2007-05-06, 20:16
Medlem
Avva66s avatar
Egon Kärrman svalde sperman.
Ja rimma kunde dom ju i alla fall.
Citera
2007-05-08, 08:55
Bannlyst
Onkel "King Kong" Kånkel

Eftersom det finns alldeles för få som försvarar Onkel Kånkel så får väl jag ta tillfället i akt. Han är könsrockens krönta mästare, vår motsvarighet till John Lennon! Precis som påpekas i "Den stora könsrockstråden" http://www.flashback.org/showthread...=358957&page=8

Zigzagwanderer påpekar korrekt att "Det är i hans fria tolkningar av andra artisters alster som storheten märks, lyssna gärna på den aldrig officiellt släppta Diggilo diggi leffe, en perfekt symbios mellan Men without hats gamla örhänge safety dance och vår gamla schlagervinnare diggi-lo diggi-ley. Eller öronkaramellen Hon var ett kånkelbär som i orginalspråk hette she´s lost control och framfördes av homobetonade britterna joy division."

En liten textrad från Onkel Kånkels Gammaldags Jul, låter heter "Bögen Överraskar Röven"

Vi kan låtsas att du är sjuk
Så tar jag tempen med min kuk
Så får jag lov så får jag lov
Att pillra farbror i röven

Citera
2007-05-08, 15:17
Medlem
Tragics avatar
Sven-bertils postlåde anus är öppet mellan åtta och fem! hälsa hemh!

Onkel är onekligen det bästa på marknaden.
Citera
2007-05-08, 17:08
Medlem
Caltons avatar
Det verkar ju finnas en hel del fans av genren här.
Således är ju texterna enkela att tramsa ihop och kan man plinka på en gitarr kan man ju göra egen könsrock.
Har ingen av fansen ett eget alster att visa upp?
Citera
2007-05-10, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calton
Det verkar ju finnas en hel del fans av genren här.
Således är ju texterna enkela att tramsa ihop och kan man plinka på en gitarr kan man ju göra egen könsrock.
Har ingen av fansen ett eget alster att visa upp?

Jag förstår hur du tänker, men när det finns en sådan IKON såsom Onkel Kånkel så bleknar det mesta i jämförelse med hans (gudomliga) alster...

Jag antar att det kan finnas en hel del prestationsångest bland alla hans fans. Det finns ett ganska stort mått av genialitet hos hans enkelhet...
Citera
2007-08-31, 03:08
Medlem
Starkast just nu är "folk dör" från nån samling jag hittade på dc kallad sälla toner, det är ju disorder av/med joy division fast uppgraderad, han simulerar Ian Curtis släpiga sång perfekt.
Citera
2007-08-31, 03:23
Medlem
Canarizs avatar
Jag blev bara tvungen att lyssna på dessa dårar igen. Låter nästan som "De två dårarna med Zyklon B"
Citera
2007-09-13, 03:08
Medlem
fel
Citera
2007-09-13, 10:39
Medlem
Jag vet att en av medlemmarna heter Hultman i efternamn iaf och han var gitarrist när de började som Bult innan de blev onkel. Är nämligen bekant med hans son. Han har berättat för mig att när någon gammal bandkompis ringer så får han frågan "Tjena, är Curt Cancer hemma?"

Konkel rules förövrigt just för att det får en att dra på smilbanden av anledningen att de är så fåniga. Ren och skär underhållning fan, Skål!
Citera
2007-09-13, 10:57
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Någon som vet var dessa konversationer kommer ifrån? I t.ex. introt till "Lage var ett macho"?

Tacksam för svar.
Enligt en artikel i Aktuell Rapport så var det en inspelning från när O.K. arbetade på ett ålderdomshem. Lage var en riktig vivör som O.K. brukade fixa brudar åt. Det stod även att O.K. fick sparken från sjukhuset för att han stoppade cigaretter i likens näsor och fotograferade.
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Starkast just nu är "folk dör" från nån samling jag hittade på dc kallad sälla toner, det är ju disorder av/med joy division fast uppgraderad, han simulerar Ian Curtis släpiga sång perfekt.
Var på dc? Jag är en komplett n00b när det gäller dc.
Citera
2007-09-13, 11:15
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunk V Helvete
Inte fan är det Wille iallafall, dom är väl från Kalmar?! Såg dom på Hultsfred 93 och det var bland det "kuligaste" jag har skådat!
Jag bor i Kalmartrakten och har hört många gånger att Mr Onken Kånkel ska jobba på Jenny Nyströmskolan.
Citera
2007-09-13, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer

Har du lite textrader att "locka med"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in