2022-08-09, 21:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Tio små stjärtpojkar e ju en hit. Såg O K live på kåren i Göteborg. Det var psykedeliskt när hela publiken heilade till refrängen av nasse penis. Och de två storbystade kvinnorna med hakkors runt armen. Skulle aldrig funkat idag.
Haha det hade varit kul att få se live. Har läst någonstans att Onkel Kånkels konserter var de enda gångerna som kommunister och nazister stod och heilade tillsammans.
Citera
2022-08-09, 21:40
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Haha det hade varit kul att få se live. Har läst någonstans att Onkel Kånkels konserter var de enda gångerna som kommunister och nazister stod och heilade tillsammans.
Japp. Och drägg och punkare. Det var, precis som du skriver, även skinheads på spelningen.
Citera
2022-08-09, 21:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Japp. Och drägg och punkare. Det var, precis som du skriver, även skinheads på spelningen.
Onkel Kånkel är den största fredsmäklaren. Birgit Friggebo skulle ha försökt någon hans låtar istället för We shall overcome.
Citera
2022-08-09, 21:46
Medlem
Citat:
Onkel Kånkel är den största fredsmäklaren. Birgit Friggebo skulle ha försökt någon hans låtar istället för We shall overcome.
I min drömvärld så säger Friggebo låt oss alla sjunga nassepenis I fuhrens anus.

För några år sen kunde man köpa onkels Juno 106 synth, rökskadad av nikotinet, på blocket.
Citera
2022-08-09, 21:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
I min drömvärld så säger Friggebo låt oss alla sjunga nassepenis I fuhrens anus.
Ja, det hade fan varit något!

Citat:
För några år sen kunde man köpa onkels Juno 106 synth, rökskadad av nikotinet, på blocket
Ja, den såldes väl av flickvännen hans. Hon sålde bort en del grejer, tror dock att Håkans familj (bror och far?) lyckades rädda en del som inte blev sålt. Det var ju också flickvännen som outade Håkan Florå var Onkel Kånkel just efter att han hade dött. Och på måndag den 15:e är tretton år sedan som han gick bort.
Citera
2022-08-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ja, det hade fan varit något!

Ja, den såldes väl av flickvännen hans. Hon sålde bort en del grejer, tror dock att Håkans familj (bror och far?) lyckades rädda en del som inte blev sålt. Det var ju också flickvännen som outade Håkan Florå var Onkel Kånkel just efter att han hade dött. Och på måndag den 15:e är tretton år sedan som han gick bort.
Ja det minns jag. Hon uttalande sig kärleksfullt om livet med honom i någon tidning. Kan undra varför hon gjorde det. Tror inte det var för att få fame, hon tyckte nog att han skulle bli ihågkommen och erkänd som en av de största inom svensk musikindustri.
Citera
2022-08-09, 21:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja det minns jag. Hon uttalande sig kärleksfullt om livet med honom i någon tidning. Kan undra varför hon gjorde det. Tror inte det var för att få fame, hon tyckte nog att han skulle bli ihågkommen och erkänd som en av de största inom svensk musikindustri.
Så kan det vara till viss del, sedan så behövde hon pengarna som hon fick av att medverka pressen. Jag vill verkligen inte smutskasta henne, då jag inte kände henne och jag tycker det var bra ändå att hon gick ut med det.
Citera
2022-08-09, 22:05
Medlem
Citat:
Så kan det vara till viss del, sedan så behövde hon pengarna som hon fick av att medverka pressen. Jag vill verkligen inte smutskasta henne, då jag inte kände henne och jag tycker det var bra ändå att hon gick ut med det.
Ja man vill ju veta allt om hans liv typ.

Var inne och kollade på discogs. Och gyllene tider på vinyl ska de ha 400 - 500 spänn för. Trodde den skulle gå dyrare.

https://www.discogs.com/sell/list?ma...b&format=Vinyl

Kommer garanterat köpa den.
Citera
2022-08-09, 22:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja man vill ju veta allt om hans liv typ.

Var inne och kollade på discogs. Och gyllene tider på vinyl ska de ha 400 - 500 spänn för. Trodde den skulle gå dyrare.

https://www.discogs.com/sell/list?ma...b&format=Vinyl

Kommer garanterat köpa den.

Det skulle vara kul att få höra mera om honom. Det finns ju lite att här att höra, men du har nog säkert redan hört den här podden förut.
https://poddtoppen.se/podcast/115342...en-av-konsrock
https://poddtoppen.se/podcast/115342...el-anekdotfest

Är det en original vinyl Gyllene tider så är det ju ett väldigt bra pris, nästan lågpris.
Citera
2022-08-09, 22:42
Medlem
Citat:
Det skulle vara kul att få höra mera om honom. Det finns ju lite att här att höra, men du har nog säkert redan hört den här podden förut.
https://poddtoppen.se/podcast/115342...en-av-konsrock
https://poddtoppen.se/podcast/115342...el-anekdotfest

Är det en original vinyl Gyllene tider så är det ju ett väldigt bra pris, nästan lågpris.
Ja det är originalpress. har faktiskt inte lyssnat på dom poddarna. Ska göra det. Tack.
Citera
2022-08-09, 22:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja det är originalpress. har faktiskt inte lyssnat på dom poddarna. Ska göra det. Tack.
Okej, då var det verkligen ett bra pris.

Ta och lyssna om du vill, mitt intresse ökade efter att att höra podden. Väldigt intressant med intervjuer med folk som spelade med honom och liknade.
Citera
2022-08-09, 22:46
Medlem
Citat:
Okej, då var det verkligen ett bra pris.

Ta och lyssna om du vill, mitt intresse ökade efter att att höra podden. Väldigt intressant med intervjuer med folk som spelade med honom och liknade.
Är det han Henrik från Malmö som gjort den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in