2023-04-24, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Och ditt svar var att du rättfärdigar abort för att det har skett i alla tider! Och när du inte klarade av att ditt extremt infantila och svaga "argument" inte accepterades och plockades isär började du kasta förolämpningar till höger och vänster vilket kulminerade i ett gråtinlägg där du spammade samma sak om och om igen som en bebis.

En femåring förstår att "det har skett i alla tider så därför är det okej" inte är ett starkt argument. Med ditt resonemang kan man rättfärdiga precis vad som helst som mord, våldtäkt, tortyr och så vidare för det har också skett i alla tider.

Det är okej, Jenny. Vi förstår att anledningen till att du gillar abort är för att du tycker det är bekvämt och av lättja. Det är därför du vägrade besvara den frågan. Du vill kunna mörda andra för det gör ditt liv lättare helt enkelt.

Du erkände att ett foster är ett mänskligt liv, det vill säga en människa, trots detta förespråkar du att man ska få döda ett foster som är en människa i dina egna ögon. You go girl! Du förespråkade precis mord på människor, men du är för korkad för att fatta vad det är du säger.

Att abort skett i alla tider betyder att även om man förbjuder abort så kommer folk försöka genomföra det. Och då är risken stor att det blir farligt för kvinnan.

Ett foster är ett foster och ingen människa. Att utföra en laglig abort i Sverige räknas ej som mord. Såklart. Vid 22 graviditetsveckan övergår fostret till att vara ett barn.
Citera
2023-04-24, 05:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad menar du?

Alla föds med synd.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
som sagt, när du blir instängd i ett frysrum så ursäktar du dem med att det i a f är bättre än att de dödar dig direkt.

Så du ringde dom och kolla? Ni kan inte både sluta mörda dom och frysa in dom tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I vilket inlägg säger jag att liv inte är liv, citera tack. Som vanligt sitter du och hittar på en massa.

Antar att du räknar in männen aka bebismördarna där också.

I alla inlägg där du dehumaniserar bebisar naturligtvis. Kackerlackor, smuts, foster. Ert vanliga snack som sagt.
Citera
2023-04-24, 06:38
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Alla föds med synd.

Så du ringde dom och kolla? Ni kan inte både sluta mörda dom och frysa in dom tror du?

I alla inlägg där du dehumaniserar bebisar naturligtvis. Kackerlackor, smuts, foster. Ert vanliga snack som sagt.
Inget av det du säger om mig och min sekt och alla andra och deras sekter förändrar det faktum att du totalt diskvalificerat dig för att tala om empati.
Citera
2023-04-24, 06:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Inget av det du säger om mig och min sekt och alla andra och deras sekter förändrar det faktum att du totalt diskvalificerat dig för att tala om empati.

Nejnej det är precis som vanligt. Vilka kan inte tala om empati? Bebismördarna. Vi som inte mördat bebisar kan snacka vidare. Att ni också fryser in bebisar får inte oss som inte fryser in bebisar att se dåliga ut, försök nu tänka.
Citera
2023-04-24, 06:50
Citat:
Nejnej det är precis som vanligt. Vilka kan inte tala om empati? Bebismördarna. Vi som inte mördat bebisar kan snacka vidare. Att ni också fryser in bebisar får inte oss som inte fryser in bebisar att se dåliga ut, försök nu tänka.

Det är du som har fått dig själv att se dålig ut genom att säga att om man fryser in ett levande småbarn så är det i a f bättre än att döda det direkt. Vad du nu kommer att säga i ditt nästa inlägg om mig och min sekt förändrar inte att DU har sagt den sjuka grejen som har visat att du inte bryr dig det minsta om små barn och har därmed diskvalificerat dig från att tala om empati.
Citera
2023-04-24, 06:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det är du som har fått dig själv att se dålig ut genom att säga att om man fryser in ett levande småbarn så är det i a f bättre än att döda det direkt. Vad du nu kommer att säga i ditt nästa inlägg om mig och min sekt förändrar inte att DU har sagt den sjuka grejen som har visat att du inte bryr dig det minsta om små barn och har därmed diskvalificerat dig från att tala om empati.

Alla människor med empati tycker det är bättre att bebisen lever än att man torterar och dödar den direkt. Det är bara du som är helt förvirrad eftersom du saknar empati som koncept i din hjärna.
Citera
2023-04-24, 07:03
Citat:
Alla människor med empati tycker det är bättre att bebisen lever än att man torterar och dödar den direkt. Det är bara du som är helt förvirrad eftersom du saknar empati som koncept i din hjärna.
Nej, alla människor med empati förstår vilken ångest, skräck och smärta det innebär för ett barn att bli infryst levande.

Att du nu återigen skriver något om mig och min sekt förändrar inte det faktum att du genom att säga att det är bättre än att döda barnet direkt diskvalificerat dig från att prata om empati.
Citera
2023-04-24, 07:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej, alla människor med empati förstår vilken ångest, skräck och smärta det innebär för ett barn att bli infryst levande.

Att du nu återigen skriver något om mig och min sekt förändrar inte det faktum att du genom att säga att det är bättre än att döda barnet direkt diskvalificerat dig från att prata om empati.

Så varför fryser du och din sekt in dom? Det är vad ni gör och inte vi. Du är så förvirrad idag.
Citera
2023-04-24, 07:41
Citat:
Så varför fryser du och din sekt in dom? Det är vad ni gör och inte vi. Du är så förvirrad idag.
Som sagt, att du alltid svarar om något med ”du” eller ”du och din sekt” förtar inte dina egna uttalanden som visar att du är totalt oförmögen till empati med små barn överhuvudtaget.
Citera
2023-04-24, 07:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Som sagt, att du alltid svarar om något med ”du” eller ”du och din sekt” förtar inte dina egna uttalanden som visar att du är totalt oförmögen till empati med små barn överhuvudtaget.

Dom ni mördat eller fryst in? Känner ni empati med dom? Nej det är ju som bekant vi som gör knäppgök vi som inte mördar och fryser in.
Citera
2023-04-24, 08:29
Citat:
Dom ni mördat eller fryst in? Känner ni empati med dom? Nej det är ju som bekant vi som gör knäppgök vi som inte mördar och fryser in.
Och hur många som andra har mördat eller fryst in spelar alltså ingen som helst till för hur du med dina uttalanden avslöjat dig själv som totalt empatilös.

Du räddas inte av vad andra har gjort ser du.
Citera
2023-04-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Abort är, ur ett rent objektivt och vetenskapligt perspektiv, dödandet av en ofödd människa. Rent moralfilosofiskt kan man emellertid argumentera om huruvida dödandet av de allra oskyldigaste och mest försvarslösa skall vara tillåtet i ett civiliserat samhälle.
Nja, det är inte ofödd människa, det är en möjlig människa.
Med ditt synsätt så är varje ägg och spermie en ofödd människa, och onani (för män) dödande av en ofödd människa.
För kvinnor skulle då undvikande av samlag i samband med ägglossning vara dödande av en ofödd människa. Samt att alla preventivmedel överhuvudtaget innebär dödande av en ofödd människa.
Ditt resonemang faller på sin egen orimlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in