Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Jag har förstått dig sen start och säger fortfarande att det inte är den logiska slutsatsen.
Det spelar ingen roll om du bara säger det; du måste visa det också. Tror du att jorden blir platt bara för att du säger att jorden är platt?
Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Det finns ingen logik i att man därför kan orsaka mer lidande än nödvändigt i den väg man väljer.
Du sa att
kvinnan har en absolut rätt att göra det hon vill med det som befinner sig inuti hennes kropp, inklusive döda det som befinner sig inuti henne. Men du kanske har andra bevekelsegrunder och har ändrat dig nu? Kanske börjar du långsamt förstå vart det leder om man som du baserar hela sitt argument på den ostadiga grunden att kvinnan har absolut rätt över allting som befinner sig inuti hennes kropp? Hela ditt argument har alltså fallit.
Jag förstår ju förstås att enda anledningen till att du ens kommer med en krass version av "my body my choice"-argumentet är för att du inte ser inte fostret som ett barn, inte ens som en människa, och därmed tillskriver du det inga mänskliga rättigheter överhuvudtaget.
Det du måste greppa i din lilla skalle är dock att de som argumenterar emot dig ser fostret som en människa och allt vad det innebär. Allt jag hör är en sociopatisk dåre som skriker "det är min kropp så därför kan jag iskallt mörda bebisar!". Det finns ingen anledning för mig att acceptera din världsbild om vad fostret är, särskilt när jag vet att min position har stöd i all objektiv vetenskap. Det finns inget tvivel om att det mänskliga livet börjar vid befruktningen.
Vet du vad din typ av argumentering påminner mig om? Det påminner om den typ av argument som slavägare skulle ha använt för att rättfärdiga att slå eller döda sina slavar. I deras ögon var ju slavarna deras ägodel att göra vad de vill med precis som det i dina ögon är kvinnan som äger den absoluta rätten att göra precis vad hon vill med barnet och dess kropp bara för att det befinner sig inuti kvinnans kropp.
Du kommer aldrig att övertyga någon med ditt argument särskilt när det du verkligen inte håller med om är fostrets moraliska värde.
Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Man kan inte ha kroppslig autonomi om man inte är kroppsligt autonom, ditt ägg.
Oj, en tautologi. Mycket imponerande. Låt mig förstå dig rätt: ditt argument här är alltså att om man inte är kroppsligt autonom så har man inte en rätt till liv? Har nyfödda barn kroppslig autonomi?
Citat:
Ursprungligen postat av
NilsKalsonQuisling
Ok. Själv osar du sexuell osäkerhet och skenstyrka och framstår som om du varken kunnat skita eller ligga på 5 år.
Den enda som konstant pratar om undergivenhet och sexuell osäkerhet är du. Projicering, much?

Har du inget bättre att komma med?