2022-05-17, 00:01
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kakor avstängda i alla mina system sedan kakor uppfanns. Så det är inte kakorna.

Hur har du stängt av kakorna på alla siter? Det är inte en superenkel uppgift att göra för de flesta. Man kan be om att inte bli spårad med det funkar inte alltid.
Citera
2022-05-17, 00:02
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu hittas det på information. Det handlar inte om "på kronan". Det handlar om så exakt och uppdaterad information att den måste komma från Internetsidan.

Du menar att någon har spionerat på bankens internetsida och extraherat information från den då du varit inloggad. Det skulle inte bara vara oetiskt, utan olagligt. Jag finner det otänkbart.

Vilken annonsör kände till den informationen?
Hur fick du reda på att annonsören hade informationen?
Senast redigerad av PC-Dator 2022-05-17 kl. 00:04.
Citera
2022-05-17, 00:03
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Gällande båtmotorerna är det inte båthandlarens eget annonsverktyg. De lägger en liten spårare/kaka i din webbläsare som sedan berättar för annonsverktygen att vi vill att wwr ska se rwklam för våran sida, och betalar reklamplatsen för det. Det är ganska stora pengar globalt.

Gällande pengarna däremot är det lite andra regler som gäller. Om någonting spårar dina exakta summor är det något lurt på gång ich du har antingen fåt någon spyware, eller så har banken brustit i sin säkerhet.
Det är en annan fråga. Men en annonsör på en sida för båtmotorer måste väl bara kunna lägga kakor som gäller den domänen?
Citera
2022-05-17, 00:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Du menar att någon har spionerat på bankens internetsida och extraherat information från den då du varit inloggad.

Vilken annonsör kände till den informationen?
Hur fick du reda på att annonsören hade informationen?
Jag vill inte säga exakt hur annonsen ser ut. Jag har även sett liknande för ganska många år sedan på andra datorer. Annonsen är av den typ som vänder sig till personer som har ... pengar att investera. Beloppet ligger ganska nära storbankens totala innehav och uppdateras alltså. Kort sagt helt korrekt med avrundning.
Senast redigerad av wwr 2022-05-17 kl. 00:10.
Citera
2022-05-17, 00:14
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Jag vill inte säga exakt hur annonsen ser ut. Jag har även sett liknande för ganska många år sedan på andra datorer. Annonsen är av den typ som vänder sig till personer som har ... pengar att investera. Beloppet ligger ganska nära storbankens totala innehav och uppdateras alltså. Kort sagt helt exakt med avrundning.

Jag tror bara att du har fått för dig någonting som skrämt upp dig.

Har arbetat med IT i hela mitt liv och kan försäkra dig om att inga annonsörer känner till belopp på dina bankkonton. Om min erfarenhet betyder något för dig vet jag inte, take it or leave it.
Citera
2022-05-17, 00:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Hur har du stängt av kakorna på alla siter? Det är inte en superenkel uppgift att göra för de flesta. Man kan be om att inte bli spårad med det funkar inte alltid.

"Do not track" är bluff. Men blir mer IT än ekonomi nu.
Citera
2022-05-17, 00:19
Medlem
wwrs avatar
Nu har jag skrivit PM på bankens hemsida får vi se om de orkar svara på det. Det senaste ligger obesvarat. Sverige håller på att klappa ihop och massövervakningen är en del.

Det går inte att plocka fram ett korrekt avrundat belopp på totalt innehav genom att kolla surfningsmönster. Dessutom uppdaterades beloppet när jag nyligen gjorde omflyttningar.

Jag har ett ganska rent, uppdaterat system, Windows på denna burk.
Citera
2022-05-17, 00:21
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Nu har jag skrivit PM på bankens hemsida får vi se om de orkar svara på det. Det senaste ligger obesvarat. Sverige håller på att klappa ihop och massövervakningen är en del.

Det går inte att plocka fram ett korrekt avrundat belopp på totalt innehav genom att kolla surfningsmönster. Dessutom uppdaterades beloppet när jag nyligen gjorde omflyttningar.

Jag har ett ganska rent, uppdaterat system, Windows på denna burk.

Bara du inte är hackad....
Citera
2022-05-17, 00:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Bara du inte är hackad....
Det där kallas att sprida FUD. Jag har inga andra teken på hackning. Google Chrome uppger ju inte säkert vad de skördar. Där skall man börja leta.
Citera
2022-05-17, 00:26
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Det är en annan fråga. Men en annonsör på en sida för båtmotorer måste väl bara kunna lägga kakor som gäller den domänen?

Nej. De följer dig lite som löss. Svåra att bli av med och är irriterande tills du bestämmer dig att bekämpa dem ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Do not track" är bluff. Men blir mer IT än ekonomi nu.

Yes. Ber om ursäkt, blandade ihop dig med en annan person. Men då du verkar insatt, om en kaka som samlar bankinfo tas fram vore väl det ganska olagligt. Tänker att för att någon att sniffa känslig data ska det mycket till för att inte få juridiska problem senare?
Citera
2022-05-17, 00:26
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Det där kallas att sprida FUD. Jag har inga andra teken på hackning. Google Chrome uppger ju inte säkert vad de skördar. Där skall man börja leta.

Har försökt tala sans med dig men du är bara en naiv, uppskrämd och paranoid gubbe som inte kan vare sig datorer eller annat, men konspirationer är du bra på. Du är också för envis och dum för att ta till dig nyttig information som jag har gett dig. Inte heller har du uppgett något konkret som stärker det du säger, tvärtom så kan du inte ens nämna något, så paranoid och värdelös är du. Därför får du ingen mer hjälp.

Hoppas du är hackad och att nån tömmer dina konton snart.

Hej då.
Citera
2022-05-17, 00:27
Medlem
Ts kanske fått reklam från fisher investment? Den där då dom skriver: räcker 3 miljoner till pension. Typ. Och Ts har 3 miljoner fast han inte vågar säga det.
Den reklamen får jag också men har inte 3 millar investerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in