Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Jag har aldrig sagt att jag skulle vara emot p-gel om det nu skulle fungera bra. Varför försöker du få det att låta som det?
Jag skriver ju det: det är effektivt vid testning. Inget av paren som testade detta, blev gravida under det året männen i forskningen använde p-gel = mycket effektivt. Ingen av männen i studien fick några biverkningar.
Dvs.: ett effektivt p-medel utan biverkningar.
Vill du minska antalet aborter, så är det givetvis bra att höja din röst för denna p-gel för män. Sprida information om det. Så fler höjer sina röster för det. Så att det kommer finnas en god marknad för p-gelen den dag den kommer ut på marknaden.
Hormonella p-medel för kvinnor har i regel oacceptabla biverkningar. Och tom p-stav är inte 100% säkert. Så det är rätt förståeligt att vissa kvinnor slarvar med p-medlen/inte vill ta dessa. Och att det bland annat därav uppstår oönskade graviditeter. Tom. om kvinnorna använder sina p-medel exemplariskt korrekt, så kan oönskad graviditet uppstå...
Så. Det är viktigt att denna p-gel för män kommer i bruk på marknaden. Detta kommer minska oönskade graviditeter radikalt = minska abortantalen radikalt.