Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Först och göbigast: Är det Pofvel Ramel som har gjort orginalet!? Jag har en version af Itmah Hoah, men det låter inte som Pofvel. Sedan, slidan: Var du med i Hare Krishna Brass Band? Jag hade några låtar med dem och det var inte helt fel. För det tredje: Glädjen var någorlunda ömsesidig. Vi visste ju inte vid den tiden hur Onkel såg ut, så vi satt helt enkelt på en parkbänk och skrek "ONKEL" till alla män som gick förbi. Tillslut så skrek vi åt rätt person och vi stod och pratade om gamla KASP, Gyllene Tider och framtida spelningar, vilket han hade lössläppta planer på då (det var väl runt år 2000). Polaren drog ned byxorna och dansade korfvdans medans jag mest stod förstelnad och inte riktigt förstod att det var Onkel jag pratade med.
För det fjärde: Min penis har helt sonika blifvit hård efter att ha skrifvit det här inlägget.
Japp, det är Povel som ligger bakom. Det är troligen Trazan & Barnanes version du har, men det är Povel som har gjort originalet.
Jo så är det, jag var den enda medlemmen i HKBB som var med från den stapplande inledningen (ett improviserat framträdande med ukulele och O'boyburk på en parkbänk vid Stora Mossen i oktober 1986) till det bittra slutet (HMF-anmälning från Krishnarörelsen sommaren 1993).
Visste ni att herr Onkel bodde där, eller var det bara en lycklig slump?