2022-05-17, 00:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nej. De följer dig lite som löss. Svåra att bli av med och är irriterande tills du bestämmer dig att bekämpa dem ordentligt.

Yes. Ber om ursäkt, blandade ihop dig med en annan person. Men då du verkar insatt, om en kaka som samlar bankinfo tas fram vore väl det ganska olagligt. Tänker att för att någon att sniffa känslig data ska det mycket till för att inte få juridiska problem senare?

Det är rätt mycket olagligheter teknikjättarna sysslar med. De har också fått böta för diverse övertramp.
Citera
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Har försökt tala sans med dig men du är bara en naiv, uppskrämd och paranoid gubbe som inte kan vare sig datorer eller annat, men konspirationer är du bra på. Du är också för envis och dum för att ta till dig nyttig information som jag har gett dig. Inte heller har du uppgett något konkret som stärker det du säger, tvärtom så kan du inte ens nämna något, så paranoid och värdelös är du. Därför får du ingen mer hjälp.

Hoppas du är hackad och att nån tömmer dina konton snart.

Hej då.
Så här fungerar alltså företagstrollen i det nya Sverige. De önskar andra olycka och försöker sprida konflikter i forum. Det här är exempel på den instruktionsbok de verkar jobba från.

Istället skall man kräva att Google Chrome klart uppger vad de skördar så att dessa situationer kan klaras ut. Men vad jag kan se gör de inte det.
Senast redigerad av wwr 2022-05-17 kl. 00:34.
Citera
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Ts kanske fått reklam från fisher investment? Den där då dom skriver: räcker 3 miljoner till pension. Typ. Och Ts har 3 miljoner fast han inte vågar säga det.
Den reklamen får jag också men har inte 3 millar investerat.

Exakt, det är det jag har försökt luska ut och det är det jag misstänker. Skrev till honom att han bara sett nåt skit, fått för sig något och blivit uppskrämd, det är nog hela sanningen. Inte värre än så. Sen försöker han böja historien för att passa hans narrativ för han vill ju så gärna få rätt, trots att hans datorkunskaper är obefintliga som han själv sade i ett inlägg.
Senast redigerad av PC-Dator 2022-05-17 kl. 00:31.
Citera
2022-05-17, 00:30
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så här fungerar alltså företagstrollen i det nya Sverige. De önskar andra olycka och fösöker sprida konflikter i forum.

Istället skall man kräva att Google Chrome klart uppger vad de skördar. Men vad jag kan se gör de inte det.

Din tråd passar bättre in på KONSPIRATIONSTEORIER än Privatekonomi. Dumskalle.
Citera
2022-05-17, 00:35
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Så här fungerar alltså företagstrollen i det nya Sverige. De önskar andra olycka och försöker sprida konflikter i forum.

Istället skall man kräva att Google Chrome klart uppger vad de skördar så att dessa situationer kan klaras ut. Men vad jag kan se gör de inte det.

Finns tung kryptering mellan banken och webbläsaren. Det enda sättet någon utomstående kan läsa av ditt saldo är om du har spyware på datorn och någon läser av rakt av vad du gör. Denne person kommer inte att sälja den informationen till något företag som ska marknadsföra mot dig, utan luska ut ditt lösenord m.m. och tömma alla dina konton, ta lån osv.
Citera
2022-05-17, 00:36
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Finns tung kryptering mellan banken och webbläsaren. Det enda sättet någon utomstående kan läsa av ditt saldo är om du har spyware på datorn och någon läser av rakt av vad du gör. Denne person kommer inte att sälja den informationen till något företag som ska marknadsföra mot dig, utan luska ut ditt lösenord m.m. och tömma alla dina konton, ta lån osv.
Google Chrome har tillgång till informationen i klartext.
Citera
2022-05-17, 00:37
Medlem
Antivalents avatar
Citat:

Nej.
Citera
2022-05-17, 00:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Nej.
Chrome skriver ju ut siffran på skärmen. Då måste den ju ha tillgång till siffran.
Citera
2022-05-17, 00:39
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Chrome skriver ju ut siffran på skärmen. Då måste den ju ha tillgång till siffran.

Nej. Det är inte banken som skickar uppgifter till chrome som i sin tur kan läsa av vad du gör. Det är lite som att säga att din skärm vet vad du gör på datorn.
Citera
2022-05-17, 00:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Nej. Det är inte banken som skickar uppgifter till chrome som i sin tur kan läsa av vad du gör. Det är lite som att säga att din skärm vet vad du gör på datorn.
Om Chrome skriver ut siffran så har den tillgång till den. jag kan inte se något annat.
Citera
2022-05-17, 00:41
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:

Aha, så Google läser av din skärm när du är inloggad på banken trots att det är oetiskt och olagligt.

Sen skickar Google information från ditt bankkonto till andra företag (GDPR-lagen någon?) som senare annonserar tillbaka i din webbläsare typ: "Hej wwr! Vi vet att du har 3.197.303 kr på kontot, köp den här båten nu!". För dom visste ju exakt belopp säger du. Dessutom uppdaterades beloppet i realtid - i annonsen - efter att du flyttade pengar mellan konton. HAHA! VA?! Inte en jävla chans att det hände.

Hur står det till rent mentalt med dig, är du OK?
Senast redigerad av PC-Dator 2022-05-17 kl. 00:46.
Citera
2022-05-17, 00:43
Medlem
wwrs avatar
Nu hittas det bara på saker i tråden. Jag har skrivit till banken får vi se om/vad de svarar.

Tyvärr kapar företagstrollen alla trådar som kritiserar företag och går till personangrepp. "Det nya Sverige"

Ha en trevlig kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in