2023-04-29, 19:28
Medlem
Man kanske borde byta namn på underhåll åtminstonde i folkmun till "horbidraget"
Citera
2023-04-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingdnahehe
Det är inte ditt barn om du inte vill ha det oavsett. Då är det en bastard utan far.

Jag förstår att du gillar att knulla för pengar och underhåll din lilla hora
Japp, men inte heller bastarder kan försörja sig själva och den kostnaden tas av de två som gjort bastarden.
Tack, jag är vuxen och försörjer mig själv och det är så fiffigt ordnat i vårt samhälle att barn inte behöver knulla för pengar och underhåll, det har de rätt att få ändå av de två som har gjort det.
Citera
2023-04-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp, men inte heller bastarder kan försörja sig själva och den kostnaden tas av de två som gjort bastarden.
Tack, jag är vuxen och försörjer mig själv och det är så fiffigt ordnat i vårt samhälle att barn inte behöver knulla för pengar och underhåll, det har de rätt att få ändå av de två som har gjort det.

Synd bara att det är du själv som gjort barnet för mannen inte va med på det och därmed är du ensam förälder utan någon rätt till pengar
Citera
2023-04-29, 20:48
Medlem
Citat:
Synd bara att det är du själv som gjort barnet för mannen inte va med på det och därmed är du ensam förälder utan någon rätt till pengar
Jag är som sagt vuxen och försörjer mig själv.
Citera
2023-04-29, 22:20
Medlem
Citat:
Jag är som sagt vuxen och försörjer mig själv.

Ja jättevuxen som blir gravid och inte har råd att försörja ungen utan bidrag ifrån män.

Borde sätta på en ståltrosa med lås på såna som dig så kan ni få nyckeln den dagen ni tycker att ni inte behöver 1000kronor av män om ni råkar bli gravida.
Citera
2023-04-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ja jättevuxen som blir gravid och inte har råd att försörja ungen utan bidrag ifrån män.

Borde sätta på en ståltrosa med lås på såna som dig så kan ni få nyckeln den dagen ni tycker att ni inte behöver 1000kronor av män om ni råkar bli gravida.
du har lite svårt att fatta, det är barn som behöver bidrag för att överleva.

Jag har alltid kunnat försörja mina barn utan några som helst bidrag. Hade jag inte kunnat det hade jag fått bidrag från Försäkringskassan och inte någon annan. Liksom alla andra mammor och pappor får bidrag från Försäkringskassan om de inte kan försörja sina barn. Men i första hand ska föräldrarna stå för barnens underhåll från sin lön.
Senast redigerad av Ipsi 2023-04-30 kl. 00:12.
Citera
2023-04-30, 06:32
Medlem
Citat:
du har lite svårt att fatta, det är barn som behöver bidrag för att överleva.

Jag har alltid kunnat försörja mina barn utan några som helst bidrag. Hade jag inte kunnat det hade jag fått bidrag från Försäkringskassan och inte någon annan. Liksom alla andra mammor och pappor får bidrag från Försäkringskassan om de inte kan försörja sina barn. Men i första hand ska föräldrarna stå för barnens underhåll från sin lön.

Komiskt att se hur du utan problem hoppar mellan att det är kvinnans kropp och hennes val till att avsluta barnets liv - till att det är barnets kropp och dennes rätt till liv (när det ska pungslås pengar från män).

Som vanligt är du den största hycklaren. Man kan bara hoppas att du aldrig får egna barn utan nöjer dig med att plåga dina katter.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2023-04-30 kl. 06:37.
Citera
2023-04-30, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Komiskt att se hur du utan problem hoppar mellan att det är kvinnans kropp och hennes val till att avsluta barnets liv - till att det är barnets kropp och dennes rätt till liv (när det ska pungslås pengar från män).

Som vanligt är du den största hycklaren. Man kan bara hoppas att du aldrig får egna barn utan nöjer dig med att plåga dina katter.

Vet du skillnaden på ett 5- 9 veckors gammalt foster och en nyfödd bebis?

Ett foster på under 13 veckor känner inte smärta och har inte ett tillräckligt utvecklat nervsystem. Ännu mer outvecklat är fostret vid 5-9 veckor. Om kvinnan/paret då känner sig nödgade till abort, så gör de allra flesta abort innan vecka 9. Och flertalet av dessa gör det innan vecka 7. Fostret lider inte, utan är för outvecklat för att kunna lida. Och ingen behöver betala för fostret. Den behöver inga inkomster. Och givetvis är det kvinnans kropp, liv och hälsa som måste få gå före. Vi äter djur som har mer medvetande och som känner både smärta och rädsla, vilket ett foster på 7 veckor inte gör. Så har du problem med abort: bli vegan. Abort är mer humant för ett 7 veckors gammalt foster än vad slakt är för ett fullt utvecklat djur.

En nyfödd bebis däremot har ett nervsystem (outvecklat, men under utveckling). En nyfödd bebis kan känna rädsla, smärta, lidande bli nöjd, harmoni osv. En nyfödd bebis behöver en varm famn som tar hand om den. Mat, ömhet, kärlek, ren blöja, sömn. Om pappan eller mamman inte vill delta i detta, så är det så finurligt att den förälder som inte vill delta i att ta hand om bebisen: slipper. Men denna förälder kommer ändå behöva betala för bebisens (och sedan barnets) omkostnader. Det behöver bebisen/barnet.
Citera
2023-04-30, 07:50
Medlem
Citat:

Det är väl ändå helt rimligt att mamman och pappan till en bebis/ett barn: betalar den absoluta merparten av bebisens/barnets omkostnader? Så slipper en massa random män springa runt och betala "1000 kronor" till gravida kvinnor. Bra va?

I övrigt betalar vi alla skatt. Som bla. går till bebisar/barn. Bebisar och barn är samhällets framtid. Det är kanske den där bebisen som du nu betalar liten del av skatt till, som senare kommer vårda dig på din ålders höst. Och en annan bebis som kommer försörja dig när du behöver vård. Se skatt som ett kretslopp.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-04-30 kl. 07:53.
Citera
2023-04-30, 08:03
Medlem
Citat:

Barnet har lika stor rätt att pungslå pengar från kvinnor. Inte fan gnäller jag över det.

Och med tanke på att du rekommenderar alla pojkar och män att i förväg berätta att gör inte kvinnan abort på din begäran ska ditt barn varken få mat eller kläder av dig och sen attackerar kvinnan när hon gör aborten så är det allt du som hycklar.

Att vara för fri abort och ändå anse att barn ska få mat och kläder av sina föräldrar är knappast särskilt ovanligt.
Senast redigerad av Ipsi 2023-04-30 kl. 08:31.
Citera
2023-04-30, 08:56
Medlem
Citat:
Barnet har lika stor rätt att pungslå pengar från kvinnor. Inte fan gnäller jag över det.

Och med tanke på att du rekommenderar alla pojkar och män att i förväg berätta att gör inte kvinnan abort på din begäran ska ditt barn varken få mat eller kläder av dig och sen attackerar kvinnan när hon gör aborten så är det allt du som hycklar.

Att vara för fri abort och ändå anse att barn ska få mat och kläder av sina föräldrar är knappast särskilt ovanligt.

Jaså? ..kanske har du 'glömt' kontexten att jag också skrev att det ska råda en överrenskommelse mellan parterna huruvida man ska göra en abort eller ej vid graviditet och att den ska hållas och/eller ärligt uppdateras med initiativ från BÅDA parter?

..om kvinnan då väljer att frångå överenskommelsen så rekommendar jag att pojkar och män ser till att vara förberedda på det med att innan det knullas påpekar att om hon går ifrån överrenskommelsen så blir det inget underhåll. Jävligt enkelt och rättvist. Men du gillar inte rättvisa, det vet vi.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2023-04-30 kl. 08:59.
Citera
2023-04-30, 09:57
Medlem
Citat:
Jaså? ..kanske har du 'glömt' kontexten att jag också skrev att det ska råda en överrenskommelse mellan parterna huruvida man ska göra en abort eller ej vid graviditet och att den ska hållas och/eller ärligt uppdateras med initiativ från BÅDA parter?

..om kvinnan då väljer att frångå överenskommelsen så rekommendar jag att pojkar och män ser till att vara förberedda på det med att innan det knullas påpekar att om hon går ifrån överrenskommelsen så blir det inget underhåll. Jävligt enkelt och rättvist. Men du gillar inte rättvisa, det vet vi.
Och när barnet tittar i lagboken så upptäcker det att det har rätt att få pengar till mat och kläder från sin pappa och lämnar då in en stämningsansökan och får sina pengar oavsett vad du har sagt till morsan om vad som är rättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in