Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Om kvinnor inte har tillgång till säkra aborter så är deras liv och hälsa i fara.
Nej. Ditt liv är inte automatiskt i fara för att du blir gravid. De få graviditeter där kvinnans liv är i fara är jag också för abort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Det jag syftade på var såklart att jag inte rättfärdigar mord och våldtäkt som du vill få det till. Bara för att jag stödjer kvinnors rätt till säkra aborter (fram till en viss gräns).
Du sa att du rättfärdigar abort för att "det har skett i alla tider". Därmed om du är konsekvent rättfärdigar du också mord och våldtäkt för även det har skett i alla tider.
Ditt skäl här till varför du anser att abort är okej är mycket svagt. Att något har ett skett i alla tider är inte ett övertygande skäl till varför något
bör vara okej. En femåring kan förstå det här, men uppenbarligen klarar inte du av det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Stämmer för motsatsen innebär fara för kvinnors liv och hälsa.
Nej, du är för abort oavsett om det är fara för kvinnors liv eller inte. Men har du ändrat dig nu alltså? Du är bara för abort om det är fara för kvinnans liv? Vad bra - då är vi på samma sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Inte erkände, konstaterade. Jag konstaterade också att jag sätter födda människors liv före fosters liv. Definitivt före foster i vecka 7-9.
Du erkände att foster är mänskligt liv och samtidigt förespråkar du rätten att döda oskyldigt mänskligt liv (foster). Denna åsikten kan du förstås ha, men kom inte här och låtsas som att du värnar om mänskligt liv i så fall. Det du förespråkar är mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jag lägger mig inte i av vilka anledningar folk utför abort.
Besvara frågan. Anser du att man ska få göra abort på grund av bekvämlighet och lättja? Varje gång du vägrar besvara den visar det bara än mer tydligt att du inte vågar stå för vad du tycker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Ditt tjatande och upprepande har inget med logik att göra, det hoppas jag att du inser.
Totalt irrelevant om jag säger det en gång eller en miljon gånger. Inom logik och argumentationsanalys är ett logiskt sunt argument ett sådant argument vars slutsats logiskt följer från premisserna. Det kommer alltså vara sant oavsett hur många gånger det sägs.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Ja abort kommer ske oavsett om det är lagligt eller ej, så för mig är det självklart att kvinnor ska ha tillgång till säkra aborter eftersom jag värnar deras mänskliga liv.
Du säger alltså:
1) Abort sker oavsett om det är lagligt eller ej
2) Att det sker oavsett om det är lagligt eller ej medför att vi bör legalisera det
Med ditt resonemang så bör vi också legalisera mord och våldtäkt för det kommer också ske oavsett om det är lagligt eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Fast dina känsloargument grundas inte i logik, det hoppas jag att du inser.
Då får du förklara varför och på vilket sätt du är konsekvent i ditt rättfärdigande - men detta vet vi alla att du är oförmögen att göra eftersom att du är en extremt känslostyrd varelse som är fullständigt oförmögen att argumentera för din sak på ett logiskt och konsekvent sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Din tolkning.
Logik är inte en tolkningsfråga. Logik är en vetenskaplig lära om vad som gör ett resonemang eller en argumentation giltig. Det är alltså inte en fråga om subjektiva tolkningar. Logik är lika lite en tolkningsfråga som matematik skulle vara en tolkningsfråga, det vill säga inget alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Inte enbart nej. Gör du?
Om du inte är känslostyrd så bör du lägga fram ett argument för din sak som är konsekvent och logiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Erkänn att du är jävligt gaggig och känslosam gällande detta ämnet.
Nej. Jag låter bara inte intellektuellt ohederliga människor som du komma undan. Vi hade kunnat varit på en helt annan plats i diskussionen som är betydligt mer givande om
DU hade velat - men du valde att ta diskussionen i den här riktningen med dina eviga icke-svar och upprepande av argument jag redan visat inte håller.
Du vill helst att dina argument inte ska granskas alls - en märklig inställning dock om man befinner på sig på ett diskussionsforum. Detta är också anledningen till att du och dina gelikar är mer intresserade av förolämpningar och pajkastning än en saklig diskussion.
Det du borde förstått vid det här laget är att om du säger 1+1=3 tusentals gånger så blir det inte mer sant för det. Jag kommer svara dig med 1+1=2 varje gång och förklara varför.
Eftersom att du vägrar erkänna bristerna i ditt eget resonemang och bara upprepar samma felaktiga resonemang om och om igen likt en papegoja, så tvingas jag att svara samma sak varje gång.
Nu förstår jag givetvis att du inser att ditt resonemang är fullständigt inkonsekvent och att du enbart upprepar dig som en taktik för att man ska tröttna och sluta ställa kritiska frågor till dig, men det visar ju bara hur totalt oförmögen du är när det kommer till att argumentera för din sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Varför skulle jag förklara för dig varför du tycker som du tycker gällande mitt resonemang?

Det har jag aldrig sagt att du ska göra. Jag har sagt att ditt resonemang inte konsekvent och visat varför. Du säger "jo, det är det" men förklarar aldrig hur det är konsekvent. Jag säger då att du ska förklara på vilket sätt ditt resonemang är konsekvent men det vägrar du göra eftersom att du inte kan så istället börjar du vräka ur dig dina förolämpningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Ja mänskliga foster är mänskligt liv, men det är även kvinnors liv. Och som jag sagt nu hundra gånger så sätter jag födda människors liv före fosters liv. Speciellt foster i vecka 7-9.
Ja, du är alltså för att döda oskyldiga människor i och med att du är för abort i situationer där kvinnans liv inte är i fara. Anledningen till att du är för det är enligt dig själv för att det skett i alla tider.
Därmed om du är konsekvent är du också för mord och våldtäkt för det har också skett i alla tider. Men det är du inte för och därmed är du inte konsekvent.