2020-04-26, 22:03
Medlem
Han hade en Roland Juno 106 synth men trummaskinen är jag osäker på.
Citera
2020-04-27, 00:11
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Hade inte en aning om det. Vet ej hur man missat detta, vart har du fått fram den informationen?

Slå ett öga på vinylens baksida..
Citera
2020-04-27, 23:24
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Slå ett öga på vinylens baksida..

Attans, min skiva är nerpackad då jag håller på att flytta, hittade ingen schysst bild som man kunde läsa på google eller på tjockfet.. Får hålla mig till sommaren när vinylkollektionen åker upp igen!
Citera
2020-04-30, 20:43
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som vet ifall Onkel Kånkel och Eddie Meduza har uppträtt ihop eller ej
Det skulle nog varit ett intressant möte på sitt eget sätt
Citera
2020-05-01, 01:39
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovlastarn
Han hade en Roland Juno 106 synth men trummaskinen är jag osäker på.

Denna borde han haft, om du kanske minns utseendet? Hela underbara värld är det ljud från denna
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fil:Roland_TR-909.jpg

Sen kanske tidigare gyllene tider, kanske denna.
http://www.vintagesynth.com/roland/dr55.php

Vet du någon mer utrustning han hade? Finns det inga bilder på studion?
Citera
2020-05-01, 03:54
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Nej, Onkel gjorde sin spelning 93 på Hultsfred och sen (2002?) var det 3 spelningar i Malmö, Göteborg och Stockholm. Det var dock en konsert som skulle gjorts i Skövde eller Växsjö som Håkan inte dök upp på, som medlemmarna i Bult körde som Buskis sjöng på istället. Såg ett inlägg på Onkel Kånkel rest in piss på facebook. Så inofficiellt 5st men officiellt 4st som Håkan gjorde.
Citera
2020-05-03, 00:43
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Nej, Onkel gjorde sin spelning 93 på Hultsfred och sen (2002?) var det 3 spelningar i Malmö, Göteborg och Stockholm. Det var dock en konsert som skulle gjorts i Skövde eller Växsjö som Håkan inte dök upp på, som medlemmarna i Bult körde som Buskis sjöng på istället. Såg ett inlägg på Onkel Kånkel rest in piss på facebook. Så inofficiellt 5st men officiellt 4st som Håkan gjorde.
Körde medlemmarna i Bult Onkel Kånkel låtar? Var det kanske bara de låtarna som de gjorde tillsammans när Håkan var med i bandet?
Citera
2020-05-03, 00:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Tror inte ens att Errol hade hört talas om Onkel Kånkel.
Citera
2020-05-03, 00:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Vet inte om det har tagits upp tidigare men, var kommer introt ifrån till låten Förkrymp gubbkuk av stål? Satt Håkan och lyssnade på radio och hörde ett roligt mongo pratat och spelade in det? För det känns som det är något autentisk som sändes på riktigt.
Citera
2020-05-03, 15:16
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Körde medlemmarna i Bult Onkel Kånkel låtar? Var det kanske bara de låtarna som de gjorde tillsammans när Håkan var med i bandet?

Vad jag fattade det som i det inlägget och vad folk skrev, så spelades det Onkel Kånkel låtar. Dom hade planerat allting med Håkan för att dom ville att han skulle spela live, då han började slå igenom. Och han sa att han skulle komma och spela med dom i Bult, men han dök aldrig upp. Så då körde dom den spelningen utan honom och spelade då Onkel låtar och kanske någon Bult låt.

Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vet inte om det har tagits upp tidigare men, var kommer introt ifrån till låten Förkrymp gubbkuk av stål? Satt Håkan och lyssnade på radio och hörde ett roligt mongo pratat och spelade in det? För det känns som det är något autentisk som sändes på riktigt.

Hahah, alltid undrat var det kommit ifrån. För det är ju någon som blir intervjuad, men vart det kommer ifrån är jag helt ovetande av.

https://www.youtube.com/watch?v=UwrtIXahqcg
Citera
2020-05-06, 18:40
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Hahah, alltid undrat var det kommit ifrån. För det är ju någon som blir intervjuad, men vart det kommer ifrån är jag helt ovetande av.
https://www.youtube.com/watch?v=UwrtIXahqcg
Håkan jobbade på ett äldreboende ett tag och de ska varit då han spelade in monologen. Om jag har fel får någon gärna rätta mig.
Citera
2020-05-06, 18:49
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Den stora anledningen till att de aldrig blev något, var att Håkan hatade Eddie och blev arg om man pratade Eddie med honom. Dock så drog Eddie och Svullo ut på påvarna tillsammans, vilket är nästan lika bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in