Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-22, 20:14
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
"Pix pax på vinsten" är ett bra system
Ja det är ett bra system. Så kan man ge sig själv en liten pokal också varje gång man vunnit. Jäklar vilken prishylla man skulle kunna få ihop! Vinst på vinst på vinst på vinst! Sen att enda tecknet på seger är alla priserna man gett sig själv är en helt annan femma.

🏆 🥇 🏆 🏅 🥇 🏆 🥇 🏆 🏅
Citera
2024-10-22, 20:17
Medlem
Citat:
Jag har förstått dig sen start och säger fortfarande att det inte är den logiska slutsatsen.

Det spelar ingen roll om du bara säger det; du måste visa det också. Tror du att jorden blir platt bara för att du säger att jorden är platt?

Citat:
Det finns ingen logik i att man därför kan orsaka mer lidande än nödvändigt i den väg man väljer.

Du sa att kvinnan har en absolut rätt att göra det hon vill med det som befinner sig inuti hennes kropp, inklusive döda det som befinner sig inuti henne. Men du kanske har andra bevekelsegrunder och har ändrat dig nu? Kanske börjar du långsamt förstå vart det leder om man som du baserar hela sitt argument på den ostadiga grunden att kvinnan har absolut rätt över allting som befinner sig inuti hennes kropp? Hela ditt argument har alltså fallit.

Jag förstår ju förstås att enda anledningen till att du ens kommer med en krass version av "my body my choice"-argumentet är för att du inte ser inte fostret som ett barn, inte ens som en människa, och därmed tillskriver du det inga mänskliga rättigheter överhuvudtaget.

Det du måste greppa i din lilla skalle är dock att de som argumenterar emot dig ser fostret som en människa och allt vad det innebär. Allt jag hör är en sociopatisk dåre som skriker "det är min kropp så därför kan jag iskallt mörda bebisar!". Det finns ingen anledning för mig att acceptera din världsbild om vad fostret är, särskilt när jag vet att min position har stöd i all objektiv vetenskap. Det finns inget tvivel om att det mänskliga livet börjar vid befruktningen.

Vet du vad din typ av argumentering påminner mig om? Det påminner om den typ av argument som slavägare skulle ha använt för att rättfärdiga att slå eller döda sina slavar. I deras ögon var ju slavarna deras ägodel att göra vad de vill med precis som det i dina ögon är kvinnan som äger den absoluta rätten att göra precis vad hon vill med barnet och dess kropp bara för att det befinner sig inuti kvinnans kropp.

Du kommer aldrig att övertyga någon med ditt argument särskilt när det du verkligen inte håller med om är fostrets moraliska värde.

Citat:
Man kan inte ha kroppslig autonomi om man inte är kroppsligt autonom, ditt ägg.

Oj, en tautologi. Mycket imponerande. Låt mig förstå dig rätt: ditt argument här är alltså att om man inte är kroppsligt autonom så har man inte en rätt till liv? Har nyfödda barn kroppslig autonomi?

Citat:
Ok. Själv osar du sexuell osäkerhet och skenstyrka och framstår som om du varken kunnat skita eller ligga på 5 år.

Den enda som konstant pratar om undergivenhet och sexuell osäkerhet är du. Projicering, much? Har du inget bättre att komma med?
Citera
2024-10-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Allt är dåligt med detta.

Nej. Tvärtom. Det är bra och ligger i linje med kvinnans biologi och natur. Allt du förespråkar däremot, är väldigt dåligt, och går rakt emot kvinnans biologi och natur.

Det finns en anledning till att kvinnor är miserablare än någonsin idag, och det är för att allting DU förespråkar har varit norm i 50 år.

Citat:
Årrh fyfaaan vad du är korkad. NEJ autister är absolutely fucking not "oftare intelligentare än andra". Högfungerande autister (förr asperger) kan absolut vara smartare än genomsnittet, men lååångt ifrån alla autister är högfungerande.

Okej, så det är de icke-högfungerande autisterna du väljer att pissa på. Det gör ju det hela om möjligt ännu mer osmakligt. Autister uppskattar knappast att deras diagnos används som invektiv. Men det gör det tyvärr av sådana som dig och därför behövs dagar som World autism awareness day.

Skäms på dig.
Citera
2024-10-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ända tills mormon-kvinnorna vaknar upp och inser hur jävla körda de är och bittert börjar ångra att de inte tog lärdom av tidigare generationers hemmafruar.

Ja, det har du rätt i. Om mormonerna börjar ta efter dina feministiska ideal så innebär det slutet för dem. Helt korrekt.
Citera
2024-10-22, 20:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad spelar det för roll vad det heter? Var du ett foster/embryo en gång i tiden? Om någon hade dödat dig när du var ett foster/embryo, hade du då existerat idag?

Om inte, vad är då skillnaden på om någon dödade dig när du var foster/embryo kontra om någon dödade dig någon gång efter att du föddes?

Slutresultatet blir ju detsamma.

Om jag hade blivit aborterad som embryo så hade jag inte existerat idag nej.

Skillnaden är att ett barn är fullt utvecklat medans ett embryo är otroligt outvecklat. Du kanske förstår om du letar upp en bild på en bebis och förstorar upp den jättemycket och sen letar du upp en bild på ett 7 veckor gammalt embryo och förstorar upp den jättemycket. Sen sitter du och jämför och tittar i 2-4 timmar. Sen kan du komma tillbaka hit och redogöra för vilka skillnader du kunde se. Sen får du läsa på lite också om skillnaderna.
Citera
2024-10-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det spelar ingen roll om du bara säger det; du måste visa det också. Tror du att jorden blir platt bara för att du säger att jorden är platt?

Du sa att kvinnan har en absolut rätt att göra det hon vill med det som befinner sig inuti hennes kropp, inklusive döda det som befinner sig inuti henne. Men du kanske har andra bevekelsegrunder och har ändrat dig nu? Kanske börjar du långsamt förstå vart det leder om man som du baserar hela sitt argument på den ostadiga grunden att kvinnan har absolut rätt över allting som befinner sig inuti hennes kropp? Hela ditt argument har alltså fallit.

Jag förstår ju förstås att enda anledningen till att du ens kommer med en krass version av "my body my choice"-argumentet är för att du inte ser inte fostret som ett barn, inte ens som en människa, och därmed tillskriver du det inga mänskliga rättigheter överhuvudtaget.

Det du måste greppa i din lilla skalle är dock att de som argumenterar emot dig ser fostret som en människa och allt vad det innebär. Allt jag hör är en sociopatisk dåre som skriker "det är min kropp så därför kan jag iskallt mörda bebisar!". Det finns ingen anledning för mig att acceptera din världsbild om vad fostret är, särskilt när jag vet att min position har stöd i all objektiv vetenskap. Det finns inget tvivel om att det mänskliga livet börjar vid befruktningen.

Vet du vad din typ av argumentering påminner mig om? Det påminner om den typ av argument som slavägare skulle ha använt för att rättfärdiga att slå eller döda sina slavar. I deras ögon var ju slavarna deras ägodel att göra vad de vill med precis som det i dina ögon är kvinnan som äger den absoluta rätten att göra precis vad hon vill med barnet och dess kropp bara för att det befinner sig inuti kvinnans kropp.

Du kommer aldrig att övertyga någon med ditt argument särskilt när det du verkligen inte håller med om är fostrets moraliska värde.

Oj, en tautologi. Mycket imponerande. Låt mig förstå dig rätt: ditt argument här är alltså att om man inte är kroppsligt autonom så har man inte en rätt till liv? Har nyfödda barn kroppslig autonomi?

Den enda som konstant pratar om undergivenhet och sexuell osäkerhet är du. Projicering, much? Har du inget bättre att komma med?

Du för börja med att citera vart jag har sagt att "kvinnan har en absolut rätt att göra det hon vill med det som befinner sig inuti hennes kropp" så tar vi det därifrån sen.
Citera
2024-10-22, 20:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, det har du rätt i. Om mormonerna börjar ta efter dina feministiska ideal så innebär det slutet för dem. Helt korrekt.

Nope. De som blivit lämnade av sina män och därefter tvingats bo i sina bilar och sälja prylar på loppis har redan börjat informera andra kvinnor om faran med att vara ekonomiskt livegna under sina makar. Precis som tidigare generationers kvinnor började hamra in i sina döttrars huvuden hur viktigt det var att de skaffade sig en utbildning, ett jobb och en egen inkomst. Och kämpade för att få lov att öppna bankkonton i sina egna namn och för löner de kunde överleva på, med mera.
Citera
2024-10-22, 20:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej. Tvärtom. Det är bra och ligger i linje med kvinnans biologi och natur. Allt du förespråkar däremot, är väldigt dåligt, och går rakt emot kvinnans biologi och natur.

Det finns en anledning till att kvinnor är miserablare än någonsin idag, och det är för att allting DU förespråkar har varit norm i 50 år.

Okej, så det är de icke-högfungerande autisterna du väljer att pissa på. Det gör ju det hela om möjligt ännu mer osmakligt. Autister uppskattar knappast att deras diagnos används som invektiv. Men det gör det tyvärr av sådana som dig och därför behövs dagar som World autism awareness day.

Skäms på dig.

Nej Joey boy, det ligger inte i kvinnans natur att vara livegen under sin man.
Citera
2024-10-22, 20:30
Medlem
Citat:
Nä ok så då är du för att folk ska lägga upp det hela utefter vem som är mest lämpad för varje uppgift i varje förhållande och dela på sånt som bägge kan göra? Helt onödigt med könsnormerna då och bättre att paren gör upp det sinsemellan.

Nej men det är vad jag tänker när nån snackar om traditionalism.

Det här memet passar in perfekt på dig.
https://pbs.twimg.com/media/GOB3BBpX...jpg&name=large
Citera
2024-10-22, 20:31
Citat:
Vad spelar det för roll vad det heter? Var du ett foster/embryo en gång i tiden? Om någon hade dödat dig när du var ett foster/embryo, hade du då existerat idag?

Om inte, vad är då skillnaden på om någon dödade dig när du var foster/embryo kontra om någon dödade dig någon gång efter att du föddes?

Och vad är skillnaden om dina föräldrar använde preventivmedel så du aldrig blivit till kontra dödade dig när du var ett embryo?

Citera
2024-10-22, 20:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Tråden har spårat ur. Jag vet inte vad det är med abortfrågan som får folk att tappa det, för mig är det ganska ointressant och jag har full förståelse för hur man kan vara både för och emot.

Här kommer lite feminism från förr, som faktiskt låter mer lik Reiwa än Jenny9. Intressant?

Citat:
Anti-abortion feminists consider the legal option of abortion to "support anti-motherhood social attitudes and policies and limit respect for women's citizenship". Anti-abortion feminists believe that abortion is an action dictated by society and legal abortion "perpetuates an uncaring, male-dominated society."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-abortion_feminism
Citera
2024-10-22, 20:32
Medlem
Citat:
Det här memet passar in perfekt på dig.
https://pbs.twimg.com/media/GOB3BBpX...jpg&name=large

Jag klickar inte på viruslänkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera