Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Menar du att det är män som bestämmer när kvinnor ska göra abort? Det vet du att det inte är så. Att kvinnor gör abort har inte med män att göra.
Att det är omständigare att göra abort innebär ju att Finland har restriktioner. Det är det restriktioner gör. Om det är omständigare så är det svårare.
Om du inte begrep det...jag menar att abort även självklart! strys av om män vill bli fäder eller inte.
Många kvinnor som blivit oönskat gravida väljer abort, därför att ta hand om ett barn ensamma vore en omöjlighet för dem.
Ja, men det är inte förbjudet, vilket var innebörden i mitt påpekande. En finsk kvinna kan ordna en abort i sitt närmsta sjukhus. En polsk kvinna däremot måste ta ledigt och åka utomlands och betala allt själv ur egen ficka.
Citat:
Och Sverige ligger i topp i abortstatistiken trots att vi har typ de slappaste abortlagarna i världen. Tom USA har mycket färre aborter. Så uppenbarligen är det inte abortlagstiftning som avgör. Det är helt andra faktorer som spelar in. Tyskland har ju också lägre abort-rate, kanske pga att de har system som gör det lätt att adoptera bort födda barn, där de kan lämna barnet i en lucka och en sjuksköterska får signal och hämtar barnet direkt. Samt rådgivning, terapi och hem för havande kvinnor där de kan bo graviditeten ut. Istället för som i Sverige där barnmorskans första fråga är: vill du göra abort?
Det vidrigaste är att kvinnor som du inte ens vill diskutera problemet med att Sverige ligger i topp i abortstatistiken, ni inser inte att det är självskadebeteende ni håller på med. Varför är ni svenska kvinnor så mycket sämre än andra kvinnor? Det är en fråga ni måste ta itu med. Tyvärr saknar ni självinsikt helt.
Jag tror inte alls Sverige ligger i någon topp i realiteten utan enkom ev. i statistiken.
I USA så görs olagliga aborter idag, tror du dessa kommer med i den amerikanska statistiken?
Nej det vidrigaste här, är att du seriöst! tycker det någonsin skulle vara ok att försöka hindra kvinnor sin rätt att bestämma själva över sina egna kroppar och liv.
Och att du seriöst! tycker att barn ska födas fast ingen av föräldrarna vill ha det, för att vadå? sättas i en lucka?
Varför skulle avslutandet av en oönskad cellutveckling efter en befruktning, vara ett "självskadebeteende" men inte alls att knulla utan kondom med så många man bara kan för att sen skita helt i barn som ev. blir till...vilket är ett typiskt manligt beteende i samhället idag och förr.
jag tycker överhuvudtaget inte att svenska aborter är något "problem".
Lika lite faktiskt som jag tycker att att miljarders av miljarder av spermier som dumpas i nån servett eller avlopp, etc ..eller ägg här och var som dumpas på binder eller tamponger är något problem.
Det är inget problem eftersom vi talar om CELLER...och faktiskt inget annat än just detta.
Däremot är mycket sena aborter problemtiska för att då har du något som hunnit utvecklas så att där ev. kan finnas förmågor och mänsklighet av olika slag...och i de fall som kvinnor tvingas till sena aborter av medicinska eller andra skäl så är det otäckt...men likförbannat...måste man välja mellan en fullt levande människa med släktingar, vänner ett sammanhang etc etc eller ett sent foster så ja då väljer jag kvinnan.
Däremot är faderslösa ungar, eller barn som far illa
ett reellt och vansinnigt mycket mer allvarligare problem.
Och ett problem som abortmotståndare världen över bara skiter i. Speciellt män.
Och DET! är en fråga ni män måste ta itu med.