med passning/skott.

Att göra en övertstegsfint/ball roll eller random skill move gör att passningar/skott blir betydligt bättre.
Citera
2022-10-02, 23:00
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Varför är spelet dubbelt så dyrt på PC?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in