• 1
  • 2
2022-05-19, 04:45
Medlem
Z-Librarys avatar
Det är inte tillåtet gå med hundar i affären eller andra offentliga lokaler som biblioteket så varför ska det vara tillåtet i kollektivtrafiken? Anser totalförbud och inte bara vissa vagnar för stanken sprids och i rusningstrafik kan man inte ha annat val än åka där hundarna är.

Oftast stinker hundarna piss så de luktar i hela tåget och lukten ligger sen kvar i veckor till tåget sanerats. Om sån hundpisslukt ska tillåtas varför får man inte röka på tåget som är en behagligare doft och stör inte folk med allergier?
Citera
2022-05-19, 04:54
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z-Library
Det är inte tillåtet gå med hundar i affären eller andra offentliga lokaler som biblioteket så varför ska det vara tillåtet i kollektivtrafiken? Anser totalförbud och inte bara vissa vagnar för stanken sprids och i rusningstrafik kan man inte ha annat val än åka där hundarna är.

Oftast stinker hundarna piss så de luktar i hela tåget och lukten ligger sen kvar i veckor till tåget sanerats. Om sån hundpisslukt ska tillåtas varför får man inte röka på tåget som är en behagligare doft och stör inte folk med allergier?

Hört talas om passiv rökning
Citera
2022-05-19, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z-Library

Säker på att det är lukten av hundpiss som är det som stannar i vagnarna?
Citera
2022-05-19, 05:48
Medlem
Knucklehugss avatar
Och alla människor som har ledarhundar och assistanshundar, ska dom också uteslutas från att åka kollektivt? Blir så trött på egocentriska trådar som den här, jag jag jag utan förståelse för andra människor. Var glad att du inte bor i Tyskland där får hundar följa med in i vissa restauranger.
Citera
2022-05-19, 05:53
Medlem
Z-Librarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Säker på att det är lukten av hundpiss som är det som stannar i vagnarna?
Ja hundar har en speciell unken piss doft. Dessutom kan de bitas och attackera människor och sprida sjukdomar som rabies.
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Har aldrig kännt att en hund luktat piss, människor prukar lukta piss bajs svett spya. Tänk er att alla muslimer som torkar sig i röven med kallt vatten när de bajsat tex, dom får både bajs på handen och utkletat på skinkorna. En muslim kan således ha 7 lager bajs utkletat mellan vecko-tvätten.
Muslimen tvättar ju av handen efteråt på så vis blir den renare än nån som bara smetar runt bajset i arslet med papper.
Citera
2022-05-19, 05:58
Medlem
Z-Librarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Och alla människor som har ledarhundar och assistanshundar, ska dom också uteslutas från att åka kollektivt? Blir så trött på egocentriska trådar som den här, jag jag jag utan förståelse för andra människor. Var glad att du inte bor i Tyskland där får hundar följa med in i vissa restauranger.
Har aldrig sett någon med ledarhund verkar knappt användas längre. De kommer i alla fall inte in någon annanstans med hunden det är bättre de tar taxi. Ska alla med allergier bli sjuka av åka tåg för någon med ledarhund ska kunna åka en gång vart tionde år? Många fler har alkergier och astma än folk med ledarhund.
Citera
2022-05-19, 06:08
Medlem
Jag personligen skulle vara mer rädd för att en nedpissad alkis har suttit i sätet jag skall sitta i.
Eller att någon tjackis skall sticka kniven i mig.

Jag har aldrig känt att en hund luktar kiss. Däremot luktar 20-30% av befolkningen jävligt illa.
Citera
2022-05-19, 06:12
Medlem
Z-Librarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag personligen skulle vara mer rädd för att en nedpissad alkis har suttit i sätet jag skall sitta i.
Eller att någon tjackis skall sticka kniven i mig.

Jag har aldrig känt att en hund luktar kiss. Däremot luktar 20-30% av befolkningen jävligt illa.
De kan hända var som helst i samhället du blir överfallen. Men det är ingen ursäkt hundar ska få pissa ner tågen med sin äckliga lukt och göra människor sjuka.
Citera
2022-05-19, 06:13
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Förbjud hellre människor på bussar och tåg.

Du anar inte hur dom kan svina ner, och dessutom klottra, skära sönder sittdynor, slå sönder allt som går att ha sönder.

Det gör inte hundar.
Citera
2022-05-19, 06:20
Medlem
Z-Librarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Förbjud hellre människor på bussar och tåg.

Du anar inte hur dom kan svina ner, och dessutom klottra, skära sönder sittdynor, slå sönder allt som går att ha sönder.

Det gör inte hundar.
Bara en liten bråkdel av alla människor vandaliserar, medan alla hundar luktar piss och får folk med allergier att få besvär.
Citera
2022-05-19, 06:23
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Canemisterna har mäktiga Lobbyister.

Från ha haft en praktisk roll i rurala hushåll så har domisticerade jyckar gjort en formidabel klassresa och är nu familje med lemmar och Mede klassens gose- & totemdjur. De kommer ges utökade rättigheter och skulle ev. även kunna komma ges rösträtt i ett K9-parlament i Framtiden.

Så TS' rimliga förslag kommer nedlåtande avfärdas som "Fassism" och som ett uttryck för missågyni (en som går katters ärenden) och som uttryck för "Män som hatar hundar".
Citera
2022-05-19, 06:29
Medlem
SexSexSexs avatar
jag förordar i stället att man lageligen ställer upp ett krav på att hundägare tvättar sina hundar tillräckligt ofta om de ska tillåtas ta ombord djuren på tåg och bussar

en speciell mätsticka som tågkontrollanter kan medföra kan kontrollera om innehållet av smuts i pälsen är för stor , och i så fall får hunden kastas av tåget.

det är praktiskt för svårt att fördjuda all transport av husdjur utom i privatfordon, de som har husdjur måste även kunna vara miljöpartister, eller utfattiga individer som inte har råd med eget fordon...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in