Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-26, 10:12
  #661
Medlem
Rektrum Gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Vilken Joy Division-låt är det där?
Den här gamla godingen!

http://www.youtube.com/watch?v=QrzGpVOPcTI
Citera
2012-06-02, 19:07
  #662
Medlem
Fickpluntans avatar
Ngn som har koll på omslaget till Fantastiska Äfventyr? Vem är konstnären, vad är det för grön bögvarelse och sånt?
Citera
2012-06-04, 05:21
  #663
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Ngn som har koll på omslaget till Fantastiska Äfventyr? Vem är konstnären, vad är det för grön bögvarelse och sånt?
Är det inte herr Onkel Kånkel själv som är konstären? För jag vet att han var duktig på att måla fina bilder.
Citera
2012-06-04, 13:47
  #664
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Är det inte herr Onkel Kånkel själv som är konstären? För jag vet att han var duktig på att måla fina bilder.


Det kanske är så, jag vet inte. Vad har han mer målat, några tavlor som finns att beskåda ngnstans?
Citera
2012-06-10, 18:49
  #665
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Det kanske är så, jag vet inte. Vad har han mer målat, några tavlor som finns att beskåda ngnstans?

Här finns lite bilder som han har gjort
http://www.tjockfet.se/#2
Citera
2012-08-02, 10:02
  #666
Medlem
Nummer-6s avatar
Onkel kånkel hette håkan florå och var en trädgårdsmästare från kalmar .

Men är det någon som vet vad de övriga medlemmarna i onkel kånkels band heter och är det nån som känner till om någon av medlemmarna har gått ut i tidningar eller på nätet och pratat om bandet efter onkel kånkel håkan florås död ?
Citera
2012-08-02, 10:12
  #667
Medlem
Nummer-6s avatar
Det ryktas att onkel kånkel hyrde in folk i sitt ställe när de hade sina få spelningar är det någon som vet om det är sant eller om det bara är rykten ?
Citera
2012-08-02, 11:30
  #668
Medlem
nins avatar
Till "miniturnen" som han gjorde för drygt 10 år sedan så var det ett svenskt punkband som spelade med han.
Citera
2012-08-16, 14:35
  #669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Till "miniturnen" som han gjorde för drygt 10 år sedan så var det ett svenskt punkband som spelade med han.

Har för mig att Insision var med på turnén 2002 och att Union Carbide Productions var med på Hultsfred 93.
Citera
2012-11-23, 17:05
  #670
Medlem
Maeglins avatar
Introt till Forta bilar saknar motstycke för mig. Inga förklaringar ges till varför ljudet av en kraftig inbromsning eftergås av ett pojkaktigt mansskratt och "forta bilar". Det hela följs av en stigande elektronisk trumtakt. Det är BALSAM för öronen. Jag är allmänt fascinerad av intron (Likt Eddie Medusas intron eller pluton sveas "nu drar SA ut). Men inget slår det onkel kånkel lyckades producera.
Någon som funderat på vad låten Forta Bilar går ut på?

Forta bilar är för mig ett stort ögonblick i alternativ svensk kultur.
Citera
2012-12-06, 17:44
  #671
Medlem
Punklivs avatar
Jag har bild på mannen. Men tänker inte ladda upp den då han ville vara anonym, och det skall han få vara.

Om några veckor ska Gyllene Tider skallen förevigas på min arm!

Vila i frid, min idol.
Citera
2012-12-08, 00:28
  #672
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag har bild på mannen. Men tänker inte ladda upp den då han ville vara anonym, och det skall han få vara.

Om några veckor ska Gyllene Tider skallen förevigas på min arm!

Vila i frid, min idol.

Ja då var det ju jävligt nödvändigt att berätta det..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback