2019-12-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Precis det stämmer. Tänker alltid på skivan Kalle Anka suger pung, när jag ser Ebbot. Sedan var han på skivan Kånkelmania med Union Carbide Productions och gjorde en cover på 1 kromosom för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Menar du LP släppen som varit de senaste åren eller way back? Att Ebbot var den drivande kraften att producera Kalle Anka suger pung skivan?

Första pressen, alltså way back. Man kan nog säga att Ebbot var den drivande kraften i rätt mycket kring Onkel Kånkel. Kalle Anka suger pung. antagligen Kånkelmania och sen spelningen på Hultsfred.
Citera
2019-12-02, 17:06
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Första pressen, alltså way back. Man kan nog säga att Ebbot var den drivande kraften i rätt mycket kring Onkel Kånkel. Kalle Anka suger pung. antagligen Kånkelmania och sen spelningen på Hultsfred.

Hade inte en aning om det. Vet ej hur man missat detta, vart har du fått fram den informationen?
Citera
2019-12-14, 00:49
Medlem
pyro860s avatar
En artist som kallar sig "Onkel" på Spotify har släppt versioner på låtar från julskivan: https://open.spotify.com/album/09qKk...Sj-XtjUX8K50lA

Bara fem spår, sen ligger lite andra låtar där med. Låter helt okej
Citera
2019-12-18, 03:20
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
En artist som kallar sig "Onkel" på Spotify har släppt versioner på låtar från julskivan: https://open.spotify.com/album/09qKk...Sj-XtjUX8K50lA

Bara fem spår, sen ligger lite andra låtar där med. Låter helt okej

Där ser man att de släppte mer! Håller med att det är helt ok, men är det jul så är det onkels egna julskiva som gäller!

God jul! Göb göb
Citera
2019-12-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Är det någon som vet vilket eller vilka Franska punkband från 70 och 80-talet som Onkel fick influenser ifrån? Det vore ju kul om man hittade originalen där man kanske hittar likheter till Helan och halvan, IFÖ och de andra godingarna.

Har glömt namnet nu men ett band nämns i Udda Tings podcast om Onkel Kånkel. Lyssningsvärd f ö.
Citera
2019-12-21, 13:16
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Har glömt namnet nu men ett band nämns i Udda Tings podcast om Onkel Kånkel. Lyssningsvärd f ö.

De nämner inga namn utan att det är franska band som inte ”delamorte” känner till har jag för mig. Vill ha mer avsnitt om onkel. Finns så mycket mer man vill ha reda på.
Citera
2019-12-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
De nämner inga namn utan att det är franska band som inte ”delamorte” känner till har jag för mig. Vill ha mer avsnitt om onkel. Finns så mycket mer man vill ha reda på.

Jag vet att jag hört bandet "Metal Urbain" nämnas nånstans som inspiration, men var om inte i podden? Du vet att det blev ett extra-avsnitt va?

Lyssna på Metal Urbains peel sessions, Det är exakt samma sound som Onkel. Möjligt att han snott en del av riffen också.
Citera
2019-12-21, 19:11
Medlem
Rebali179s avatar
han var ju ett stort fan av Ramones så han kan nog ha plockat lite där med

Dock när jag hör delamorte tänker jag att han syftar på Daniel ”Dellamorte"
Citera
2019-12-21, 22:28
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Jag vet att jag hört bandet "Metal Urbain" nämnas nånstans som inspiration, men var om inte i podden? Du vet att det blev ett extra-avsnitt va?

Lyssna på Metal Urbains peel sessions, Det är exakt samma sound som Onkel. Möjligt att han snott en del av riffen också.

Del 2 missades absolut inte, tyckte den var mer informativ än första.

Ska kika upp det imorgon, finns på Spotify?
Citera
2019-12-21, 22:30
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
han var ju ett stort fan av Ramones så han kan nog ha plockat lite där med

Dock när jag hör delamorte tänker jag att han syftar på Daniel ”Dellamorte"

Ja han hade stulit riff i absurdum eller vad det var han hade sagt till Pontus.

Ja exakt Daniel, vet inte ifall han är känd från något annat. Men han spelade ju med onkel på turnén på Nalen, KB. Ifall jag inte fattade fel i något av avsnitten
Citera
2019-12-23, 20:10
Medlem
Pekka-s avatar
God göb allesammans. Hoppas ni ser på himlens vulva ikväll och ägnar natten till att lyssna på denna hit https://m.youtube.com/watch?v=6LI7Pc-rodw
Citera
2019-12-25, 10:01
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:

Intressant! Tack för tipset. Nu går en gammaldags jul på repeat, för tredje gången denna morgon.
https://www.youtube.com/watch?v=aLeulZy5BMQ trummaskinen känns bekant Vid 7:51 börjar en låt som definitivt har använts i en låt släppt av OK, minns inte namnet på den.
God bög jul allihop!
Senast redigerad av Lacerda 2019-12-25 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in