2005-09-30, 12:18
Medlem
Hylands avatar
Bara att skicka ett PM till mig. Jag har Nalen, Kåren samt Hultsfred-spelningen. Kolla i min signatur så hittar du en länk till Onkel-forumet. Ställ dina Onkel-frågor där.
Keep on könsrockin' in the free world!
Citera
2005-09-30, 12:22
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Dagens Jag Mötte Lassie: Jag var tidigare hyfsat god vän med han som spelade trummor på Hultsfredspelningen.
Citera
2005-09-30, 12:28
Bannlyst
det är bara att gratulera!
Citera
2005-09-30, 12:34
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Dagens Jag Mötte Lassie: Jag var tidigare hyfsat god vän med han som spelade trummor på Hultsfredspelningen.
Min jag mötte Lassie:
Jag träffade Onkel himself när jag satt och söp i en park utanför hans hus. Jag blefv väldigt glad kan jag säga.
Citera
2005-09-30, 12:54
Medlem
Stämmer ryktet om att Onkel planerar nya spelningar?
Citera
2005-09-30, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Jag filmade dem i Hultsfred 1993, med skakigt resultat Den kanske går att hitta om du letar eftersom jag gjort några kopior av den som säkert genererat fler kopior.

Själv orkar jag inte ner i källaren och leta upp bandet... tro mig det är inte värt mödan att ladda ner

Var i Gbg spelade de 2002?

De spelade på Kåren.
Citera
2005-09-30, 13:08
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equimanthorn
Stämmer ryktet om att Onkel planerar nya spelningar?
Jag har också hört det ryktas om det, men är inte säker. T.ex så ryktades det om att han skulle spela på Kafé 44 typ 2000 så man kanske inte ska ta det för seriöst. Man får helt enkelt vänta och se.
Citera
2005-09-30, 13:33
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Min jag mötte Lassie:
Jag träffade Onkel himself när jag satt och söp i en park utanför hans hus. Jag blefv väldigt glad kan jag säga.
Stort! Var glädjen ömsesidig?

En till Lassie, om än ganska krånglig: Jag lär faktiskt indirekt ha orsakat herr Onkel ett par sekunder av avgrundsdjup ångest! Han brukade titta in i en skivaffär i Gamla Stan lite då och då i början av 90-talet. Vid ett tillfälle yppade han för personalen att han hade för avsikt att göra en cover på Povel Ramels "Itma Hohah". Personalen plockade då fram en skiva med mitt gamla band Hare Krishna Brass Band där vi gjorde en cover på just denna låt. Herr Onkel drabbades av hicka, men lugnade snabbt ner sig när det stod klart för honom att våra respektive covers hade helt olika inriktningar.
Citera
2005-09-30, 13:41
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Stort! Var glädjen ömsesidig?

En till Lassie, om än ganska krånglig: Jag lär faktiskt indirekt ha orsakat herr Onkel ett par sekunder av avgrundsdjup ångest! Han brukade titta in i en skivaffär i Gamla Stan lite då och då i början av 90-talet. Vid ett tillfälle yppade han för personalen att han hade för avsikt att göra en cover på Povel Ramels "Itma Hohah". Personalen plockade då fram en skiva med mitt gamla band Hare Krishna Brass Band där vi gjorde en cover på just denna låt. Herr Onkel drabbades av hicka, men lugnade snabbt ner sig när det stod klart för honom att våra respektive covers hade helt olika inriktningar.
Först och göbigast: Är det Pofvel Ramel som har gjort orginalet!? Jag har en version af Itmah Hoah, men det låter inte som Pofvel. Sedan, slidan: Var du med i Hare Krishna Brass Band? Jag hade några låtar med dem och det var inte helt fel. För det tredje: Glädjen var någorlunda ömsesidig. Vi visste ju inte vid den tiden hur Onkel såg ut, så vi satt helt enkelt på en parkbänk och skrek "ONKEL" till alla män som gick förbi. Tillslut så skrek vi åt rätt person och vi stod och pratade om gamla KASP, Gyllene Tider och framtida spelningar, vilket han hade lössläppta planer på då (det var väl runt år 2000). Polaren drog ned byxorna och dansade korfvdans medans jag mest stod förstelnad och inte riktigt förstod att det var Onkel jag pratade med.
För det fjärde: Min penis har helt sonika blifvit hård efter att ha skrifvit det här inlägget.
Citera
2005-09-30, 13:51
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Först och göbigast: Är det Pofvel Ramel som har gjort orginalet!? Jag har en version af Itmah Hoah, men det låter inte som Pofvel. Sedan, slidan: Var du med i Hare Krishna Brass Band? Jag hade några låtar med dem och det var inte helt fel. För det tredje: Glädjen var någorlunda ömsesidig. Vi visste ju inte vid den tiden hur Onkel såg ut, så vi satt helt enkelt på en parkbänk och skrek "ONKEL" till alla män som gick förbi. Tillslut så skrek vi åt rätt person och vi stod och pratade om gamla KASP, Gyllene Tider och framtida spelningar, vilket han hade lössläppta planer på då (det var väl runt år 2000). Polaren drog ned byxorna och dansade korfvdans medans jag mest stod förstelnad och inte riktigt förstod att det var Onkel jag pratade med.
För det fjärde: Min penis har helt sonika blifvit hård efter att ha skrifvit det här inlägget.
Japp, det är Povel som ligger bakom. Det är troligen Trazan & Barnanes version du har, men det är Povel som har gjort originalet.
Jo så är det, jag var den enda medlemmen i HKBB som var med från den stapplande inledningen (ett improviserat framträdande med ukulele och O'boyburk på en parkbänk vid Stora Mossen i oktober 1986) till det bittra slutet (HMF-anmälning från Krishnarörelsen sommaren 1993).
Visste ni att herr Onkel bodde där, eller var det bara en lycklig slump?
Citera
2005-09-30, 14:01
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Japp, det är Povel som ligger bakom. Det är troligen Trazan & Barnanes version du har, men det är Povel som har gjort originalet.
Jo så är det, jag var den enda medlemmen i HKBB som var med från den stapplande inledningen (ett improviserat framträdande med ukulele och O'boyburk på en parkbänk vid Stora Mossen i oktober 1986) till det bittra slutet (HMF-anmälning från Krishnarörelsen sommaren 1993).
Visste ni att herr Onkel bodde där, eller var det bara en lycklig slump?
Det här är mycket intressant! Tror jag har några HKBB-låtar kfvar någonstans, men om du har dem så kan du få PM:a mig ändå.
Det är absolut Trazan & Banarnes version jag har. Inget fel med den heller! Mången långsam kofvdans har åtnjutits till den!
Jo vi visste ungefär vart han bodde. Vi visste vilken förort och vilket kfvarter. Har några bekanta som har varit hemma hos honom och supit och rökt brass men de vägrar säga exakt vilket hus han bor i. Men det tog inte lång tid innan vi faktiskt stötte på Onkel, kanske 15 minuter.
Citera
2005-10-02, 04:22
Bannlyst
Bara på flashback, bara på flashback...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här